סטקטו 15.6.08

כרטיס חבר בסבלייםמועדון הסבליים (סלמה 53) החל להנפיק כרטיס חבר לכל המעוניין. תמורת 10 ש"ח בלבד (!) הכרטיס מקנה הנחות להופעות וחשוב מכך, לאלכוהול. יופי של דיל, וכן יירבו.

______________________________

אין לי הרבה מה לכתוב על "ננוצ'קה" [myspace]. היה כיף, היה נחמד, אבל לא הותיר רושם מיוחד. הם מופיעים כמו שצריך, יולה בארי נהדרת בחזית עם לוק של מרילין מנסון ביום כלולותיו, אבל משהו שם פשוט לא סוחף מספיק. ההרכב הצטיין בקטעים אינסטרומנטליים מגניבים במיוחד, אבל קצת דישדש כשזה הגיע לשירים פרופר, חרף הכשרון הברור של כולם. והסאונד המבאס לא עזר.

______________________________

דני הדר [myspace] הוציא דיסק חצי חדש בשם "אותה צורה". כמו כל הדיסקים המשובחים שלו, גם "חצי צורה" נשמע כמו מה שפרנק זאפה היה עושה לו הוא רק היה מוסיקאי אינדי חובב Low-Fi שכותב טקסטים לקרביים. וכמו שאר הדיסקים של דני, גם החדש ניתן להורדה חופשית מהאתר שלו. למי שטרם התוודע, זה הזמן להוריד את כל האלבומים שלו (ואח"כ לקנות אותם בכסף מלא בהופעה או ב"אוזן השלישית"). מדובר באחד היוצרים המדהימים באיזור, לא לפספס.

______________________________

צ'ה גוייאבה מעדכן בטוקבקים שתמר אפק מ"קרוסלה" [myspace] מופיעה על שער "העיר". וב"עכבר העיר אונליין" (שאני לעולם לא אבין אם הוא סינדיקציה של "עכבר העיר" או של "גלריה", או שהוא מגזין עצמאי לחלוטין) יש ספיישל מוזיקאיות שוליים, שכולל את אפק. האם זו אותה כתבה? (צ'ה שב ומעדכן: התשובה היא כן). בכל מקרה, הנסיון לשכנע את הקוראים להכיר מוסיקה חדשה מבלי לספק להם כתובות מייספייס, ועוד כשהכתבה מופיעה באינטרנט, מעיד על ההבנה העמוקה של העיתונות הכתובה במה שהולך היום בעולם.
אגב, מבין 4 המוזיקאיות שמסוקרות שם, רק אפק ואונילי [myspace] המלכה הן אינדי של ממש. השתיים האחרות, מבלי קשר לאיכויותיהן, מוציאות אלבומים בתמיכה ממסדית (עם כל הכבוד, "נענע דיסק" זה לא אינדי).

______________________________

מישהו היה אתמול ב-Maximum Pain בפטיפון ורוצה לספר איך היה?

______________________________

ותודה לגיאחה שכתב דברים כל כך נחמדים על הבלוג ב"העונג".

תגיות: , , , , ,

...ובאותו עניין:

  • המלצות 14.6.08 - שבוע עמוס במיוחד. האח החורג והרועש של "פולק'לה", שלוש להקות אדירות פלוס בירה ב-25 ש"ח בלבד, ערב אפוף...
  • המלצות לשבוע הקרוב 7.6.08 - השבוע יש הכל מהכל: קצת סטודנטים בתחילת הדרך, קצת אינדי, קצת חו"ל, קצת כוכבי עבר ואפילו קצת מיינסטרים...
  • בין השורות 16.7.08 - זוכרים שפעם היה פה משהו שקראו לו "סטקטו"? אז זהו, שאף פעם לא באמת אהבתי את השם הזה. בואו ננסה שם חדש...
  • המלצות 11.7.08 - היום, בשישי, יש עוד "איזבו" :מס:, למי שפיספס את שתי ההופעות של היומיים האחרונים בגלל חברים שלו שהחל...
  • המלצות לשבוע הקרוב 31.5.08 - בגלל כל אירועי השבוע האחרון לא ממש התפניתי לבלוג וללוח ההופעות שלו, וגם עכשיו אני קצת מתקשה להתעדכן....



