המלצות 13.11.09-20.11.09

שישי 13.11.09

  • שלמה גרוניך ומארש דונדורמה ב-13:00 במרכז סוזן דלל. גרוניך ומארש דונדורמה הם אחד השילובים המסקרנים ביותר בפסטיבל הפסנתר. אני תוהה אם זה רק נראה נהדר על הנייר או שבאמת תהיה הופעה מדהימה כפי שאני מדמיין. חבל שזה מתנגש עם ההופעה שלי באותו יום. בכל אופן, מדובר בשילוב מפתיע ומבטיח, שמטשטש את גבולות אולם הקונצרטים והפסנתר ומשלב אותם עם תזמורת עממית. כבר ארבע שנים יוצרים חמישה-עשר החברים במארש דונדורמה תערובת לא ניתנת להגדרה של מוזיקה ערבית, צוענית, אפריקאית, ג`אז ופ`אנק, ומוליכים את הקהל שלהם בין האזנה מרותקת לקיפוץ בלתי נשלט. בארבע שנות קיומה הספיקה התזמורת להוציא שני דיסקים, לעורר מסיבות רחוב ספונטאניות ולהופיע בפסטיבלים רבים, בין היתר בפסטיבל ישראל, בפסטיבל גוצ`ה, סרביה – פסטיבל תזמורות כלי הנשיפה הגדול בעולם, בפסטיבל הג`אז במונטריאול ולא מזמן חזרה מפסטיבל ג`אז בקרואטיה. גרוניך, מוסיקאי קלאסי ופסנתרן ירטואוז, שיוצר מוסיקה מורכבת לעיתים על סף האוונגרד, מתחבר לנגינה הצבעונית משולחת הרסן של מארש דונדורמה. יחד הם יבצעו חומרים של גרוניך, מוכרים ברובם (נואיבה, שירים פשוטים, סימפטיה), וקטעים מקוריים של התזמורת.
  • berlin_web[חינם!] [The Raw Men Empire]  ב-14:30 בסלון ברלין, נג'ארה 15. אני לא אעיד על הלהקה שלי יותר מידי. רק ארמוז שבכל הופעה שלנו הקהל רק הולך וגדל, כך שכנראה שאנחנו עושים משהו טוב.
  • [חינם!] רן, מאיה, רן!  ב-15:00 בצוזאמן, לילנבלום 25. בהופעה אקוסטית, שירה: מאיה ברמן, קלידים: רן גיל, גיטרה: יוסי מזרחי – כניסה חופשית
  • Do you like my shoes & רוצי בובה ב-17:00 בצימר, הגדוד העברי 5. 10 ש"ח.
  • שם טוב לוי ב-21:00 במרכז סוזן דלל. במסגרת פסטיבל הפסנתר. אורחים מיוחדים: יהודית רביץ ועדי רנרט. שם טוב לוי מלחין, חלילן וזמר מהיוצרים המעניינים, המגוונים והחשובים בארצנו, מגיש מופע אינטימי וייחודי בפסטיבל הפסנתר. שם טוב מופיע בשנים האחרונות בעיקר עם "אנסמבל שם טוב לוי" בפסטיבלים שונים של מוסיקת עולם וג`אז, יגיש הפעם את תחנות הרוח שלו, כשהוא לבד עם הפסנתר. שירי משוררים מכל התקופות, שירים שכבר הפכו לנכס צאן ברזל לצד שירים מרגשים ומוכרים פחות וגם קטעים אינסרומנטליים: "שירי סוף הדרך" (לאה גולדברג), "העיר" (קוואפיס), "שובי לביתך" (דליה רביקוביץ), "שיר של אחרי מלחמה" (אריק איינשטיין) ועוד. בשיאו של הערב יצטרפו אל שמי יהודית רביץ ועדי רנרט ויחד הם ישחזרו את מיטב השירים של ששת "בלילות הסתיו", "7/8", "ענבלים", "סמבה ברגל שמאל" ואחרים. אחת ההזדמנויות הבודדות לראות ולשמוע את שם טוב לוי במופע פסנתר.
  • ערב להקות גריינד לכבוד יום שישי ה-13 ברוגטקה ב-21:00 ביצחק שדה 32. ערב גריינד לכבוד יום שישי ה-13 עם: (DYING IN MOTION (switzerland, TEA WITH SATAN, DIRK DIGGLER, KNIFED. כניסה 30 ש"ח.
  • רונה קינן ב-23:00 בתאטרון קרוב, התחנה המרכזית החדשה. הופעה אינטימית. (ההופעה לא מוזכרת באתר של רונה, כדאי לברר לפני שהולכים). מחיר לא ידוע.
  • מעיין הירשביין ב-23:30 במרכז סוזן דלל. במסגרת פסטיבל הפסנתר. מעיין הירשביין (29) זמרת-יוצרת-פסנתרנית, למדה פסנתר קלאסי במשך 14 שנים, שירתה בצבא בתזמורת ח"א (שם פגשה את משה לוי), עברה לת"א ולמדה שלוש שנים ברימון במגמת הלחנה ועיבוד, עשתה קולות באלבומים של אביב גפן, שמוליק קראוס, מאיר בנאי וממש בימים אלה מבשלת סוף סוף את אלבום הבכורה שלה. היא התחילה לכתוב בגיל 16, וזאת הפעם הראשונה שהיא מקליטה משיריה. במופע המיוחד לפסטיבל הפסנתר היא תבצע את שירי האלבום שבדרך, תשיר עם קרני פוסטל, תארח את משה לויהמפיק המוסיקלי של האלבום, ותארח גם תלמיד צעיר שלה, פסנתרן בן 19 בשם טל רמון.
  • מרסדס בנד אקוסטי ב-23:30 במרכז סוזן דלל. בפסטיבל יארחו מרסדס בנד על הפסנתר גם את דודוש קלמס – הקלידן של "הדג נחש". אחרי 11 שנה, אלבום בכורה מוערך, שני אלבומים גנוזים, אלבום שני מצליח "תביאו בירות", סדרת טלוויזיה קאלטית "תעשה לי ילד" וכמה גלגולי הרכבים, נמצאת מרסדס בנד בעבודה על מופע חדש, שיהווה את הבסיס לאלבום אקוסטי. נשמע מאוד מסקרן, חייבים להודות.
  • [Midnight Peacocks] בחצות באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. סוף סוף – הקרנה בלעדית של ניפוץ הגיטרה של איתן בפסטיבל אינדינגב! 40 ש"ח.

