המלצות 10.7.09-17.7.09

שישי 10.7.09

  • הואיל וזה לא יועיל ב-14:00 בתמונע, שונצינו 8. שירי האלבום "רישומי פחם" בביצוע יוסי בבליקי, אלברט סופר ואלון ברגבאום. רישומי פחם" הוא ככל הנראה האלבום הנוקב, הבוטה והמגובש ביותר של מאיר אריאל. שיריו עוסקים במציאות אפורה של תרבות קפיטליסטית, דמוקרטיה מזויפת ומציאות שקרית שאנחנו חיים בה. השנים חלפו, והמציאות שתוארה באותו אלבום, שיצא לפני כ-13 שנה, הלכה והחריפה. בערב, אגב, יהיה מופע מחווה נוסף לאריאל בהשתתפות ערן צור, דורי בן זאב, הדרה לוין ארדי ובועז פייפר.  55 ש"ח.
  • מוג'הדין ופלישת חוטפי הגופות ב-14:00 ברוגטקה, יצחק שדה 32. הופעות הארדקור בצהרי היום. 20 שקלים. בירה מהחבית+צ’ייסר ב15 ש”ח.
  • [חינם!] David Blau and the Good Band ב-15:30 בסלון ברלין, נג'ארה 15.
  • [חינם!] [zAKA] & The Mummies and The Puppies ב-17:00 בצימר, הגדוד העברי 5.
  • Testicales & Instinct & בטריה ב-21:00 ברוגטקה, יצחק שדה 32. הופעות %100 הארדקור. כרטיס משולב לשתי ההופעות ב40 שקלים.
  • hazmana_-_10-07-09_b04פיסוק רחב משיקים דיסק ב-21:30 בלבונטין 7. ההופעה של פיסוק רחב היא מאורע נדיר: גם כי אין מוזיקה כזו בשום מקום בעולם, וגם כי לארגן שכל חברי הלהקה יימצאו באותה היבשת דורשת סוג של נס אלוהי. והנה זה קורה, ולאור דברי ההלל שכתבתי עליהם בפעם הקודמת, מיותר לציין שחרף ההופעות המעולות שיש השבוע, זו ה-הופעה של השבוע. ארץ הקודש, אלבום הבכורה של להקת פיסוק רחב, הוא חפירה מוזיקלית, פיוטית ופורנוגרפית אל תוך ליבה המיסטי של ישראל ושל ההוויה עצמה. המילים מנסות לאחד בין הרבדים הגבוהים והנמוכים של הקיום. המוסיקה משלבת בין כלים פולחניים לבין השפעות הזויות של להקות כמו גונג. האלבום יוצא לאור בחברת התקליטים צדיק של המוסיקאי הגאון ג'ון זורן, אשר מתארח באלבום. כמו כן, מתארח באלבום הגיטריסט המהולל מרק ריבוט (טום וייטס, אלביס קוסטלו, אלן גינסברג ועוד).אז אם זורן וריבוט התלהבו מהם, אתם תישארו בבית? 30 ש"ח.
  • טרנטינה ב-21:30 בגדה השמאלית, אחד העם 70. הרכב אינדי רוק של ארבע יוצרות ירושלמיות. אורחת: ירונה כספי. 30 ש"ח.
  • קרוסלה בחצות בלבונטין 7.  מופע ראשון לאחר הסיבוב באירופה של הצמד האימתני והנהדר. 40 ש"ח.
  • פסטיבל מיוזיק סיטי ב-21:00 בביתן 10, גני התערוכה. כהן@מושון, אונילי וחיים לרוז, אבויה סאונד, טרטל והקטיק יופיעו בפסיבל "מיוזיק סיטי" שיתקיים בביתן 10 בגני התערוכה בתל אביב. ההרכבים הישראלים מצטרפים לזמרת נקא ולהקת גראונדיישן, כרטיסים לאירוע ניתן להשיג במשרד הכרטיסים "לאן" בתל אביב במחיר 180 שקלים במכירה מוקדמת ו- 220 שקלים ביום המופע.

