המלצות 10.9.10-17.9.10

שישי 10.9.10

  • דפנה והעוגיות (אורחת: נעם נבו) ב-21:00 בלבונטין 7. מופע בעקבות האלבום האחרון "מה שרצינו", עם פרומו מושקע ומשעשע. 50 ש"ח.
  • איילת רוז גוטליב ב-21:00 בשבלול ג'אז. איילת חיה בעשור האחרון בארה"ב, במהלכו הופיעה עם מיטב אמני הג'אז של זמנינו, בניהם ג'ון זורן, ג'ו לובנו ובובי מקפרין. היא הוציאה ארבעה אלבומים שזכו בפרסים ושבחים רבים בעיתונות הבינלאומית. במופע החדש שלה “בצידי דרכים” היא מבצעת את לחניה לשירי משוררים מקומיים כגון אגי משעול, שמעון אדף, מחמוד דרוויש ועוד.
  • עמית ארז ב-22:00 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. מופע סולו. חוזר להופיע אחרי הפסקה ארוכה. המוזיקה של ארז שואבת ברובה מפולק ואינדי, וסגנון נגינתו על גיטרה אקוסטית מצביע על השפעות של אמנים כמו ניק דרייק ואליוט סמית'. כמו כן, הושפע מאלבומו של שלום חנוך, "אדם בתוך עצמו". הוא זוכה להערכה רבה בקרב סצינת האינדי הישראלית, ומופיע תדיר הן במופע אקוסטי כשהוא מלווה בגיטרה בלבד, והן בליווי הלהקה שלו. בהופעתו יבצע ארז, בין היתר, שירים מתוך אלבומו החדש. עוד קצת עמית ארז – ביום חמישי. 40/50 ש"ח.
  • [Brain Candies] בחצות באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. רוקנ'רול פסיכדלי. הזוכה הגדולה בתחרות Urban Moto Music 2007, להקה שרבים כבר סימנו כדבר הבא, מגיעה אחרי E.P. ראשון וקליפ בערוץ 24, להפנט אתכם ולגרום לכם להתמכר, במופע מיוחד, צעיר ומחשמל, שלא משאיר שום מקום לספק, לפני יציאת אלבום בכורה. הקנדיז מנגנים רוקנ'רול פסיכדלי אמיתי, ישיר ובועט במופע אווירתי וסוחף, עם חומרים מקוריים. 30 ש"ח.

