בין השורות 24.7.09

  1. האם האוזן השלישית והמיוזיק רום בסכנת סגירה?
  2. עונת הפסטיבלים בפתח, ולא כולם בטוחים שזה כל כך מגניב
  3. כמה קשה זה להרים פסטיבל אינדי?
  4. הבלוג העונג חוגג יום הולדת עם ערב הופעות משובח
  5. רני שחר מתעד את הופעות הרחוב שלו בבלוג חדש
  6. הלייבל פית/קית העלה אלבומים להורדה חופשית
  7. נינט הוציאה עוד סינגל – האם זה עדיין מגניב?
  8. והאם גלגלצ משנה את פניה?
  9. מוזיקאים ישראלים, עברית ואנגלית – מי נגד מי?
  10. הקרנה של סרט עם פסקול של Tinyfingers

—————————————————

שנה שעברה ידענו מתקפת סגירות מועדונים כמו הבלום בר, הפטיפון, הריף ראף והסלונה (כולם נפתחו מחדש מאז, לשמחתנו). ועכשיו שוב מתחיל גל שמועות מדאיג. הפעם על הכוונת – האוזןבר, ולמעשה כל קומפלקס האוזן השלישית, שעפ"י שמועות יושכר ל-H&M (מהאוזן מכחישים מכל וכל ומוסרים: "נכון לעכשיו אין לנו שום תוכניות להתפנות"). והמיוזיק רום, שנכנע לתלונות מהשכנים על רעש (ומהמיוזיק רום מוסרים תגובה לא רשמית: בקרוב המועדון עובר דירה כמה רחובות הצידה, ויחזור לפעילות דיי מהר). מיותר לציין שאם אחד מהם ייסגר במפתיע זה יהיה אסון בקנה מידה מקומי. אני מקווה שיש אמת בהכחשות.

—————————————————

אוקי, אוקי, אני באיחור רציני עם הדיווח הזה ומן הסתם לא מחדש כלום, אבל בכל זאת: עונת הפסטיבלים נפתחת! פתחו יומן, זה הולך ככה:

6-8.8.09 – פסטיבל Live צומח דומם (יערות מנשה) – הילד החדש בשכונה הגיע ראשון וגנב לכולם את ההצגה. חוץ ממוזיקה הפסטיבל יכלול גם אמנות פלסטית ומחול, שזה חידוש מרענן. יופיעו: רמי פורטיס, Buffalo Boots, תמר איזנמן, גבע אלון, [Oxygen], אטליז, [Tree], האחים רמירז, [פאניק אנסמבל], בום פם, טליה אליאב, [פאניק אנסמבל], כל החתיכים אצלי, לא דובים ועוד. כניסה: 80 ש"ח. עוד פרטים באתר הרשמי.

4-5.9.09 – פסטיבל חוצמזה 3 – אחרי ההצלחה המפתיעה בשנה שעברה, מעטה חשאיות אופף את הפסטיבל השנה. אין ליינאפ, אין מיקום, אין אתר, יש רק המון שמועות. לפחות יש תאריך. לסמן ביומן ומהר.
עדכון (29.7.09): קצת נחפזתי לכתוב שיש תאריך. התאריך החדש הוא 25-26.9.09.

X.10.09 – פסטיבל אינדינגב 2009 – אם חוצמזה אפוף מסתורין, מה נגיד על אחיו הדרומי, שאפילו תאריך סופי עוד אין לו? שנה שעברה הוא היה האמא-של-כל-הפסטיבלים והפתיע עם קהל של אלפים וליינאפ נהדר. והשנה – עוד חזון למועד.
עדכון (8.8.09): האתר של אינדינגב עלה לאוויר. קבלו תאריכים: 16-17.10.09. וכן, אתם לא טועים – זה 3 שבועות בלבד אחרי חוצמזה.

אז מצד אחד זה נראה טוב, ונותן תחושה אירופאית למהדרין – לאורך הקיץ, מידי חודש יש פסטיבל אינדי איפשהו. ימות המשיח ממש. אבל בעוד שהרבה אנשים ממש שמחים מהעניין, אני לוקח על עצמי את תפקיד הפולניה שיושבת בפינה ומקטרת. תגידו, מארגני פסטיבלים יקרים, אתם השתגעתם? רק אני חושב שקיום הפסטיבלים בתאריכים כל כך צמודים יפגע בכולם, ויערער את המומנטום המרשים שהפסטיבלים יצרו שנה שעברה? מה יהיה עם הליינאפ? יהיו חפיפות? מצד אחד לא כדאי שהפסטיבלים יהיו דומים מידי. מצד שני לא כדאי שכל השמות הגדולים יתרכזו רק בפסטיבל אחד או שניים ושהשלישי יישאר עם שמות קטנים יותר. ומה עם הקהל? נראה לכם שמישהו (למעט דבילים כמוני) ילך לכל שלושת הפסטיבלים? יש לי הרגשה שהטעות הזו עשויה להרוג את המומנטום היפה שהחל להיבנות בשנה שעברה. הלוואי ואתבדה.