שבת 14.11.09

  • אסף אמדורסקי ב-20:30 במרכז סוזן דלל. במסגרת פסטיבל הפסנתר. אחרי שלוש שנות היעדרות, חוזר אסף אמדורסקי לפסטיבל הפסנתר. הפעם הוא מגיע לפסטיבל בעקבות האלבום המצליח "הרי את", שכבר עבר את מעמד הזהב, ואשר לווה בסיבוב להקה מצליח לצד מופע אלקטרוני. במופע המיוחד לפסנתר יבצע אסף להיטים מכל הזמנים לצד שיר "הרי את" כשהוא מלווה את עצמו בפסנתר. אורח: שולי רנד, שעל החיבור המופלא שלו עם אמדורסקי כבר הרעפתי שבחים בעבר.
  • [Mr. Heavy and Ms. Low]ב-20:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. ההרכב Mr Heavy & Ms Low נוצר מהחיבור של נדב (נדי) בילו ומיה רילוב. השניים שרים באנגלית ועושים מוסיקה לילית, מעט אפלה, אשר בשימוש עם קולותיהם הרכים מצליחה לרגש וגם להפתיע. אלבומם השני "Cellar Door", יצא לפני מספר חודשים, וחיזק את ההערכה הקיימת כלפי ההרכב המוכשר, שבינתיים התרחב מצמד ללהקה שלמה. באלבום זה נדי, מיה ושאר החברים, עושים מוסיקה אקוסטית עם "טוויסט" עדין ומרתק של בנג'ו, דיסטורשן ועוד. מופע אקוסטי מהאלבום האחרון. 40 ש"ח.
  • לירון מן ב-21:30 בבר גיורא, בר גיורא פינת דיזנגוף. לירון מן נחשב בין נגני הפאנטאם המובילים בעולם,מנגן בהרכבים מוסיקליים אשר מופיעים בארץ ובחו"ל. כמו כן הוא מנגן גם על גיטרה ספרדית ומבצע מגוון רחב של מוסיקת עולם, פלמנקו, קובני, בוסה, רומבה, צועני, ג'אז ובלוז, אתני, רגאיי ועוד. בעת הנגינה על הגיטרה לירון מקליט את עצמו על כלים נוספים ובכך יוצר אפקט של 2 – 5 נגנים. תסתכלו ביוטיוב.
  • יעל דקלבאום (אורח: עמית ארז) ב-22:30 במרכז סוזן דלל. במסגרת פסטיבל הפסנתר. מופע מיוחד לפסטיבל הפסנתר לרגל יציאת אלבום הבכורה של יעל דקלבאום, שירים מתוך האלבום בביצוע אקוסטי עם נגיעות מהבנות נחמה. אורח מיוחד של יעל בפסטיבל יהיה עמית ארז, מהבולטים שבאמני האינדי בארץ. מפגש פיסגה, לא פחות, אבל איפה הפסנתר משחק פה תפקיד – את זה לא הבנתי.