שבת 11.7.09

  • הפשרות ולא דובים ב-21:00 בבית פית/קית, פראנצויז 14. שתיים מהלהקות הכי טובות בעיר בערב אחד, ובזול. הפשרות – ארט רוק להמונים. לא דובים – Fאנק הארדקור מזרחי. 10 ש"ח.
  • סיבובים מסוכנים ב-22:00 בבארבי, קיבוץ גלויות 52. תייגו את ההמלצה הזאת תחת קאלט – הלהקה של דורון מהבארבי. 40 ש"ח.
  • [חינם!] [Avalon] ב-22:00 בבלום בר, שינקין פינת קינג ג'ורג'. פוסט רוק חיפאי נהדר ומהפנט. תנו צ'אנס לחיפאים, אנשים. יש שם מוזיקה נהדרת.

ראשון 12.7.09

  • דורון פלורנטין ב-21:30 בסלונה, תרצה 17. חומרים אישיים על פסנתר וגיטרה של סולן הדוגמניות לשעבר. משמח לראות שהסלונה חוזרים לקיים הופעות אינטימיות אחרי הבלאגן שהיה להם עם העירייה, זה אחד החללים הקסומים בעיר. 10 ש"ח.
  • [Wishville] (אקוסטי) ב-22:00 בצ'ירז, אלנבי 56. הופעה אקוסטית ראשונה של להקת הרוק האלטרנטיבי המעניינת. 20 ש"ח.
  • [חינם!] Mambo Mambas בחצות באברקסס, לילינבלום 40. השם התמוה הזה מסתיר כמה אושיות רציניות מאחוריו: אורי פרוסט, איתן רדושינסקי וגילוז.

שני 13.7.09

  • אבי ליבוביץ' אורקסטרה ב-20:00 בלבונטין 7.13 נגנים, מג'ז ואתני ועד Fאנק. חלק מפסטיבל הג'ז של לבונטין. 50 ש"ח, או 120 ש"ח לכל הערב שכולל גם את The Chicago Underground Duo מארה"ב ואת Omer Avital Group.
  • יש מצוקת פליירים השבוע, מה לעשות[חינם!] אדם קומן משיק דיסק ב-21:00 בפרוזדור, רמב"ם 14 (בית העמודים). סוג של משורר, סוג של גאון, סוג של אוואנגארד אקוסטי מחורר לבבות. הוא ישיק את אלבומו החדש יחד עם להקה מאוד נחמדה מבוקרשט בשם סנס הום. סקסופון, תופים, סירים, חתולים שחוטים, בקבוקים שבורים, אסידים מבלבלי ביצים, חלודות משוכללות וכו'.

שלישי 14.7.09

  • טוב, זה לא קרה לנו הרבה זמן. חובבי מוזיקה יקרים, קבלו יום חופש. לא מצאתי שום דבר מעניין היום (פיספסתי משהו? תעדכנו בתגובות).

רביעי 15.7.09

  • מפגש עם Notwist ב-20:00 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. מה למפגש פתוח לקהל עם להקה גרמנית ולבלוג אינדי ישראלי? העובדה ש-[Mad Bliss] ו-[Charlotte and Magon] יופיעו שם. מי שרוצה לתפוס כמה ציפורים במכה, שידע שהכניסה חופשית עד 22:30, ושיכין את עצמו לצפיפות קשה.
  • אוי דיוויז'ן ב-20:30 בלבונטין 7. כליזמרים ושירים ביידיש. 50 ש"ח.
  • ליאור אלבו או ליבי? ב-22:00 בקפה ביאליק, ביאליק 2. תלוי לאיזה פרסום מאמינים. אופציה 1: ליאור אלבו בשירים מתוך האלבום "דקה מתחת למים" בעיבודים שונים ומסקרנים, לצד שירים חדשים ומפתיעים. מופע רוק-פולק מרגש, שנכנס היישר לתוך הלב. אופציה 2: מופע חימום של לי (ליבי) בירן, המקום השני בעונה האחרונה של כוכב נולד, לקראת צאת האלבום שיוצא בסוף אוגוסט – חשיפה ראשונה לשירי האלבום ועוד שירים מכוכב ועוד. וסלחו לי שאני מזכיר כאן את ילד הקולדפליי הישראלי הזה, אבל במסגרת הסטייה המוזרה שלי לפרגן ליוצאי כוכב נולד, אני חושב שהוא דווקא מוכשר למדי.
  • [חינם!] אדם בן אמיתי ב-22:00 בצוזאמן, לילינבלום 25. זמר יוצר עם חומרים מקוריים