שבת 11.9.10

  • מיכל גבע ב-20:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. עוף החול הוא מופע אינטימי ומרגש, הכולל שירים מאלבום הבכורה ושירים חדשים. "תמיד יש שם איזה טוויסט מעניין שגורם לך לחשוב – לשם לא חשבתי שהשיר הזה יגיע. גם הקול של גבע יודע להמריא לגבהים מטורפים, ומעניק לה נוכחות בימתית נדירה למדי" ("מאקו", מאי 09) . מופע סולו. 30/40 ש"ח.
  • [חינם!] תמר קפסוטו ב-21:00 אי שם ברוטשילד ליד הכסא הירוק. כחלק מסיבוב הופעות הרחוב שלה, תמר חוזרת לתל אביב.
  • [חינם!] [Tree] ב-21:30 בהודנא, אברבאנל 13. ג'אם פסיכדלי משובח.
  • [חינם!] השלוליות ב-21:30 בבלום בר, שינקין 1. הניסיונות להגדיר את הז`אנר של השלוליות, נעו בין Pאנק אקוסטי, פוסי רוק, רוק אלטרנטיבי ופופ.
    תוכלו למצוא סיפורים מאמסטרדם ("האשפוז המועדף"), אקס רוחני שהתחרד ("טופו פרווה כשר למהדרין"), חבר שנפטר ("ידעתי שנובלס זה קצת מסוכן"), תובנות של הנג אובר ("אם אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, שתו מים עם חיידקים") וסיפורי מלחמה ("חשבתי שאתה חיפאי"). תשמעו ותחליטו בעצמכם, זה בחינם 🙂
  • 41041_434575332828_570772828_4855172_4465960_n[Wet Bandits] & [Drunk Machine] ב-22:30 בלבונטין 7. שתי הופעות בכרטיס אחד: Wet Bandits – רביעיית סטונר רוק רועשת בהופעת פרידה. Drunk Machine – טריו רוק אלטרנטיבי מצויין באנגלית. ואף מילה על התאומים. 30 ש"ח.
  • נערות ריינס ב-22:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. רוקנרול טעון וקצבי. כבר 4 שנים שהם מופיעים עם חומרים מתוך אלבום הבכורה. נערות ריינס עושים רוק'נרול בסיסי המושפע מהפאנק הרומנטי של סוף שנות ה-70. הם מדלגים באלגנטיות על משוכת השפה העברית ומחזירים לה את האקטואליות והרלוונטיות כשפת רוק'נרול. הלחנים והטקסטים נכתבים ע"י רועי פרייליך. 50 ש"ח.
  • [חינם!] לילי פרנקו & אינגה דינגו בחצות באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. שתי הופעות בכרטיס אחד: לילי פרנקו – סופר טריו בהופעת רוק חשמלית. הלהקה הידועה לשמצה "לילי פרנקו" הוקמה בתחילת קיץ 2009. כיאה לתחילת הקיץ החומרים היו רעננים, צעירים ונוטפי זיעה. עירא נוסבאום (גיטרה חשמלית ושירה) ודרור תשובה(גיטרה באס חשמלית ושירה), יוצאי להקות "טוסיק", "בגירה" ו"בובקוק" האגדתיות (?), החליטו להמשיך את שיתוף הפעולה הפורה ורב השנים בפרוייקט חדש ופורץ גבולות במתכונת עתיקה – טריו. כאן נכנס לתמונה עומרי גונדור ("קבוצת ההרכבים המוזיקליים – מתנ"ס בית דני") – איש של כבוד, מתופף מיוחס, סמוראי מתלמד ומאהב בחסד עליון (זה הקומוניקט אומר, לא אני). ביחד יצרו תרכובת רעילה וממכרת בשם "לילי פרנקו". במופע החדש יעמדו שלושת הנערים, צעירים אך בוגרים בנפשם, על במה אחת ובמחיר הגיוני. ינגנו וישירו להנאת הקהל הישראלי ממיטב להיטיהם בשפה העברית, שירי רוק קצביים, בועטים ומלאי דיסטורציה פרי מוחם הקודח. המופע יכיל תוספת מיוחדת: מופע אור-קולי קצר אך קולע. אינגה דינגו – רוק אלקטרודי. מוזיקה אלקטרודית מהחלל החיצון. אנרגיות משתחררות על הבמה ללא תופעות רוקסטאריות או ג'ל מסוג כלשהוא.

ראשון 12.9.10

  • [חינם!] מיכל לוטן & אופיר סומברג & איתי מזילו ב-21:00 בצוזאמן, לילנבלום 25. השלושה יופיעו במסגרת פתיחת תערוכת ציורים וצילומים של אורטל טורג'מן ואיווה סטנב.
  • נעם נבו ב-22:00 בקוזה נוסטרה, נחלת בנימין 10. גיטרה: גיל לואיס. 20 ש"ח כנראה.
  • ראש גרוב ב-22:30 בתמונע, שונצינו 8. Fאנק בעברית. השקת הסינגל החדש "תחזירי לי", בהפקה מוסיקלית של שחם אוחנה. בשנה האחרונה חיממה ראש גרוב את "הדג נחש", אברהם טל ועוד, והרעידה במות בכל רחבי הארץ. 40 ש"ח.
  • ozenעמוס צימרמן ב-22:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. פולק'נרול מקורי באנגלית, הופעה שתהיה חצי לבד וחצי עם אמיתי לדין (קונטרבס) וניר
    עטר (תופים), בעקבות אלבום הבכורה. מופע פותח: ג'ן צ'רלטון. 30 ש"ח, 50 כולל דיסק.
  • [חינם!] תעני אסתר בחצות באברקסס, לילינבלום 40. חוגגים את יציאת הסינגל "סימן שהזמן".