  • מיכאל גריילסאמר ב-22:30 במרכז סוזן דלל. במסגרת פסטיבל הפסנתר. בפעם הראשונה ובאופן חד פעמי, יתאחדו על הבמה של פסטיבל הפסנתר שני האחים דוד ומיכאל גריילסאמר. דוד גריילסאמר בן ה-32, שמגיע במיוחד מצרפת להופעה בפסטיבל, הוא פסנתרן קלאסי בעל הכרה עולמית, ב- 2008 הוא זכה בפרס מוזיקאי השנה בצרפת, ולאחרונה אף מונה למנהלה המוזיקלי של התזמורת הסימפונית ז`נבה. עוד תתארחנה במופע עלמה זהר שתקח חלק בשירים של מיכאל ותבצע גם משיריה, ושמרית דרור שמלווה את גריילסאמר בשירה וקולות.
  • [Tree] ב-22:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. שלושה חבר'ה צעירים מקיבוץ עמק חפר המבצעים מוסיקה ייחודית מעורבת בשלל סגנונות, כשהדומיננטיים הם רוק, ג'אז ובלוז. לאחרונה החלו ללוות את גבע אלון בהופעותיו. ההופעה משלבת ג'אמים אינסטרומנטליים ארוכים וזורמים על גבי החומר המקורי. בזכות המנגינה הסוחפת והמקורית, מעניקים Tree לקהל חוויה מוסיקלית מקורית שאסור להחמיץ. 30 ש"ח.
  • Sanhegreen & [The Shakes] ב-22:30 בתמונע, שונצינו 8. להקת "גרינהאוס", אשר הופעת הבכורה שלו הייתה ביולי האחרון, מורכבת מ- 5 נגנים ותיקים שהתאחדו להרכב אינדי-רוק פסיכדלי.
    הלהקה מביאה תערובת של סגנונות: אלקטרוני,funk רוק, פולק וצלילים אוריינטליים. להקת "השייקס", אשר קיימת כשלוש שנים, מנגנת מוזיקה בסגנון בריט רוק ומושפעת מקלאסיקות רוק כמו: פינק פלויד, ביטלס, מודי בלוז, דייר סטרייטס, לד זפלין ועוד. 40 ש"ח.

ראשון 15.11.09

  • [חינם!] טל כהן שלו  ב-22:00 בפאב הארבעה, הארבעה 2. אינדי פולק, סינגר סונגרייטר ושאר ביטויים שמתארים אדם, גיטרה אקוסטית ושירים נוגים. יש לו עוד הופעה השבוע, לכל המעוניין.
  • הסיפור שבפנים ב-22:00 בלבונטין 7. אין לי מושג מה זה בדיוק, כל מה שהתוכניה של לבונטין הסכימה לנדב זה את המשפט הבא: אמני כנפיים מספרים ושרים. אורחים מיוחדים: רות דולורס וייס ויהוא ירון. 40 ש"ח.
  • דיה רז ב-22:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. דיה רז, זמרת ויוצרת, החלה את דרכה בשנת 2005 בהופעות אקוסטיות לבד בברים ומועדונים בתל אביב ומאוחר יותר בעבודה משותפת והופעות בכל הארץ עם רם אוריון ודפנה קינן. מתחילת דרכה ועד היום משתפת פעולה עם שחר אבן צור בכתיבה משותפת. בימים אלה מקליטה את אלבומה הראשון עם שלומי ברכה כמפיק מוזיקלי .רגע לפני צאת אלבומה הראשון יוצאת להופיע בליווי יובל אברמן (חשמלית), דן זיתון (בס) וגדי פטר (תופים). 20 ש"ח.