יש כבר 7 תגובות, יא אללה:

  • 1
    עברתי לטחינה says:

    מה אתה אומר ?
    שאנשים לא טורחים להכנס לכתובות מייספייס ולהקשיב למוסיקה ?

    עצוב קצת, לא ?

  • 2
    לזרבוי says:

    זה לא מה שאני אומר (אם כי זה בוודאי נכון, לפחות חלקית – לפחות על סמך הסטטיסטיקה שאני מקבל על גולשי הבלוג הצעיר הזה, הלינקים למייספייס שאני שם ליד השמות של כל הלהקות שמוזכרות כאן לא זוכים לפופולריות גדולה).
    אני כן אומר שבכתבה הנ"ל שאמורה הייתה להציג לקוראים מוסיקה חדשה, לא כללו כתובות מייספייס. או שלא הבנתי את שאלתך?

  • 3
    עברתי לטחינה says:

    השאלה היא:
    למה לדעתך לא טרחו לשים מייספייסים ?
    כי חשבו שאנשים לא יכנסו לזה ?

    זה נשמע לא רציני לא לשים מייספייסים

  • 4
    לזרבוי says:

    אני הייתי הולך על ההסבר הפשוט יותר – הם פשוט לא חשבו על זה, כי הם חושבים בפורמט של עיתונות כתובה של פעם. וזה אכן לא רציני.

  • 5
    עברתי לטחינה says:

    ובכן, לא הבנתי את הציניות שלך 🙂

  • 6
    אופניק מוישה says:

    שאלה כללית: אתה לא חושב שיש בעייתיות מסויימת בכך שאתה עצמך מוזיקאי פעיל (בסצינה התל אביבית) ואתה מבקר אמנים אחרים באותה הסצינה? אתה לא חושב שבמובן מסויים אתה משתין בבריכה שאתה שוחה בה? אתה לא באמת מצפה שנאמין שישנה הפרדה בין נדב המוזיקאי ונדב המבקר… שמתי לב שמוזיקאים ישראלים אחרים שמבקרים (בעיקר בעיתונות) בדרך כלל מבקרים אומנים מחו"ל ומשאירים את המקומיים לכאלה שלא יחלקו איתם את הבמה יום אחד. יש לכך סיבה. ניכר בכתיבה שלך שיש בה השפעות של חברויות, תחרותיות, פוליטיקה, קינאה, אגו ושאר הדברים שמאפיינים את הביצה המוזיקלית והשוחים בה.
    חוץ מזה אם כבר החלטת לכתוב משהו על ההופעה של ננוצ'קה אני חושב שיכולת להיות קצת יותר יסודי ולתת סיקור מקיף יותר. אני מניח שזה מה שהיית מצפה ממי שיכתוב על הופעה שלך.

    למען הסר ספק: אין לי שום קשר לננוצ'קה, ולא שמעתי אותה ואודותיה מעולם.

  • 7
    לזרבוי says:

    אופניק – שאלה מצויינת, שהטרידה אותי רבות לפני שהחלטתי לפתוח את הבלוג. יופי שהעלית את זה. התחלתי לענות לך, אבל נראה לי שזה נושא שראוי לפוסט בפני עצמו. בקרוב.

    ספציפית בנוגע ל"ננוצ'קה" – אני לא מאלץ את עצמי לכתוב. כשאין לי משהו לכתוב שמצדיק פוסט, אני לא כותב פוסט. אבל כשיש לי משהו לכתוב שמצדיק 4 שורות, אני אכתוב 4 שורות. וכל עוד 4 השורות האלו הן מנומקות בסך הכל, אני לא חושב שזה בעייתי.

    ואם לחזור דרך "ננוצ'קה" לרגע לנקודה הראשונה, ולרמוז על מה שאכתוב יותר בהרחבה בהמשך, להלן גילוי נאות: הקלידן של "ננוצ'קה" הוא אחד מחבריי הטובים ביותר, והסולנית שלהם היא אחות של חבר, ולפני ההופעה ישבתי עם הגיטריסט לבירה, והחטא הגדול מכולם – הייתה לי כניסה חינם. זה לא מנע ממני לכתוב עליהם ביקורת צוננת. אבל בוא נחכה עם זה עוד כמה ימים.

גם לך יש מה להגיד? יופי.