בין השורות 20.10.08

יש ליינאפ לפסטיבל "אינדינגב", הבלום בר נסגר בגלל התנכלויות העירייה, חדשות ראשונות על פסטיבל "פולקל'ה 5", ודיווחים על ההופעות של עמית ארז, "אטליז" ואסף אבידן בכנס "Popkomm" בגרמניה.

סדר ההופעות של פסטיבל "אינדינגב" עלה באתר הפסטיבל! לעזאזל, זה עומד להיות חתיכת פסטיבל אדיר.

במכתב אישי לבאי הפסטיבל, מבטיחים המארגנים לחלק סמפלר של אמני הפסטיבל למאות הראשונים שיגיעו לפסטיבל. כך הם מקווים לעודד אנשים להגיע בזמן. יוזמה מבורכת.  ולמקרה שמישהו צריך עוד סיבה להגיע בזמן: "חיה מילר" החמודים זכו לבסוף באינדיסקר, הסקר שנועד לקבוע מי יפתח את הפסטיבל, אך הפך למקור לרמאויות ומשחקים מלוכלכים. לא משנה, העיקר שיש זוכה, וזוכה ראוי.

וחדשת "אינדינגב" אחרונה להיום: יש טריילר! [youtube]

——————————————

ומכאן לבשורות עצובות יותר: אחרי שנתבשרנו לא מכבר על הסגירה הצפויה של הריף ראף, מסתבר שעוד פאב הופעות נפל קורבן למדיניות ההתנכלות של העיריה: הבלום בר יסגור את שעריו ב-6.12.08, לאחר 5 שנים בהן הוא סיפק מידי ערב הופעות בחינם, ובמה להרכבים מתחילים ומנוסים כאחד. מועדון הסבליים, אחיו של הבלום בר, ימשיך לפעול כרגיל.

הבלום התפרסם בשל המדיניות השנויה במחלוקת שלו לקיים אך ורק הופעות בחינם, וגם בשל היותו הפאב הקבוע של סטיבן ווילסון ("Porcupine Tree") במהלך ביקוריו בארץ. לא מעט להקות התחילו את דרכן בבלום בר, מאסף אבידן (שהבסיסט שלו עבד בבלום בתור ברמן) ועד ל"לא דובים" (שהופיעו לראשונה בבמה הפתוחה של הבלום), אבל את עיריית תל אביב זה לא מעניין. מבחינתה, מקומות בילוי במרכז העיר הן מטרד מיותר, ולא חלק מהמרקם העדין של התרבות האורבנית. ועד שהם יואילו בטובם לפנות את המקום, לפחות אפשר לחלוב מהם כסף.

"זה לא סוד שהעיריה נכנסת בבתי עסק במקומות מסויימים. הם מנסים לפנות את המרכז", אומרת חן נאור, בסיסטית להקת "השלוליות" ואחת מבעלות המקום. למרות שכל האישורים הדרושים לקיום העסק ניתנו ולא הוגשו תלונות מצד השכנים, בעלי הבלום בר נאלצו להתמודד באופן יומיומי עם קנסות, התנכלויות פקחים ובעיות רישוי שהומצאו ע"י העירייה יש מאין. "בשנתיים האחרונות התעסקנו בלהחזיק את העסק במקום להתעסק במוזיקה", אומרת חן, "ולא בשביל זה הקמנו את הבלום".

לרגל הסגירה, הבלום בר יקיים הופעות מיוחדות של להקות שגדלו בבלום לאורך חודש נובמבר. האם אסף אבידן יגיע? נדע בקרוב. כרגע עוד לא ברור האם הבלום בר ייפתח במתכונת מחודשת במיקום אחר. הבעלים בוחנים אופציות, כולל את האפשרות לפתוח מועדון ליד הים. אני מקווה שהמורשת שלהם לא תיעלם, מאחר ולדעתי היא הייתה חיונית לסצינה.

מישהו מהקוראים עדיין צריך דוגמאות לכך שחולדאי לא רואה את התרבות האלטרנטיבית בעיר ממטר? למי שעדיין לא הפנים (ולא, לא נמאס לי לכתוב את זה), ב-11.11 מצביעים לדב חנין ו"עיר לכולנו".

עדכון (21.10.08): בפורום מוזיקה ישראלית ב-Ynet אנשי הבלום טוענים כי סיבת הסגירה האמיתית היא העלאת שכר הדירה של המקום.