שני 16.11.09

  • צח אגסי (מופע פותח: Offעלפיכן) ב-20:00 בסאבליים, סלמה 53. עם יד על הלב, צח אגסי הוא לא כוס התה שלי. אבל מופע החימום שלו לגמרי כן. תכירו את Offעלפיכן, שלפחות בשיר אחד ששמעתי שלהם עשו סקא מטורלל ומגניב נוסח Madness. לא יודע כמה זה מייצג, אבל שווה לעקוב ולראות לאן זה יתפתח.
  • [חינם!] חיה מילר  ב-20:00 בפרוזדור, רמב"ם 14. טריו רוק תוכחה מונוטוני משובח, כפי שכתבתי לא פעם ולא פעמיים, והיום הם בחינם.
  • עמוס צימרמן ב-22:00 בבר גיורא, פינת דיזנגוף. פולק, בליווי ה-Riverband. כניסה 25 ש"ח.
  • נדב אזולאי ב-22:00 בקפה ביאליק, ביאליק 2. רוקנרול בעברית. 35 ש"ח.

שלישי 17.11.09

  • [חינם!] איתמר רוטשילד ב-20:30 בצוזאמן, לילנבלום 25.
  • יעל קידר ב-20:30 בלבונטין 7. במופע פסנתר של חומרים מקוריים לקראת צאת אלבום ראשון בהפקה מוזיקלית של דניאל סלומון ומשה לוי כיועץ אומנותי. 30 ש"ח.
  • [חינם!] טל כהן שלו  ב-22:00 בפאב ליאו בלום, ראול וולנברג 24. אינדי פולק, סינגר סונגרייטר ושאר ביטויים שמתארים אדם, גיטרה אקוסטית ושירים נוגים. כן, שוב.
  • [חינם!] רונן גרין  ב-22:00 בצוזאמן, לילנבלום 25. פולק חורפי ונעים.
  • חסידיקא & יוד ב-22:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. ערב יהודי אלטרנטיבי. להקת החסידי-רוק "חסידיקא" הוקמה לפני כשנה וכבר הוציאה אלבום בכורה הכולל עיבודים מפתיעים לתפילות וניגונים חבד"ים, יחד עם שירים אישיים ומרגשים המתארים את חווית התשובה של חברי הלהקה. באלבום שילוב של מוסיקת רוק ייחודית ויחד עם זאת מילים שנוגעות בנשמה. להקת "יוד" מחזירה אותנו לימים בתקופת הוינטג' רוק. אליעזר בלומן ושני חבריו, משה ינקובסקי ויעקוב לפקו מבצעים שירים מקוריים באנגלית וגם קאוורים במעטפת רוק ישן, מחשמל ועם הרבה עוצמה. 40 ש"ח.

רביעי 18.11.09

  • מאיה ומיכל ב-20:30 בלבונטין 7. מאיה דוניץ ומיכל אופנהיים חוזרות להופיע עם חומרים חדשים. בתוכנית: שירה, פסנתר, אקורדיון, צ'לו, לופים ועוד הפתעות. 40 ש"ח.
  • ברי סחרוף ורע מוכיח ב-21:00 במשכן לאמנויות הבמה. עם שירי האלבום "אדומי השפתות".
  • [חינם!] שני פלג  ב-22:00 בצוזאמן, לילנבלום 25. ההופעה השבועית בצוזאמן, עוד הזדמנות להכיר. אולי הפעם?
  • Paper Cuts (עמית ארז) ב-22:30 בלבונטין 7. עמית ארז בהופעה אקוסטית בעקבות אלבומו החדש, עם יעל שפירא בצ'לו והופעת אורח של יאיר יונה. ואם מישהו רוצה כרטיסים חינם, הוא נמצא בבלוג הנכון. 40/50 ש"ח.
  • [Revel Day] ב-22:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. רבלדיי הוקמה על ידי גיא מנטש ויהל דורון שהכירו בפנימיה בגיל 12 ומאז חולקים זוגיות מוסיקלית יציבה. הם מנגנים לבדם על כל הכלים וביחד מייצרים רוק אנרגטי מופק היטב. המייספייס מזכיר גם את דן זייתון על הבס ואת… שחר אבן צור (!) על התופים. 30 ש"ח.
  • עלא אש ב-23:00 בלימה לימה, לילנבלום 42. פולק-רגאיי-היפ הופ. 10 ש"ח.