—————————————————

אגב אינדינגב, דרך העונג הגעתי לקליפ שמתעד את הקמת הפסטיבל הקודם. עם כל הביקורת שלי, מבט חטוף בדבר הזה מספיק כדי להבין עד כמה מטורף ולא הגיוני זה שבכלל יש פה פסטיבל אחד, שלא לדבר על שלושה.

—————————————————

תגידו מזל טוב לבעל הבית שלי! אני לא יודע איך זה קרה, אבל מסתבר שבלוג העל העונג חוגג 5 שנים. איך לעזאזל מתחזקים בלוג כל כך הרבה זמן? נשגב מבינתי. גיאחה החליט לחגוג את יום הולדתו כפי שרק הוא יודע – עם המון מוזיקה טובה. וכך קיבלנו מרתון הופעות משובח במיוחד בשם "העונג LIVE". הנה הליינאפ הרשמי: רות דולורס וייס, יהוא ירון, נדב אזולאי, Tiny Fingers, טליה אליאב, Morphlexis, רותם אור ותוספת מפתיעה ברגע האחרון – אריאל קליינר ופרוייקט הגומיה, שיתאחדו לכבוד המאורע. וכמו שאני מכיר את גיאחה, יהיו עוד הפתעות (כמו למשל, חולצות העונג!). אחרי שתסיימו לנגב את הריר מהמקלדת, רישמו לפניכם את התאריך: 1.8.09. ממש מעבר לפינה.
עדכון (29.7.09): האחים רמירז הצטרפו לליינאפ. אם אתם שואלים אותי, נראה לי שגיאחה מצטרף למתחרים על משבצת "פסטיבל האינדי של הקיץ". מי בעד עיר אוהלים מחוץ לאוזן?

—————————————————

גם אם אייטם הפתיחה יתברר כנכון ויסגרו את כל המועדונים בעיר, לרני שחר לא תהיה בעיה. לצד ההופעות שלו במועדונים (בצוזאמן לרוב), הוא התחיל לקיים הופעות רחוב בכל רחבי הארץ, ופתח בלוג שמתעד אותן. יש שם כמה סיפורים נחמדים, כמה תובנות מעניינות על שיווק, והכי משמח: הוכחה לכך ששיווק ישיר עובד. דרך ההופעות שחר גייס שמות חדשים למיילינג ליסט שלו, ואף מכר כמה דיסקים. מוזיקאים יקרים, לקרוא ולהפנים.

—————————————————

לפני כמה שבועות שמחתי שלהקות כמו Zaka העלו את האלבומים שלהן לבנדקמפ להורדה חופשית. עכשיו הולכים עם זה עוד צעד קדימה: שלושת הסמפלרים של הלייבל פית/קית, שמציגים את מיטב אמני הלייבל, הועלו לבנדקמפ, והם מספקים לכם הזדמנות להתוודע לדני הדר (הוא נהדר!), נגה שלו (אני אוהב!), [m.e.s.s.] (זה תופס!), ערופי שפתיים (טובים שבעתיים!) ואלי לס (יאללה, חלאס!).

—————————————————

מלכת האינדי החדשה נינט הוציאה סינגל שני בשם "מדברים" מהאלבום הממשמש ובא, עם מילים שכוללות לא מעט הרמות להנחתה למבקרים שירצו להיכנס בה. הסינגל הקודם שלה הפך במהרה לשק החבטות של התקשורת, ואילו אני ממש אהבתי אותו, בלשון המעטה. אז איך הסינגל החדש? חביב, לא יותר. הרבה יותר שמרני בהלחנה ובהפקה מקודמו, עם אווירת הגיטרות והקלידים האנלוגיים האופיינית לרוקפור, ובסך הכל לא מלהיב כמו קודמו. ובכל זאת, עוד שיר שנשמע כמו רוקפור נכנס היישר לפלייליסט, אז למה לנו כי נלין – עד לפני חודש זה היה נחשב למדע בדיוני. מה שבטוח זה שגם בשיר הזה כולם ייכנסו בלי שום פרופורציות, דבר שלדעתי רק ימחיש (שוב) כמה כוח יש לנינט הזו ביד. האלבום המלא – בחודש הבא. אני עדיין סקרן.

