המלצות 4.7.08

אחרי שניסינו לתפוס יותר מידי הופעות בערב אחד ובתכל'ס לא הצלחנו להנות באמת מכלום, מגיע לנו שבוע חופש, לא? והשבוע הזה באמת דל יחסית באירועים מיוחדים. יש כמה אירועים מעניינים בסופ"ש, אבל בסך הכל חייבים לומר שהשבוע הזה שייך ללבונטין 7: אומנם היום מציינים את יום העצמאות ה-232 של ציר הפשע המכנה את עצמו "ארצות הברית", אבל מה זה יום הולדת 232 של מעצמת על מול יום הולדת שנתיים של המועדון הכי נחשב בעיר?

היום, בשישי, הקוזה נוסטרה ממשיך עם מסורת מסיבת הצהריים שלו, שתמורת 25 ש"ח בלבד נותנת לכם בירה ראשונה חינם, ושלוש הופעות מצויינות. והפעם – "לא דובים" [myspace], "Endof" [myspace] (שאני מאוד אהבתי) ו"האזרח צודרוב והשפנפן" [myspace]. אני אהיה באותם רגעים בהופעת בכורה של "הדוגמניות" בירושלים, אחרת הייתי בא.
בערב אני ממליץ ללכת לאירוע חצי סודי ולא ממש מיוחצ"ן: פסטיבנדה, מיני פסטיבל של לייבל אינדי חדש בשם "זהרירקורדס" [myspace]. האירוע, שיערך מול קהל דיי מצומצם ככל הנראה באיזור חדרי החזרות של דרום העיר, יציג את הלהקות של הלייבל, רובן לא ידועות במיוחד. ובשביל אחת מהן, "תעני אסתר" [myspace], זו הופעת הבכורה, ולו רק בשבילם אני ממליץ בחום ללכת לבדוק את זה. ואני לא כותב את זה רק בגלל שהם חולקים מתופף עם "הדוגמניות", אלא גם בגלל ששמעתי אותם והם ממש מיוחדים ומגניבים.
ומי שפחות בעניין של להכיר את הדור הבא ומחפש יותר אקשן, שילך ללבונטין, שם "בוגי בלאגן" [myspace] הצרפתים אך ישראלים יעשו הרבה שמח. ואם זה לא מספיק – אונילי [myspace] תבוא לעזור להם. מי שעדיין לא מכיר את פצצת האנרגיה המטורפת חושפת הפטמות הזו אך לא יכול להגיע, שישריין את יום חמישי (ראו בהמשך).

בשבת בערב יש עוד מיני פסטיבל, עם מטרה נעלה. אפשר לחשוב על זה כעל "פולקל'ה פמיניסטי למען סלון אנרכיסטי". שימו לב לרשימה: אלונה דניאל myspace, טל גורדון myspace, ירונה כספי myspace, אליוט (שרון בן עזר) myspace, שני קדר myspace, מיכל לוטן myspace, טליה אליאב myspace והילה וייס [myspace] יבואו לשיר למען גיוס כספים לסלון מזל. לא, זו לא המספרה של השכנה, אלא מקום התכנסות של הקהילה השמאלנית-אנרכיסטית המקומית, בו מתקיימות הרצאות, מוחלפים ספרים, מופגשים עם אנשים ורעיונות מרתקים. סלון מזל נמצא ברחוב סלמה 50, אבל האירוע יתקיים דווקא בבית אגודת הצמחונים והטבעונים באלנבי 138 קומה 5, מקום עם נוף מרהיב וכיבוד קטלני (לצמחים בלבד). מי שהתרבות הרדיקלית בחברה הישראלית חשובה לו, או מי שסתם חושב שבחורות עם גיטרות זה אחלה – שיבוא.

בראשון עוצרים הכל והולכים לתת כבוד ללבונטין 7 בחגיגות השנתיים. אך מאחר ובאותו ערב מופיעים שם בני בשן [myspace], Midnight Peacocks [myspace], נעם רותם [myspace], פאניק אנסמבל [myspace], יעל דקלבאום [myspace], יהוא ירון [myspace] (שפשוט חובה לראות) ועוד שמות גדולים בסצינה, ומאחר והאירוע הוא בחינם – סביר להניח שהכי קרוב שתגיעו זה לקצה התור בגן החשמל.
מי שמחפש את האלטרנטיבה לאלטרנטיבה, שיקפוץ לתמונע, להופעה של "אנטיביוטיקה" [myspace].

בשני קופצים לבארבי (שמתיימר להיות ביתו של הרוק הישראלי, אבל כמה פעמים הוא כבר מוזכר כאן בהמלצות?) להכיר את להקת "Immanence" [myspace] המצויינת. אני לא כותב את זה רק כי בן דודי דן אקרט הוא המתופף שלהם, אלא גם כי אני באמת חושב שיש שם משהו מיוחד. וזו לא חוכמה – כל להקה שיש לה סולנית בעלת קול כמו של יפעת עוזיאל, וכינור חשמלי שמנוגן בוירטואוזיות, חייבת להיות משהו מיוחד. העובדה שהשירים שלהם גם ממש טובים וסוחפים בנוסף לכל בכלל מטה את הכף.

