המלצות 10.10.08

–> ההופעה של השבוע <–
אפרת בן צור וקרני פוסטל בלבונטין 7, חמישי 16.10 ב-20:30, 50-60 ש"ח

–> ההבטחה של השבוע <–
"פיסוק רחב" בלבונטין 7, שישי 17.10 ב-21:30, 30 ש"ח

שישי 10.10

  • שלומי שבן מגיע לשתי הופעות סופ"ש אינטימיות באוזן בר. הראשונה תתקיים היום ב-15:00. 80 ש"ח.
  • [חינם!] למי ש-80 ש"ח זה קצת יותר מידי בשבילו, יש אלטרנטיבה: אני לא יודע מה Ricekinder או Ryskinder או איך שלא מאייתים את זה עושה, אני רק יודע שזה כולל סמפלר, גיטרה ומיקרופון, שזה מבית הלייבל "פית/קית", ושזה בסלון ברלין ב-13:00.
  • [חינם!] "פית/קית" משתלטים על אחר הצהריים, כנראה. "ערופי שפתיים" ואלי לס יופיעו בצימר ב-16:00. אם טרם התוודעתם לצימר, שכשמו כן הוא – חדרון קטן שפתוח לרחוב – זה הזמן. הוא ממוקם ברחוב הגדוד העברי פינת צ'לנוב, והוא הופך לאט לאט להיות המקום החם ביותר להופעות גראז' בעיר.
    עדכון (10.10.08): שמועות עקשניות טוענות שדב חנין, המועמד לראשות העיר מטעם "עיר לכולנו", יקיים חוג בית בהופעה. בחיי. בואו מהר.
  • ובערב המרסדס יוצאת סוף סוף מהמוסך: "מרסדס בנד" האדירים השתחררו מהחוזה שלהם בלייבל "לבנטיני", והם הולכים לחגוג את זה ואת האלבום השני ההולך ומתקרב בהופעה מטורפת כתמיד בבארבי, ב-22:00. יש מישהו שעדיין לא מכיר את הלהקה הכי כריזמטית בעיר? כי אם לא, אז זה הזמן. 60 ש"ח.
  • "דפנה והעוגיות" יעשו שמח בברזילי ב-22:00. לא ראיתי אותם מאז שאור זובלסקי הוחלף בעמדת התופים. מישהו יכול לספר איך הם נשמעים עכשיו, ואיך החומרים החדשים שלהם? 40-50 ש"ח.

שבת 11.10

  • שלומי שבן יקיים ב-21:30 את ההופעה השנייה שלו באוזן בר, אבל הפעם הוא יבצע גרסאות שלו לשירים של אחרים, מסשה ארגוב ועד ל"הבילויים". נשמע מסקרן, ויקר: 80 ש"ח.
  • אסף אבידן, בלי המוג'וז, יעשה מופע אינטימי בתמונע ב-22:30, תמורות 60 ש"ח.
  • בפטיפון חוגגים את השחרור מהצבא של מישהו, לא ממש הבנתי מי. העובדה שמישהו מהקבועים של הפטיפון בכלל הלך לצבא היא כבר אירוע יוצא דופן כשלעצמו, אז בטח יהיה שמח. יופיעו "M.E.S.S.", "פלישת חוטפי הגופות" ו-"Friday Night Sissy Fight", ובחצות תתחיל מסיבת דיסקו. כן, קראתם נכון, דיסקו בפטיפון. ככה זה כשהבעלים בחו"ל. 30 ש"ח, אלא מה.

ראשון 12.10

  • [חינם!] לפני כמה חודשים קצת ירדתי כאן על "אשכרה מתים", ומאז זה מציק לי – זה ממש לא הגיע להם. הם להקה כיפית של ילדים מופרעים שיודעים איך להופיע, ובסך הכל נהניתי בהופעה שלהם, עם כל הבוסריות והאינפנטיליות שלה. ברוח יום כיפור שאך חלף לו, אני רוצה להתנצל בפניהם ולתקן את העוול ע"י המלצה על ההופעה שלהם בריף ראף היום ב-22:00. ואל תשכחו גם שיתכן שזו שירת הברבור של הריף ראף, שרון חולדאי סוגר לנו עוד מעט. כולם זוכרים להצביע ב-11.11 למישהו אחר?

שני 13.10

  • "הבנות נחמה" הן לא אינדי, ועל פי המחיר שהן לוקחות הן כנראה יותר מיינסטרים משלומי שבן, אבל הן עדיין מצויינות. היום הן יופיעו בזאפה ב-21:30, תמורת (תתכוננו) 100 ש"ח. לא יאומן שיש פסטיבלי אינדי בנגב עם 20 להקות שעולים פחות מזה.
  • "רוסקו", הרכב הקאונטרי ההזוי של עוזי פיינרמן ("בום פם") ומוטי ברכר, ידבר אמריקאית באוזן בר ב-22:00. 40 ש"ח.