—————————————————

ואגב הסינגל הקודם של נינט, בפורום מוזיקה ישראלית ב-Ynet החלו לדון בשאלה – האם גלגלצ משתנה? מה דעתכם? האם התחנה שהכניסה לפלייליסט חוץ מהאוואנגרד של נינט גם את אסף אבידן, תמר איזנמן, מרסדס בנד, הקרטל ואחרים, שלא לדבר על נוכחות של עמית ארז ואפילו תעני אסתר בתוכניות ערב, משנה את פניה?

—————————————————

מאמר מעניין של  ניסים קלדרון על השימוש באנגלית במוזיקה הישראלית, דרך קטילה של אסף אבידן ותשבוחות לרונה קינן. הטענה העיקרית – אי אפשר ליצור בשפה שאינה שפת אמך. מצד אחד יש משהו בדבריו. מצד שני הוא מתעלם מכך שלפעמים המילים לא חשובות כלל. מוזיקה יכולה להיות נהדרת גם עם טקסטים דביליים, ואין ספק שבאנגלית הרבה יותר קל לעשות את זה.

—————————————————

מחר (שבת) יש בסינמטק ב-19:00 עוד הקרנה לסרט הדוקומנטרי "כרוניקה של מאבק", שמתעד את מאבק תושבי תל אביב בהריסת אולם אושיסקין. ומי שיציץ בטריילר ייזכר למה אני ממליץ על זה שוב, בלי קשר לאג'נדה החברתית של הסרט – הפסקול הוא של אנשי Tiny Fingers.

תגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

...ובאותו עניין:

  • בין השורות 2.6.09 - הודעות מנהלה ושאר שטויות האינדי הישראלי כובש את הפריים טיים סדרה חדשה עם פסקול משובח קליפ של יונתן ...
  • בין השורות 17.8.09 - אסף אבידן הוחתם בסוני. מה שקראתם פסטיבל המוזיקה של היינקן מתקרב, הריר מתחיל לטפטף בום פם משנים הרכב...
  • בין השורות 8.5.09 - ההמלצות השבועיות עדיין כאן הצצה ראשונית לאלבום החדש של עמית ארז המועדון נותנים לכם אלכוהול חופשי תמ...
  • בין השורות 14.10.09 - התנצלות ההיפך מהתנצלות + סיפור עדכונים אחרונים מאינדינגב בקרוב באטמי אוזניים - לייב בלוגינג מפסטיבל...
  • ריקודים, כשפים, קסמים וקינואה - כאילו שהקטע של יותר מידי הופעות ופחות מידי זמן לכתוב עליהן לא מספיק מתסכל, המחשב שלי החליט לאכול לי ...



יש כבר 10 תגובות, יא אללה:

  • 1

    גם לנו יש בנדקמפ, אגב: http://solsticecoil.bandcamp.com

  • 2
    בחור מזוקן says:

    לגבי המאמר של קלדרון, אמנם במקרה של אסף אבידן מדובר בין שילוב בין טקסטים חלשים (לדעתי) למוזיקה קלישאתית (לדעתי), אבל אם המוזיקה הייתה מגניבה וטובה, אני לא חושב שהיה פחות מפריעה לי רמת הטקסטים.
    לטקסט דבילי שיש לו קטע טוב והוא מעביר רעיון, יש רשיון פואטי להתקיים (חה חה). לטקסטים שנועדו לסתום חורים ולהתלבש יפה על המלודיה, לדעתי, אין. ז"א, זו מוזיקה שאוטומטית תקבל ממני פחות תשומת לב.

    אגב, תמר אייזנמן נניח (חברתו הטובה של אבידן ממה שהבנתי) עושה מוזיקה די מדליקה דווקא (ולאו דווקא ברמת הסונגרייטינג, פשוט מוזיקה כיפית כזו), אבל הטקסטים העלק-שחורים שלה העלו לי את הסעיף שכמעט העפתי את הדיסק מהמערכת.

    מאוד אהבתי את הניתוח שלו לרונה קינן, והאלבום המבריק שלה (כמה כיף להיות בדיוק באמצע הקונצנזוס) הוא שירה לגמרי.
    בקיצור, אני לחלוטין עם קלדרון.