שני 13.9.10

  • איתמר רוטשילד ב-20:00 בלבונטין 7. איתמר רוטשילד עבר כברת דרך, מאמן צעיר שמחזר אחר חברות תקליטים ועד לקשר המוסיקלי עם יהודית רביץ, שבחרה באלבומה האחרון שירים פרי עטו. ב- 2008 יצא אלבום הבכורה שלו ומאז הספיק איתמר לכתוב שירים לשניים מסרטיו של הבמאי תומר הימן ("בובות של נייר", "בדרך הביתה"), ולהופיע לצד בעז בנאי, בני בשן, רונה קינן, ג'וזי כץ, נעם רותם, יהלי סובול, שלומי שבן ועוד… השנה הוציא אלבום שני "רץ אליי חזק". מופע אקוסטי. 40 ש"ח.
  • [חינם!] דניאל סלבוסקי ב-20:00 בסלון ברלין, נג'ארה 15. אלקטרוניקה ירושלמית למתקדמים.
  • גל ניסמן ב-22:00 בסלונה, תרצה 17 יפו. גל ניסמן עסק בשנה וחצי האחרונות בהקלטות ה- EP הראשון שלו שנקרא "המציאות שבה חיים", בהפקתו המוזיקלית של ארז אלגרבלי. בחודשים האחרונים יצא לסיבוב הופעות סולו-אקוסטי בכל הארץ. עם גיטרה מפוחית וקלידים הוא מלווה את עצמו בהופעה שמשלבת מוזיקת רוק עם נגיעות פולק, קאנטרי ובלוז. 20 ש"ח.

שלישי 14.9.10

  • רגאייסטאן ב-20:00 בלבונטין 7. מופע רגאיי בעברית, עם חומרים מתוך אלבום הבכורה בהפקת קובי אוז. 30/40 ש"ח.
  • מרפסות & פינג'אן ב-22:30 בתמונע, שונצינו 8. מבלי לפגוע בחברי המרפסות, מה שתפס אותי פה זה דווקא השיר הבודד במייספייס של פינג'אןרוק, פופ, אלקטרוניקה ומלא אנרגיות. בימים אלו שיחררה הלהקה את סינגל הבכורה "נצנוץ כוכבים", מתוך האלבום שייצא בחודשים הקרובים, בהפקה מוסיקלית של ניר אוורבוך (אפרת גוש, אמילי קרפל). 40/50 ש"ח.
  • דודי בר דוד ב-22:30 בלבונטין 7. משורר הרוק במופע חשמלי. רוק עם נגיעות אלקטרוניות. 40 ש"ח.
  • רם אוריון ב-22:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. שירים חדשים, קיימים וגרסאות כיסוי אפשריות. עם: דפנה קינן, עונגי ציזלינג, ספי אפרתי וחגי שלזינגר. 40 ש"ח.