בשלישי לא הולכים להופעה של "מינימל קומפקט", כי הם כבר לא כל כך רלוונטיים לכלום, ואת עמית ארז עדיף לתפוס בהופעה מלאה ולא סתם כמופע חימום.

ברביעי כולם יודעים מה לעשות. כתבתי כבר שהשבוע הזה הוא השבוע של לבונטין. בואו נהיה יותר ספציפיים: זה השבוע של "איזבו" [myspace] בלבונטין. הם יופיעו השבוע שלוש פעמים, יום אחר יום, בלבונטין, כל פעם עם מופע חימום אחר. ואם גם אתם התלהבתם מהסינגל החדש שלהם כמוני, אתם לא תפספסו את זה. את ההופעה של רביעי תחמם ריף כהן [myspace] המקסימה.

בחמישי שוב כולם יודעים מה לעשות. והפעם, המופע הפותח של "איזבו" הוא של "הפרויקט הסודי", שיתוף פעולה מסקרן בין אונילי לבין שאולי עשת, אחד הקלידנים העסוקים באיזור שליווה אינספור פרויקטים מעניינים, מדני סנדרסון ועד "פרווה חמה" ז"ל. מבין שלושת ההופעות של "איזבו", אני באופן אישי הולך לזאת.

בשישי יש עוד "איזבו", הפעם עם יעל דקלבאום.

בשבת לבונטין סוגרים את שבוע החגיגות עם מיני פסטיבל (כן, עוד מיני פסטיבל!) המוקדש לג'אז, בופ ומוסיקה מאולתרת, משעות הצהריים ואילך. מי שכמוני לא מתרגש במיוחד מג'אז, שיחכה לערב ויקפוץ לקפה ביאליק לראות את מאיה רוטמן [myspace], שאולי הגיעה למקום שני ב"כוכב נולד", אבל לא נתנה לזה להסיט אותה מהכיוון הפולקי-האינטימי שלה. תגידו שזה מיינסטרים, תגידו שפליטי "כוכב נולד" ואינדי לא הולכים ביחד – לי הקול שלה עושה נעים בבטן.

הופעות נוספות – ברשימה מצד שמאל, וכרגיל, גם בטוקבקים. שבת שלום!

תגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

...ובאותו עניין:

  • ימין ושמאל, רק רוק אנד רול - מרחבים. אדמה. שמיים. 3 עצים. מאות אוהלים. הרבה יותר מידי שוטרים. 2 במות. לפחות 2500 צעירים. יותר מ-4...
  • סיכומחוצמזה - (בטח שמתם לב שהפוסט על פסטיבל "חוצמזה 2" שהתקיים שבוע שעבר התעכב קצת. חלקכם גם בוודאי קלט שב"תרבות ...
  • בין השורות 21.07.08 - ערב הטראש עליו המלצתי היה מאוד נחמד. לפני ההופעה של "Endof" :מס:, הוקרן ראיון הזוי משהו של יאיר לפיד...
  • המלצות 27.6.08 - הפעם מצפים לנו שני סופי שבוע עמוסים, אבל בינהם צפויה רגיעה יחסית. וזה משמח אותי, כי בשבוע האחרון שהי...
  • בין השורות 24.8.08 - וואו, חוצמזה היה מדהים. פוסט מלא יותר בהמשך. גם ארטישוק היה מצויין, אבל מאחר ו"הדוגמניות" השתתפו באי...



יש כבר 3 תגובות, יא אללה:

  • 1
    ניימן says:

    הרבה זמן תהיתי, ואולי לך התשובות: מה ההבדל בין מיני-פסטיבל למרתון? המיתוג הוא עניין של אופנה או עונה? בקיץ מיני-פסטיבל בחורף מרתון אינטימי וחמים? :]

  • 2
    GushPunkA says:

    ביום שני, 7.7. בפטיפון, יצחק שדה 32, תל אביב
    שלוש פינות – ערב מוזיקה ווידאו דוקר בפטיפון

    קטב מרירי
    חיים רחמני – שי לוינשטיין – יהוא ירון
    "נויז זחלני, אמביינט קודר וזיקה לפילוסופים כמו ולטר בנימין ועמנואל לוינס. המוסיקה של הטריו המרתק "קטב מרירי" מוציאה שם טוב לכבדות" (בן שלו, הארץ)

    Special Olympics
    רני זגר – ערן זקס
    שני מוזיקאים מבכירי סצנת הנויז בישראל (ליטרשפיך, קאדבר אייז), בנויז אולימפי

    מוג'הדין
    אלון אבנת – אורי קריסטל – הראל שרייבר – רון קציר
    Pאנק תעשייתי אלקטרוני –
    הרכב על ירושלמי של יוצאי דיוואלט סאבסוניק מיול דרייבר וגאזה

    VJ רון קציר – וידאו ארט
    30 שקלים

  • 3
    לא מקורב לשום כנופייה says:

    אטליז מופיעים בשבת בבארבי ב-22:00.
    יש קופון הנחה באתר של הבארבי
    http://www.barby.co.il/ShowClub.asp?c=1

גם לך יש מה להגיד? יופי.