——————————————

ובחזרה לבשורות משמחות: פסטיבל "פולקל'ה 5" מתקרב. יש תאריכים, ויש ליינאפ חלקי. תפתחו יומן: הפסטיבל יתקיים בלבונטין ב-26-27.12. קראתם נכון – השנה הוא יתפרש על פני יומיים. אבל הוא לא מכפיל את גודלו, הוא מרבע אותו: השנה אמני הפסטיבל יופיעו בשתי הקומות של לבונטין, ובסך הכל צפויות לנו כ-37 הופעות!

בין השמות שאישרו את השתתפותם המפתיעה: אפרת בן צור, פוליאנה פרנק, איתמר רוטשילד, זהר וגנר ועוד.

הכניסה לשני ימי הפסטיבל תעלה 80 ש"ח בלבד במכירה מוקדמת (בחישוב מהיר, שנקל להופעה). כל יום לחוד יעלה 50 ש"ח. "אני מפסיד על זה כסף, אבל זה חייב להיות רוקנרול, או לפחות להריח כמו רוקנרול", כותב יובל הרינג, מפיק הפסטיבל.

——————————————

לפני כחודש כתבתי ש"אטליז" ועמית ארז התקבלו לכנס תעשיית המוזיקה האירופאית "Popkomm" שבגרמניה. מה שלא דווח בתקשורת הוא שגם אסף אבידן השתתף בכנס, כמה ימים לפני הכוכבים של הלייבל "אנובה". החפרפרת של הבלוג בטיסות אלעל מוסר שחברי ה"מוג'וז" וסולנם נראו עייפים אך מרוצים.

ואיך היה לעמית ול"אטליז"? על פניו מדווחים שהיה מצויין, ושבכל מקרה את הפירות מאירועים כאלו לא קוטפים תוך יום-יומיים, אלא אחרי חצי שנה ויותר. החפרפרת של הבלוג בברלין (אלוהים, יש חפרפרות בכל מקום! שמישהו יקרא למדביר) מצייר תמונה מעט יותר צוננת: "ההופעה של עמית הייתה ריקה מאוד. 30-40 אנשים אולי. היו לזה שני גורמים עיקריים – הוא התחיל בדיוק בזמן, דבר שאינו מקובל בגרמניה (למרבה ההפתעה. גם כן יקים – נ"ל), ובמקביל היו במות ספרדיות וצרפתיות. כל הגרמנים היו שם". לעומת זאת, הוא מספר שב"אטליז" כבר היה אולם מלא. בכל מקרה, אני מקווה שבקרוב נשמע קצת בשורות טובות מהכיוון הזה.

תגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

...ובאותו עניין:

  • בין השורות 4.1.09 - איפה ההדים לפסטיבל "פולקל'ה", מועדון הופעות חדש פתח את שעריו, חברי "אנובה" משחררים סיכומי שנה להורדה...
  • בין השורות 3.11.08 - והפעם מקבץ ארוך במיוחד - אני חי ב-Delay. מצטער. הנה הרבה ידיעות שהיו צריכות לעלות כבר לפני שבוע, אבל...
  • בין השורות 9.10.08 - יום כיפור עבר, אבל לרון חולדאי כבר יש על מה להתנצל בשנה הבאה: פאב הריף ראף שאירח הופעות חיות מידי יו...
  • תכלה שנה וסיכומיה - הפוסט הזה היה אמור לעלות לפני שבוע, אני יודע. החגים הארורים האלה. בכל אופן, דרך הבלוג הנפלא כתמיד "ה...
  • בין השורות 27.12.08 - ספיישל בגל"צ עם "1:1", אסף שריג אומר את כל האמת רגע לפני האיחוד של "איפה הילד?", צלמת הרוק פז בונפיל...



יש כבר 8 תגובות, יא אללה:

  • 1
    יונתן קוטנר says:

    תגיד, מה נסגר? שוב מפרסם השערות לא-מיודעות שמבוססות על דיווחים שלא אישרת עם אף אחד, שניתנו לך על ידי אנשים שכנראה לא ממש מבינים את הסיטואציה שבה הם נכחו או מה המשמעות שלה?

    מילא שהם לא יודעים, המינימום שאתה יכול לעשות בתור "עיתונאי/בלוגר/בחור שמתעניין באמת" זה לבקש תגובה מהנפשות המעורבות, לא?

    אגב, גם סאבו וקותי הופיעו בשואוקייס שעמית ואטליז הופיעו בו.

    אגב, מדובר בשואוקייס, לא בהופעה בפסטיבל, ולכן זה מתחיל בזמן (אין דרך אחרת להתחיל בשואוקייס).