    לגבי הסינגל החדש של נינט, לדעתי הוא בכלל לא שמרני ו'חביב', אלא יפה, קוהרנטי ודי משכנע. הפקה מגניבה ואולד-סקולית, סאונד שהוא לא בדיוק רוקפור אבל ברור שמזכיר, והשיר עצמו לא רע. סחטיין על נינט. בסוף עוד אני אקנה את האלבום, מי יודע…

  • 3
    droriko says:

    כראוי ל-5 שנים דף הבית של גיאחה נראה חגיגי במיוחד ("דף האינטרנט לא נמצא")

  • 4

    גם לדעתי הסמיכות בין הפסטיבלים היא טעות גדולה, במיוחד לאור סמיכותם ללא מעט הופעות חו"ל יקרות. יש גבול לעומק הכיס של המאזין הממוצע, בטח בתקופה כזו.
    עונת האביב היא נפלאה מבחינת מזג האוויר (רק תחשבו על לינה באוהל באוגוסט, בעעע), וחבל שלא העבירו את אחד הפסטיבלים למרץ-אפריל-מאי.

    באשר למיוזיק רום, הפסד גדול? לא צריך להגזים. ההופעות מתחילות באיחור שערורייתי, במיוחד כשהן תמיד באמצע השבוע, לפני יום עבודה. עשן בכמויות, והרבה פעמים גם קהל מבלים לא קשור בעליל שמפריע במהלך ההופעה (ע"ע ההופעה של נקמת הטרקטור במקום). נכון שהמחירים זולים מאוד, אבל גם התמורה.

  • 5
    Hagitool says:

    "Allright! way 2 go Droriko!…" (in the voice of Walter Sobchak…)
    Definitely the darkest guy on z blog

  • 6
    בן says:

    בעניין הפסטיבלים, זיהית שני קהלי יעד: המכורים שלא יפספסו למרות אי הנוחות, וקהל המאזינים המזדמנים, שיסתפק מן הסתם רק בפסטיבל אחד. מלבד זאת יש את אחיי התיכוניסטים, שבהחלט מעדיפים פסטיבל בחופש הגדול – או סתם כאלה ששלוש יציאות מחוץ לשגרה בזמן כל כך קצר הם בעייתיות להם.

    בעניין אסף אבידן, אני חייב להסכים עם הטוקבקיסט המזוקן: ברור שליריקה זה לא הכל, ולא חייבים אותה בכלל. אבל צריך להבדיל בין ליריקה טיפשית/מודעת/צינית לבין מילים שמנסות להיות רציניות/מצחיקות, ובכל זאת אין בהם שום תוכן. וברור שכשה"גימיק" של המוג'וז הוא ללא ספק השירה העסק הרבה יותר תקף.

  • 7

    הבעיה היא שקהל היעד המרכזי של פסטיבלי האינדי מורכב לרוב מבני עשרים ומעלה, ואילו תיכוניסטים בחופש הגדול הם מיעוט קטן בו – ועד כה, נדמה שחלק הארי של הבאים היה מאזור המרכז. הפסטיבל ביערות מנשה לא מכוון לקהל הנכון כשהוא בוחר לערוך מחצית מההופעות על יום עבודה (חמישי), שאינו רלוונטי עבור אנשים עובדים, במיוחד אם מוסיפים זמן נסיעה.

  • 8
    לזרבוי says:

    לגבי הפסטיבלים – יתכן שנחפזתי לכתוב שלחוצמזה אין ליינאפ אבל לפחות יש תאריך. מסתבר שגם את זה אין, לפחות לא משהו סופי.
    מסתבר שהתאריך הספיק לזוז פעמיים מאז התאריכים שפרסמתי כאן. התאריכים הנוכחיים של הפסטיבל: 25-26.9.09

    האם זה אומר שגם אינדינגב יזוז קדימה בלוח השנה? ככה זה כשנעשה צפוף.

    ולגבי חגיגות העונגהאחים רמירז הצטרפו לליינאפ. אם אתם שואלים אותי, נראה לי שגיאחה מצטרף למתחרים על משבצת "פסטיבל האינדי של הקיץ". מי בעד עיר אוהלים מחוץ לאוזן?

  • 9
    גאון says:

    אי אפשר ליצור לא בשפת אמך?
    תגיד את זה ל: נבוקוב, ו… טוב אני לא צריך עוד דוגמא..

    דביל…

  • 10
    אלעד says:

    הסינגל השני של נינט מדהים, זה היה נכון להוציא סינגל שני שונה מהראשון עם כמה שאהבתי יותר את הראשון, הוא מעולה!אני גם בטוח שהסינגל הבא יהיה פחות "שמרני" מ"מדברים".הופעת הבכורה שלה היא ב8 לספטמבר במועדון הבארבי בת"א, והאלבום המלא ייצא ב23 לאוגוסט.בהצלחה.

גם לך יש מה להגיד? יופי.