חמישי 19.11.09

  • אילן וירצברג עם שליחי הבלוז ב-20:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. אילן וירצברג הפיק ועיבד אלבומים לאמנים רבים, ובהם: נורית גלרון, גלי עטרי, שמוליק קראוס, עפרה חזה וחוה אלברשטיין. כמו כן יצר אלבומים אישיים רבים, ובשיתוף שמעון גלבץ גם את האלבום הייחודי "בציר טוב", המבוסס על שיריה של יונה וולך. האלבום דורג במקום 18 ברשימת "100 האלבומים הישראלים הטובים" של העיתון ידיעות אחרונות. את חותמו על המוזיקה העברית בעשרים וחמש השנים האחרונות ניתן לאתר, בין היתר, בעשייתו המוזיקלית של ערן צור באלבומו "אתה חברה שלי" ובזו של רונה קינן ושל להקת המכשפות. 50 ש"ח.
  • taani-19-11-poster1תעני אסתר ב-22:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. רוק פסיכדלי של אחת הלהקות המעניינות בשטח, שנתנו את אחד השיאים בפסטיבל אינדינגב האחרון. מחר (שבת) יחולקו כאן כרטיסים חינם, לכל המעוניין. 40 ש"ח.

שישי 20.11.09

  • בללי / רביץ / רביקוביץ' ב-14:00 (תחילת מופע : 15:30) בזאפה, ראול וולנברג 24. סולן נקמת הטרקטור מארח את יהודית רביץ בשירי דליה רביקוביץ. 110 ש"ח.
  • [MonoTalk] ב-14:00 בסבליים, סלמה 53. * "כששמעתי את האלבום שלהם, 'Fix me up', שיצא לאחרונה הייתי חייב ללכת לבדוק שוב אם מדובר במשהו ישראלי לגמרי. וכן, זה שלנו לגמרי. אולי זה בגלל שאני כל כך אוהב את הסגנון הזה, ערבוב הרוק הרך עם האלקטרוניקה שיושבים כל כך טוב עם הרגשת האפרוריות המועדפת עליי… " (שמוליק כץ, הבלוגיה על פי שמוליק כץ). תאמינו לשמוליק, הוא יודע על מה הוא מדבר. 10/20 ש"ח.
  • הופעות הרדקור-פאנק ברוגטקה ב-21:00 ביצחק שדה 32. עם הלהקות: The Blessed and The Cursed (UK), M.E.S.S., החמולה, Total Komplet. כניסה 30 ש"ח.
  • אלקטרה ב-22:00 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. רוק'נרול תל אביבי, עם השפעות של פופ וסול מהסיקסטיז, גראז' ו-Pאנק. 40 ש"ח.
  • ברק אלנקוה והגטו סווינגרס ב-22:00 בקפה ביאליק, ביאליק 2. רוק קברטי בעברית. 30 ש"ח.

הופעות נוספות – ברשימה מצד שמאל, ואם פספסתי משהו, תעדכנו בטוקבקים. שבת שלום!

...ובאותו עניין:



יש כבר 6 תגובות, יא אללה:

  • 1
    ינדי says:

    לגבי ההופעה של רונה קינן הערב, מחיטוט באתר של תיאטרון קרוב מסתבר שנעשה שם פסטיבל "מחזאים מקוללים" במסגרתו יועלה המחזה של עמוס קינן "חברים מספרים על ישו" בשעה 22:00. עוד כתוב שם שרונה קינן "תבצע מספר שירים כמחווה למחזה של אביה"

    זה דווקא נשמע מעניין, אבל באמת לא במקרה זה לא כתוב כהופעה באתר שלה (מה גם שאני מהרהרת אם יש קשר לצניעותה של העלמה שלא רצתה שמעריציה ינהרו לשם בגלל ההופעה ולא בגלל עניין נטו במחזה)

  • 2
  • 3
    יעל says:

    ההופעה של סחרוף-מוכיח ביום רביעי מתקיימת במקום שציינת – אבל בבאר שבע (למה רחוק כל כך, למה).

  • 4
    ענבל says:

    שתי הופעות נוספות שכדאי לציין, ואף יותר מכך – לנכוח בהן:
    מחר בערב (שבת 14.11) – קרלי פיירברן מופיעה ב'קסבה' ברח' פלורנטין 3. כבר הרבה זמן לא שמעתי קול כמו שלה ומי שלא בא מפסיד. יש לה גם אתר, אם בא לכם לבדוק לאן אתם הולכים מחר בעצם: http://carliefairburn.com/fr_index.cfm
    (תלחצו על enter בתחתית העמוד)

    ביום שני (16.11) – להקת 'רדיאטור' המצוינים מופיעים ב'נייט שיפט בר' ברח' ויטל 9 בפלורנטין.
    מי מכם שרוצה להתרשם מהחומר המוזיקלי שלהם מוזמן להוריד את האלבום הראשון בחינם: http://radiator.bandcamp.com/

  • 5
  • 6

גם לך יש מה להגיד? יופי.