    אגב, מדובר בשואוקייס, לא בהופעה בפסטיבל, ולכן הקהל הוא קהל של מוזמני הכנס או אנשים ששילמו במיוחד כדי לראות את השואוקייס הספציפי הזה. אין משמעות לכך שהיו "במות ספרדיות וצרפתיות". זה לא פסטיבל. זה לא שיש כמה במות בו זמנית ואנשים לא בטוחים אם ללכת לפה או לשם.

  • 2
    לזרבוי says:

    יונתן, עברנו על זה כבר פעם, לא?
    השערות לא מיודעות – ה"מודיע" ביקש מסיבותיו שלו להישאר בעילום שם, אבל אני מכיר אותו וסומך עליו. אם לא הייתי סומך עליו, זה לא היה מתפרסם. כך שזו לא השערה אלא חוות דעת אובייקטיבית של מישהו שנכח שם, ובשביל הקוראים הוא לא מיודע, אבל בשבילי הוא מיודע מאוד. סמוך עלי. ואם אתה לא סומך עלי – פטור את זה בחרחור בוז ואל תוטרד מזה בכלל.
    דיווחים שלא אישרתי עם אף אחד – חשבתי שהגענו להבנה בנושא הזה. הבלוג הזה הוא שלי, לא שלך ולא של אנובה. אני שמח לפרגן לכם איפה שאפשר ולהיעזר בכם בידיעות שאני חושב שאתם יכולים לתרום להן. בביקורת שלילית מצד שלישי, לעומת זאת, לא חשבתי שיהיה למי מכם מה לתרום מעבר ל"הוא טועה, היה מצוין, האולם היה מפוצץ, אל תפרסם את זה, זה הכל שקרים" או כל הודעה יחצני"ת לא אובייקטיבית בסגנון. שיקול הדעת מתי לפנות אליכם ומתי לא הוא שלי. בדיוק כפי ששיקול הדעת של האם להאמין ל"היה מצוין" או ל"היה ריק מאוד" הוא של הקוראים.
    לבקש תגובה מהנפשות הפועלות – ומי אמר שלא ביקשתי? את "היה מצויין ואת הפירות לא קוטפים תוך יום-יומיים" לא אני המצאתי. תאמין לי שלא הייתי מעלה ביקורת שלילית מבלי לבדוק אם יש איך לאזן אותה לצד השני קודם.

  • 3
    לזרבוי says:

    עד כאן לגבי העניין העקרוני של מה לפרסם.
    לגבי התוכן של דבריך –

    1. בשום מקום לא טענתי שמדובר בפסטיבל.
    2. את עניין השעות לא אני המצאתי. דווקא על סמך הנסיון שלי בברלין (מקום שהייתי בו כ-6 פעמים עד כה) הופעות דווקא כן מתחילות שם בזמן. אבל זה מה שהחפרפרת אמר, וציטטתי אותו מאחר ואני סומך עליו בתור תושב ברלין שמעורה היטב במה שקורה שם. אולי בשואוקייס זה לא משנה – אני מקבל את הטענה שלך בנושא הזה. ובכל זאת, אם ככה הוא ראה את זה, סביר להניח שעוד אנשים שנכחו במקום כמוהו ראו את זה ככה. ועל כן לדעתי זה רלוונטי לציין את זה. ואחרי כל זה – רבאק, זו בסך הכל דיעה של אדם אחד, והיא הובאה כאן ככזו. מה שחשוב זה שהייתה הופעה מוצלחת, לא?
    3. לגבי הבמות הנוספות – אנחנו משחקים פה בטומייטו-טומאטו. "אנשים ששילמו במיוחד" כדי לראות את השואוקייס הצרפתי הם אנשים ש"לא שילמו במיוחד" כדי לראות את השואוקייס הישראלי. זה כל מה שנטען שם. אני מעדיף לשמוח על כך שב"אטליז" האולם כבר התמלא מאשר להתווכח על כמות האנשים שהייתה או לא הייתה בהופעה של עמית.

    וכדי להבהיר – לא היה פה נסיון להביא סקופ או לעשות פרובוקציה. אם זו הייתה הכוונה, זה היה פותח את הפוסט ולא סוגר אותו. אז בוא ניקח דברים בפרופורציות ולא נתעצבן על כל דבר. אתה יודע שאין לי כוונה לפגוע.

  • 4
    יונתן קוטנר says:

    הבעיה שלי היא לא עם העובדות שהצגת, אלא עם דרך הצגתם. שים לב שלא אמרתי לך שום דבר על כמות האנשים באולם (הבחור שלך הפריז לרעה, אבל אני לא עומד להתחיל להכנס לקטנות).