רביעי 15.9.10

  • פצ'ה קוצ'ה ב-19:00. פצ'ה קוצ'ה תל אביב, שהתחיל כאירוע קטן ב"סלונה" שביפו והפך, תוך שלוש וחצי שנים לסוג התופעות שלא ברור איך חיינו בלעדיהם קודם, חוגג את אירוע מספר עשר. כיום, אלפיים איש נוהרים אל כל פצ'ה, הכרטיסים נחטפים מהר יותר ממה שניתן לדמיין ובעיקר ערבי הפצ'ה קוצ'ה הפכו לשואו קייס הטוב, המדויק והמפתיע ביותר של היצירה התל אביבית האיכותית: מהצד המוזיקלי יופיעו שלומי שבן  ואתגר קרת בגירסה בימתית-מוסיקלית-ורבלית לסיפור חדש של אתגר ושיר ממיס של שלומי, וגם יוני בלוך יציג את הפן הסטארט אפי שבו ויחשוף היבט טכנולוגי חדש למיזם ענק שמשלב מוזיקה ואינטראקטיביות. חוץ מזה יהיו עוד אנשים מסקרנים ומיוחדים, ומנסיון האירוע מומלץ בחום רב. מכירת הכרטיסים לפצ'ה קוצ'ה תחל ב 31.8.10. כרטיסים, במחיר של 20 ₪, ניתן יהיה לרכוש בשלושת סניפי לאב איט (ברזילי 1, דיזנגוף 232, נחלת בנימין 3 ת"א), באוזן השלישית בקינג ג'ורג' 48 וכמובן דרך האתר – www.pechakuchatlv.com
  • שירולדת! האוזןבר חוגג יומולדת שנתיים ב-20:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. ערב של שיתופי פעולה מוזיקליים ומשובחים! בום פם ו-Midnight Peacocks, אלקטרה ועוזי פיינרמן, תעני אסתר יחד עם הפשרות, GeishaNo וקוואמי, ג'נגו עם אלי לולאי, כל החתיכים אצלי ולאון נפולאון פלדמן, נוכלי הג'ימבורי. שיגעון!!! 40 ש"ח.
  • עבודות עפר ב-20:30 בצוזאמן, לילנבלום 25. אסף חזן ויונתן תורג'מן שרים שירי פולק-פופ בעברית, מז'אנר שלום גד ומביטים אחורה בזעם. 20 ש"ח.
  • אורן ברזילי ב-21:00 בסוזן דלל. מופע הסולו המדובר של אורן ברזילי, הגיטריסט של ד"ר קספר שחזר מן המתים פחות או יותר, יוצא מהאינטימיות של ביתו אל עבר חלל מעט גדול יותר. מבטיחים שהאינטימיות תישמר. מחיר לא ידוע, אבל כרטיסים חינם יחולקו כאן במהלך השבוע.
  • [חינם!] מירון אגר ב-21:30 בבלום בר, שינקין 1. פולק רוק בטעם של פעם, מאת סולן להקת סוסיתא.
  • אביב בן אברהם ב-22:00 בצוזאמן, לילנבלום 25. פולק אקוסטי בעברית. 20 ש"ח. ניתן להאזין ולהוריד את האלבום שלו "מחשבה מספר 3" בבאנדקאמפ.
  • שירלי קונס (אורחת : איילת גבאי) ב-22:00 בקפה ביאליק, ביאליק 2. שילוב נהדר. מחיר לא ידוע.
  • אדיר והילדות משיקים דיסק ב-22:30 בתמונע, שונצינו 8. מופע השקה לאלבום הבכורה. רוק גיטרות טעון ואנרגטי, המספק תזכורת לאיך צריך להישמע היום רוק-פופ בעברית. טקסטים אניגמאטיים חודרים בעטיפה מהודקת של בס-גיטרה-תופים. 40/50 ש"ח.
  • [Digital_Me] & [Ryskinder] ב-22:30 בלבונטין 7. שתי הופעות אלקטרוניות מטונפות של שני one man bands. מחיר 30 ש"ח.