שלישי 14.10

  • סלבה גנלין הוא אחד הסודות השמורים בארץ. מוזיקאי נדיר, ג'אזיסט, קלאסיקאי, פסנתרן אוואנגארד – תבחרו ז'אנר, סביר להניח שהוא יככב בו. הערב הוא יופיע ב-20:00 בלבונטין יחד עם המוזיקאי הרוסי ולדימיר וולקוב. 60-80 ש"ח.
  • עומר לשם יביא את הפולק שובה הלב שלו לפרילנד, ולפניו תופיע לימור בלס (שגם שרה עם עומר). ההופעות יחלו ב-22:00, ושתיהן ביחד יעלו רק 20 ש"ח.
  • [חינם!] להקה צעירה ומעניינת בעלת השם שובר השיניים "אשכל הכֹּפֶר" תופיע בסבליים ב-22:00. הקטעים האינסטרומנטליים שלהם מראים על הרבה פוטנציאל, השאר קצת פחות עובד. אבל שווה לבדוק.
  • [חינם!] פסטיבל המד"ב "אייקון" נפתח היום בסינמטק, עם הופעה של להקה בשם "האחרונים", שהפעם האחרונה שהיא הופיעה הייתה ב-2007, על פי המייספייס שלהם. מי שאוהב את המטאל שלו עם הרבה צ'לו ובלי גיטרות בכלל, כולל גרסאות כיסוי הזויות ל"היהודים" ו"מטאליקה", בטח יהנה. מתחילים ב-21:45.

רביעי 15.10

  • פסטיבל "גיטרה במדבר" יוצא לדרך באקורד מאז'ורי. היום יהיה שיתוף פעולה חד פעמי בין רונה קינן, תמר אייזנמן וערן צור, לצד מופע משותף של דודי לוי, ארז לב ארי ואהובה עוזרי, וגם מופע מיוחד של יהודה קיסר ואורחים בביצועים לשירי זהר ארגוב. חוץ מזה יהיו כיתות אמן לרוב. עוד פרטים במדריך הפסטיבליסט לגלקסיה. מי הולך?
  • ב-20:30 "גיישה נו" יהיו באוזן בר. לא בכדי התוכניה מגדירה אותם כ"הופעת הרוק הטובה בארץ". 30 ש"ח.
  • ב-22:00 "לא דובים" והFאנק העצבני והשנון שלהם יהיו גם הם ב"אוזן בר". מאחר והבסיסט שלהם אייבי ג'ונס שבר את ידו לא מזמן, אני משער שתהיה הופעה מפתיעה ושונה מהרגיל. 40 ש"ח (חבל שאין כרטיס משולב עם "גיישה". הלהקות פונות לקהל מאוד דומה).
    עדכון (11.10.08): אכן תהיה הופעה שונה קצת, עם נגנים אורחים. מי למשל? אני. ועוד על פסנתר. 😉

חמישי 16.10

  • היום השני של פסטיבל "גיטרה במדבר" יארח עוד סדנאות מעניינות, והופעות של גבע אלון עם מיקה שדה, שלמה עוז ואיתמר ארז, דודו טאסה, וגולת הכותרת של הפסטיבל: מופע ה- 3G, שלושת תותחי הגיטרה חיים רומנו, שמוליק בודאגוב וארז נץ. עוד פרטים במדריך הפסטיבליסט לגלקסיה.
  • היום נפתח גם פסטיבל "בראשית" ליד הכינרת. התוכניה של היום כוללת את "איזבו", "אלמנה שחורה" ועוד. עוד פרטים, שוב, במדריך הפסטיבליסט לגלקסיה.
  • –> ההופעה של השבוע <– אבל האירוע שלשמו נולד השבוע הזה לא מתרחש בפסטיבל המוני, אלא דווקא בלבונטין 7 (אם כי גם שם יהיה המוני יחסית. באחריות. תגיעו מוקדם). אם המופע המרגש והמיוחד של אפרת בן צור וקרני פוסטל לא יכה בכם כפי שהוא הכה בי, אז אין לכם לב. מתחילים ב-20:30 (כבר אמרתי שתבואו מוקדם?), 50-60 ש"ח.
  • ואם כבר העילית של המוזיקאיות בארץ, מה קורה עם רונה קינן? המון זמן לא ראיתי הופעה שלה. היום היא תופיע בתמונע ב-22:30, 70 ש"ח.