    אתה כותב "על פניו מדווחים שהיה מצויין", ואחרי זה שהחפרפרת שלך "מציירת תמונה מעט יותר צוננת". ואז אתה מספר שבהופעה של עמית היו מעט מאוד אנשים, ממשיך ומפרט את הסיבות (לדעת החפרפרת). משל דברי החפרפרת הם סתירה להצהרה הקודמת של "מצויין".

    אחרי זה החפרפרת ממשיכה לציין שבהופעה של אטליז האולם כבר היה מלא, אבל זה כנראה פרט שולי שלא צריך לפזר את ההרגשה הצוננת שהיתה לערב. הנזק כבר נעשה. אי אפשר להחזיר את גלגלי ההיסטוריה אחורה.

    בדיווח האובייקטיבי שלך שכחת לציין שאטליז הוציאו בדיוק עכשיו את האלבום שלהם בגרמניה, ושהוא מקבל ביקורות חמות במיני מגזינים ואתרים גרמנים. הלהקה גם פמפמה את עצמה במייספייסים גרמנים לקראת ההופעה בצורה מטורפת, וזה גם השפיע, אני בטוח.

    אין לי בעיה עם הקביעה שלא היו הרבה אנשים בעמית ארז ושהיו יותר אנשים אחר כך כשאטליז עלו. יש לי בעיה עם זה שאתה מציג את זה בתור סוג של כשלון או משהו שאנחנו מתביישים להודות בו. אתה בוחר להסתכל על החצי הריק של הכוס, כאילו שזו הדרך היחידה להסתכל.

    הבלוג שלך הוא שלך, ואף פעם לא התיימרתי להכניס לך מילים לפה. אבל במקרה הספציפי הזה, מדובר בדעה שלך שמבוססת על דיווח חלקי ולא נאמן לתמונה שלמה ועקבית. מהצד זה מרגיש כמו אחד המקרים בהם חוקר נכנס למחקר כשהוא כבר יודע מה הוא רוצה להוכיח. מבחינתי אני חייב להציג את התמונה מהצד שלי.

  • 5
    לזרבוי says:

    סבבה, הגיוני לגמרי. בדיוק בגלל זה עדיף לעשות את זה בלי עצבים.

    כמה מילים בכל זאת:
    * הבחירה לקרוא את הדיווח כתיאור של "סוג של כשלון" וכו' היא לגמרי בחירה שלך. אני קורא את זה (וכותב את זה) מזווית אחרת לגמרי. לא במקרה סיימתי את הדיווח בטון חיובי.
    * לא "שכחתי" לציין ש"אטליז" הוציאו את האלבום בגרמניה – שמתי לינק לדיווח הקודם בנושא popkomm, שם זה מוזכר. ומי שעוקב אחר הבלוג יודע את זה. זה לא היה רלוונטי לכאן באופן מיוחד.
    * ועם כל הכבוד, הנסיון לתאר אותי כמי שבא בכוונה תחילה לפגוע בעמית או באנובה הוא מגוחך ומנותק מהמציאות. הערכתי הרבה אליכם נפרטה למילים רבות מעל גבי הבלוג הזה. קורה שיש גם משהו שלילי לציין, זה לא סוף העולם, וגם לא משנה את היחס שלי.

  • 6

    אני לא מבין. אם אנשי הבלום בר אומרים שהם עוברים בגלל שכר דירה, מאיפה הדיסאינפורמציה שהעיריה עשתה להם צרות?

  • 7
    לזרבוי says:

    זו לא דיסאינפורמציה. הדברים שמצוטטים כאן אכן נאמרו, ואני יכול רק לשער שהם מהווים חלק ממערכת השיקולים שלהם. נושא שכר הדירה הוזכר בשיחה שלי עם חן, אך לא בתור הסיבה העיקרית לסגירה. אני מניח שלאנשי הבלום השיקולים שלהם.

  • 8
    נטעשה says:

    אוף טופיק (אבל כאן בתגובות כי עוד לא עלה פוסט של הופעות והפתעות לשבוע הבא)

    ביום ראשון, 26.10.08 בברזילי יופיעו "קיצו" פרוגרסיב רוק מגניב ומעניין מירושלים.שכאן בבירה (יש גם קוראים לבלוג בירושלים :)) כבר ידוע שהם שווים.
    הם יופיעו גם באינדינגב אז מומלץ לתפוס שם את הפריוויו ואז ללכת לראות אותם בהופעה מלאה
    סוף שבוע מצוין ונגבי לכולם!

גם לך יש מה להגיד? יופי.