חמישי 16.9.10

  • D9 & [Barbara] ב-20:00 ברוגטקה, יצחק שדה 32. רעש. הרבה רעש. 20 ש"ח.
  • הפרוייקט הסודי ב-20:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. אונילי ושאולי עשת. פופ פסיכדלי ורך מהסוג המשובח ביותר. עם אורחת סודית.. 40/50 ש"ח.
  • יותם בן חורין ב-20:30 בצוזאמן, לילנבלום 25. סולן [Useless ID], שגם שר את "אם בחיים לא נאהב" באלבום החדש של דני סנדרסון בהופעה אקוסטית עם חומרים מקוריים שלו. 20 ש"ח.
  • רונה קינן (אורח : יזהר אשדות) ב-20:30 בזאפה, ולנברג 24. תחילת מופע ב 22:00. 90 ש"ח.
  • test2[The Raw Men Empire] משיקים דיסק (אורח: עמית ארז) ב-21:00 בלבונטין 7. היום משיקים את ה- EP השני סוף סוף. אחרי 2 מופעי השקה מוצלחים 🙂 הפעם זה קורה ובגדול. אחרי שנה של הופעות ולפני הטור האירופאי הראשון (ששש… זה סוד) האמפייר'ס משיקים את הדיסק השני על ריצפת הלבונטין והפעם עמית ארז הנפלא יתארח וכמובן יהיו עוד כמה הפתעות (מישהו אמר דורמבוס?). איך קרה שעמית ארז מתארח? כל האמת בפרומו הבא, שאינו מומלץ לאנשים רגישים ונשים (או גברים) בהריון. 40 ש"ח כולל דיסק.
  • [חינם!] אנשי השקים & [frenks] ב-21:30 בבלום בר, שינקין 1. פאנק רוק גראנג'.
  • יוחנן קרסל ב-22:00 בצוזאמן, לילנבלום 25. יוחנן קרסל הוא מוזיקאי ותיק, מחלוצי סצנת האינדי של באר שבע. היה חבר בלהקות- 'בלובנד', 'הייקו בלוז באנד', 'Lenses', ועוד. בסוף 2008 יצא אלבום הבכורה שלו כסולן- 'אושר'. בהופעה יחד עם דניאל אלפסי, 20 ש"ח.
  • א-גרוייסע מציאע ב-22:30. אורחים: ארז לב ארי וקותי. הופעה חגיגית לרגל יציאת האלבום החדש "התנועה לשחרור המיותר". מופע נוטף גרוב ועמוס בהשפעות, מ-Fאנק, דרך רגאיי, כלייזמר, פולק והיפ הופ. שילוב מנצח של חוש הומור בריא לצד מסרים עמוקים ורוחניים. שירים שמגיעים מטעם חברת החדשות הטובות, עם כוונה, אמונה, ושמחה אמיתית בהפקה מוסיקלית של הגרויסלאך עם עזרתו של דודוש קלמס מהדג נחש.
    על הבמה הכל מצלצל מרוח נעורים ואופטימיות מדבקת שקשה להישאר אליה אדישים. 50/60 ש"ח.

שישי 17.9.10

  • ערב יום כיפור. ובהזדמנות זו, כפרה וירטואלית – סליחה ממי שנפגע אי פעם מדברים שנכתבו כאן. באמת.

הופעות נוספות – ברשימה מצד שמאל, ואם פספסתי משהו, תעדכנו בטוקבקים. שבת שלום!

...ובאותו עניין:



יש כבר 6 תגובות, יא אללה:

  • 1
    יעל says:

    איך זה שכל האירועים הכי מעניינים בשבוע תמיד נופלים על אותו יום (רביעי במקרה הזה). תרווחו קצת.

  • 2
    לזרבוי says:

    יעל, הוצאת לי את המילים מהפה. עדיין לא החלטתי למה ללכת. מה נראה לך?

    אבל קשה לי להאשים את היזמים – מי בכלל חשב שיום רביעי יהיה כל כך פופולרי?

  • 3
    דוב בילן says:

    לפי פרסומי קפה ביאליק (במקום), כרטיס להופעה של שירלי קונס ברביעי יעלה 30 ש"ח.

  • 4
    לזרבוי says:

    בשבת הקרובה 11.9.10, "מה נעשה אם יהיו לנו תאומים
    : ערב הופעות בבית פיתקית

    ZAKA
    לבנון
    …REUPTAKE OF THE INHIBITORS

    יהיה פיצוץ , יהיו בנים יהיו בנות, משקאות משכרים במחירי רצפה
    ואיוורור קל

    20:30 יום שבת בשעה
    פראנצויז 14 פינת שניצלר
    עשרה שקלים כניסה

  • 5
    דקסטר בוכניק says:

    מקורותינו בפייסבוק כרגע עדכנו שביום חמישי ברוגטקה יופיעו גם M.E.S.S . לא לאנשים רגישים ונשים (או גברים) בהריון.
    (;

  • 6
    חן says:

    חח ברביעי יש גם את ישראלים/פעולה/סקס בסאבליים

    מופע פותח: העצמות היבשות (הלהקה שלי יענו)
    יייייא איזה כיף

גם לך יש מה להגיד? יופי.