חמישי 16.7.09

  • רונה קינן ב-19:30 בצומת ספרים, דיזנגוף סנטר. הופעה אקוסטית של רונה קינן עם שירי האלבום "שירים ליואל" במקום הולם במיוחד – צומת ספרים, לצד הספרים של אביה, לו מוקדש האלבום. לא סגור על זה, אבל מאוד יתכן שזה בחינם.
  • שלום גד ב-20:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. האמן המוערך מבית אירסיי בהופעה אקוסטית ונוגעת ללב, בדרך לאלבום חדש. 30 ש"ח.
  • Noisemass Festival 2009 ב-21:30 בFAQ cafe, רבניצקי 7. הארוע המוזיקלי הקיצוני של השנה! הנויזמאס, פסטיבל הנויז השנתי חוזר ויתקיים הפעם, על טהרת האנדרגראונד, עם אורחים מיוחדים: SEKTION B הגרמנים – אחד מהרכבי האינדסטריאל-נויז הקיצוניים בעולם, FINKELSTAN – אביעד אלברט מטפט וליטרשפיך בדאבסטפ-נויז, רמש – נויז-דום שבטי עם השפעות מקויל ועד מרזבאו, KREUZER – אנדרגראונד-נויז תעשייתי-מיליטריסטי, יאנקו פופה – התשובה הישראלית-חייזרית לרזידנטס, KADAVER & TOME – הנויז הפסיכוטי-פורנוגרפי של קאדאבר פוגש את הצד האפל של הצמד TOME. כניסה 40 ש"ח.
  • סולמה ב-22:30 בתמונע, שונצינו 8. הרכב צעיר וצבעוני שמערבב שבעה מוסיקאים בחוויה אקוסטית של קולות וקצב, לצד טקסטים כנים, נוגעים ושנונים. ההופעה מורכבת כולה מחומר מקורי, וכוללת מגוון סגנונות – Fאנק, רגאיי ורוק – כשהכל עטוף בצבע ארץ-ישראלי עז ומתוק של פעם. ההופעה מוגשת עם המון אהבה ומעט פסיכדליה. 40 ש"ח.
    Hoodska Explosive ב-22:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. להקת הסקא האנרגטית בחמרים חדשים וישנים. מסיבת סקא ל-פנים. 40 ש"ח.

שישי 17.7.09

  • [חינם!] רוצי בובה ב-15:30 בסלון ברלין, נג'ארה 15.
  • Rosko & Bross ב-17:00 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. עוזי פיינרמן ומוטי ברכר במופע Secret Of  The Zodiac. קאנטרי גוספל היתולי. 30 ש"ח (חצי מחיר לבני מזל סרטן בהצגת ת.ז ,15 ש"ח).
  • פסטיבל SuperFunTime – יום 1 ב-21:00 ברוגטקה, יצחק שדה 32. סופרפאנטיים הפקות יוקרה מציג: פסטיבל הארדקור\פאנק\מטאל, במקום יוקמו דוכני מכירה של דיסקים חולצות, אוכל טבעוני משובח ושתיה במחירים שווים לכל נפש . כל הרווחים מהפסטיבל קודש לרוגטקה. היום יופיעו: סכינים בעיניים, D9, אכזבות', Negative projection, Your first deadly sin. מחיר לא ידוע, כנראה 30 ש"ח.
  • פורטיס ב-22:00 בבארבי, קיבוץ גלויות 52. 90 ש"ח.
  • אלקטרה והמועדון ב-22:30 באוןזבר, קינג ג'ורג' 48. 2 הופעות בכרטיס 1: אלקטרה – המסיבה הכי טובה עכשיו בעיר ("העיר"). המועדון – פופ'נ'רול לוהט ולהיטי בעברית, שאותי קנה לגמרי. 40 ש"ח.

הופעות נוספות – ברשימה מצד שמאל, ואם פספסתי משהו, תעדכנו בטוקבקים. שבת שלום!

...ובאותו עניין:



יש כבר 7 תגובות, יא אללה:

  • 1
    Hagitool says:

    ביום רביעי ב 20:00 במקום להידחף עם ערימת מיוזעים באוזן, הרבה יותר כדאי לשבת בבית הממוזג ולהקשיב לקול הקמפוס, שם אמיר עטר הנהדר וחגי לזר (המוכר יותר כ-"אח של") ינעימו את זמנכם ואת אוזנכם בשעתיים עמוסות כל טוב.