שישי 17.10

  • פסטיבל "גיטרה במדבר" ננעל היום עם עוד כמה סדנאות אחרונות, בינהן הסדנה המסקרנת של יענקל'ה רוטבליט. עוד פרטים במדריך הפסטיבליסט לגלקסיה.
  • פסטיבל "בראשית" ממשיך, כשהתוכנית ליום השני עומדת בסימן של חמי רודנר והרבה להקות Pאנק כמו "Useless ID", "בצפר", "Nipel Twist" שעדיין לא למדו לאיית, "כח המחץ" ועוד. עוד פרטים (פעם אחרונה לשבוע הקרוב) במדריך הפסטיבליסט לגלקסיה.
  • –> ההבטחה של השבוע <– אבל גם היום, היהלום האמיתי מחכה לכם בלבונטין. "פיסוק רחב" היא להקה שאתם חייבים להכיר. "שאנסוני קודש אקסטטיים", כך הם מגדירים את המוזיקה שלהם, וכנראה שזה עשה מספיק רושם על ג'ון זורן מהלייבל הנחשב "צדיק" כדי שהוא יחתים אותם ללא היסוס, ואף יחבר אותם לאנשים כמו מייק פאטון. ואם פאטון וזורן חותמים על זה, זה לא מספיק בשבילכם? הכלי הדומיננטי הראשון בלהקה הוא מרימבה, שזה כבר מגניב, והכלי הדומיננטי השני הוא הקול המהפנט בעל המבטא הצרפתי של ג'רמי הסולן, שמצליח להישמע כמו איש דת גם כשהוא מטנף את הפה שלו באופן בלתי נתפס (טוסו למייספייס שלהם לשמוע את הלהיט המחרמן "אלנבי רחוב כּוּס" כדי להבין איך זה עובד). 30 ש"ח בלבד.
  • [חינם!] פסטיבל המד"ב "אייקון" עדיין נמשך בסינמטק, והערב תופיע בו להקת "חיה מילר", שכבר כתבתי שהם ממשיכים איפה ש"הבילויים" עצרו, אם כי לאור האירוע המארח, כנראה שלא תהיה להם הופעה כל כך שגרתית, מה שזה לא אומר.

הופעות נוספות – ברשימה מצד שמאל, ואם פספסתי משהו, תעדכנו בטוקבקים. שבת שלום!

תגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

...ובאותו עניין:

  • מדריך הפסטיבליסט לגלקסיה - השבועיים הקרובים מלאים פסטיבלים כרימון ועמוסי אירועים כגפילטע פיש (WTF?). שנאמר, שנהיה ל-head bangin...
  • סימנים של חלטורה - (פורסם במקור בתרבות מעריב, 9.10.09) האלבום "סימנים של חולשה" של ברי סחרוף יצא ב-1993, וגם היום, מקץ ...
  • שוליים לַך ירושלים - היום נפתח בירושלים פסטיבל Defrost שחוגג את הרנסנס האמנותי בעיר, רק לפני חודש התקיימה בתל אביב מחווה ...
  • בין השורות 8.5.09 - ההמלצות השבועיות עדיין כאן הצצה ראשונית לאלבום החדש של עמית ארז המועדון נותנים לכם אלכוהול חופשי תמ...
  • שוקו, לחמניה וגיטרה - לג'ימי הנדריקס לא היו ילדים. לפחות לא בימי חייו - בנו היחיד דניאל צץ אי שם בשוודיה רק אחרי מותו. ככה...



יש כבר 4 תגובות, יא אללה:

  • 1
    דוידסון says:

    האייקון "חינם" הוא רעיון מעולה!
    (וגם ה-"אייקון" חינם נשמע מעניין. מעניין אם יש ביניהם קשר 🙂 )

    להופעה של אסף אבידן אזלו הכרטיסים. למזלי הצלחתי להסיק מסקנות אחרי שבפעם הקודמת ראיתי את הבארבי סולד-אאוט(!) מבחוץ.

    (המיוזיקרום השיקו לאחרונה אתר (.קו.יל) עם לוח הופעות, אז אפשר לעדכן את הלינק מצד שמאל)

  • 2
    לזרבוי says:

    תודה על העדכון, דוידסון.

    ומהצצה באתר של המיוזיק רום אני רואה שיש עוד הופעה מעניינת ביום ראשון – הופעת בכורה של "ידועה בציבור", שעושים רוק אלקטרוני. הנה מה שכתוב במייספייס שלהם:

    http://www.myspace.com/nogasheffer
    הופעת בכורה של להקת "ידועה בציבור"!! "נגה שפר, הילית רוזנטל, אלון לדר, עירית (בילבי) ועדיה ויובב אברהם – עושים דרמה מכל דבר" ידועה בציבור מביאה לכם את האלטרנטיבה הסוחפת למוסיקה אלטרנטיבית. אינדי אלקטרוני חשמלי מהקרביים ומטה. ב 22:00 זה מתחיל.
    20 ש"ח

  • 3
    יעל says:

    האמת שהיתה היום גם הופעה מעולה של רע מוכיח ואלי דג'יברי. יש לקוות שהם יעשו עוד אחת שכזו מתיישהו, שכן מדובר בשילוב נהדר.

    קצת מיינסטרים – יהודית רביץ בהופעת חינם בפסטיבל 7 מוזות ל-7 סוכות או משהו דומה בשוהם. ובשישי: פורטיס (פלוס אורח סודי) בבארבי ת"א.

  • 4
    לזרבוי says:

    אני לא יודע אם אני אספיק להעלות עוד "בין השורות" בימים הקרובים, אז למקרה שלא:

    רומנו, בודגוב ונץ בטריו גיטרות שגורם לנזילת ריר אי-וולנטרית. ראו הוזהרתם.
    לא יודע מה איתכם, אבל לי זה פתח תיאבון לפסטיבל גיטרה במדבר, חרף המחיר.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3607742,00.html

גם לך יש מה להגיד? יופי.