  • 2
    איתי says:

    לא להדגיש את ההופעה המלאה הראשונה של שלום גד בתל אביב מזה עידנים מעלה לפקפוק את כל הטעם של ההמלצות האלה.

  • 3
    לזרבוי says:

    איתי, אם יש לך בעיה עם הטעם שלי, פתח לך בלוג משלך ותמליץ בו על מה שבא לך.
    אה, רגע, כבר עשית את זה. לבוא לטקבק אצלך טוקבקים לא מפרגנים? 🙂

  • 4
    פסטרנק says:

    עכשיו אני יודע איפה ההופעה של יאנקו פופה…

  • 5
    יובל says:

    לצד אילו ספרים היא בדיוק תופיע?
    אם רונה קינן רוצה לעשות הופעה בין הספרים של אבא שלה היא צריכה לעשות אותה בנסיך הקטן או בהלפרס.
    כמעט בלתי אפשרי להשיג ספרים של עמוס קינן. בדומה לדודו גבע ודן בן אמוץ, הספרים של עמוס קינן פשוט נעלמים לאט לאט.
    עושה רושם שלהוצאות הספרים פשוט לא משתלם להדפיס אותם מחדש.
    כנראה שבעידן שבו יוצאים כל חודש עשרות ספרים נוצצים עם התבנית ה-" מ", להוצאות הספרים אין פנאי או רצון להתעסק בספרים הישנים האלה שצוברים אצלם אבק בארכיון.
    למרבה האירוניה צומת ספרים, שם רונה קינן מופיעה, אחראית במידה רבה לתחרות הברוטאלית ולגודש בענף הספרים, שלפחות לדעתי, קשור להיעלמות של יצירות מופת של סופרים ותיקים כמו עמוס קינן.

    נ.ב
    תעשו לעצמכם טובה, אם ידכם משגת, תקראו את "הדרך לעין חרוד" של עמוס קינן. הוא עולה משהו כמו עשרים שקל והוא מעולה, מעין דיסטופיה ארץ ישראלית עם ניחוח דומה לזה של "שכול וכשלון" של הבילויים.

  • 6
    Frixion says:

    הערב!
    עלמה זהר ויענקל'ה רוטבליט
    בשיתוף פעולה משפחתי על במה אחת
    למען חולי ALS
    הפזמונאי יעקב רוטבליט והזמרת עלמה זהר, יעלו מופע משותף וחד פעמי במסגרת ערב גיוס תרומות שתערוך עמותת ישראלס הפועלת למען חולי ALS ובני משפחותיהם

    מוצ"ש 11/7/09, 20:30 (תחילת המופע: 21:30)
    תיאטרון היהלום, רמת גן

    את המופע יפתח המוזיקאי יהוא ירון
    ינחה את הערב: אברי גלעד

    אורנה רוטבליט, אמה של זהר ואשתו של רוטבליט נפטרה מהמחלה לפני 10 שנים.
    זהר ורוטבליט לוקחים חלק בפעילות עמותת ישראלס, הפועלת לקידום מחקר מחלת האיי.אל.אס, כדי לעורר מודעות למחלה הנדירה, ולקדם מחקר בתחום.

    A.L.S הינה המחלה הקשה ביותר מקבוצת המחלות הניווניות הפוגעות בתאי העצב המוטוריים ומביאה לשיתוק ומוות.

    מוצ"ש 11/7/09, פתיחת דלתות: 20:30 (תחילת המופע: 21:30)
    תיאטרון היהלום, היצירה 3, רמת גן
    כרטיסים: 150/250/350 ש"ח

    טלפון להזמנת כרטיסים: 04-8252233

  • 7
    fireshine says:

    כן, ההופעה של רונה היא בחינם.
    לפחות היא תופיע בין עותקים מספרה של אמה, "על דעת עצמו". צריך למכור את הדיסק והספר במארז משפחתי.
    אך, חבל שלא קראתי קודם על יוסי בבליקי עושה את רישומי פחם. בהחלט האלבום האהוב עלי של אריאל.

גם לך יש מה להגיד? יופי.