המלצות 1.8.08

חדש! הרשמו בצד שמאל למעלה ותקבלו אוטומטית המלצות באימייל כל יום שישיחדש!
(כן, זה עדיין נחשב לחדש)

זוכרים שהיום, בשישי, יש את "אטליז" המשובחים בברזילי ואת ואסף אבידן בהופעת Unplugged מינימליסטית בתמונע? תוסיפו לזה את "חזירי בר" הפסיכדליים שהגיע הזמן שתכירו ואת עמרי ברכה המסקרן, שניהם בכרטיס אחד בפטיפון (שחשוב מאי פעם לפרגן לו מאז שהמקום נשדד), וקיבלתם חתיכת יום שישי עמוס ומתסכל. וזה עוד מבלי להזכיר את מסיבת הPאנק שכולה קודש לפעילי זכויות אדם אוסטרים, או משהו (פרטים בלוח ההופעות בצד שמאל).

בשבת, לשם שינוי, נחים. אל תסתכלו עלי ככה – בשביל זה היום הזה נועד, לא? ותאמינו לי, אתם תצטרכו את האנרגיה הזו, השבוע הזה מפוצץ בהופעות.

בראשון מגיע הזמן להכיר את "Zoopub". יש משהו מאוד מוזר בלהקה הזו, ואני לא מדבר רק על ההגיון העסקי התמוה שלהם שגרם להם לקיים שתי הופעות באותו השבוע, כשאחת מהן היא בחינם. אני מדבר על המוזיקה שלהם, שיש בה משהו מאוד רענן ולא צפוי. תקשיבו בעצמכם. בכל אופן, הם ינגנו בחינם בריף ראף, וזו נשמעת לי כמו הזדמנות מצויינת להכיר אותם.
חוץ מזה, תמיד אפשר לקפוץ ללבונטין – יש שם הופעה חגיגית של "נערי פוסטר", אפשר לקרוא לזה ההופעה החד-שנתית שלהם. האייטיז הנוצץ שלהם הוא לא ממש הטעם שלי, אפילו שזליג המתופף של "הדוגמניות" הוא גם המתופף שלהם, אבל הם טובים במה שהם עושים. שמעתי גם כמה קטעים מהאלבום החדש שלהם שיצא בקרוב, והוא נשמע מגניב. חוץ מזה, זו תהיה הזדמנות מצויינת לשמוע את "קין והבל 90210" המצוייניים, שיפתחו את הערב. ולמי שלא יכול להגיע – אל דאגה, אתם תשמעו את השם שלהם הרבה בזמן הקרוב. רק בפוסט הזה האחים מבברלי הילס יוזכרו עוד פעמיים.

בשני שוב יש יותר מידי הופעות טובות. הפעם יש שתי הופעות מצויינות בכרטיס אחד באוזן בר, המועדון החדש של האוזן השלישית – יהוא ירון המרגש והטום ווייטסי ונועה גולנדסקי החמודה. בקפה ביאליק תמצאו את דודי בר דוד, שהמייספייס שלו נשמע ממש טוב. ובצוזאמן, נגה שלו המקסימה, שעד כה בעיקר ליוותה את דני הדר, תפצח בקריירת סולו. מאחר ומדובר בסוג של קורין אלעל בת זמננו, אני מאוד מסוקרן. באמת שאין לי מושג לאיזו מההופעות ללכת.

בשלישי יש הופעה של "ED"! סתם, לא באמת. "ED" הרי התפרקו, כידוע לכל יל-ED. אבל הם התפרקו לשני זוגות, שמופיעים זה מול זה בשני קצוות העיר: בבלום בר תמצאו את "LeChuck" המגניבים עם ה-math-rock המצויין שלהם (ששיבחתי כאן). ובסבליים "קרוסלה" המצויינים והרעש הנפלא שלהם (שהיללתי שם) יופיעו עם (נחשו מי?) "קין והבל 90210". זו לא בחירה קלה. בעיקר כששתי ההופעות בחינם.
(עדכון: מסתבר שזו תהיה ההופעה האחרונה של "LeChuck". איזו אבידה לסצינה. נתנחם בכך שבקרוב יצא דיסק)

ברביעי אין שום דילמה. לבונטין 7, הופעת בכורה רשמית של "תעני אסתר", עם פופ פסיכדלי מצויין. אני מקווה שהם יהיו טובים כמו המייספייס הסוחף שלהם (וכן, גם כאן זליג מתופף, למען חובבי הגילוי הנאות).
טוב, שיקרתי, יש דילמה. עומר לשם הפולקי והמקסים יופיע בצוזאמן (ביקורת – כאן). ומי שפיספס את "Zoopub" בחינם בתחילת השבוע, זו ההזדמנות שלו לתפוס אותם בתשלום, בפרילנד, יחד עם להקה שאני לא מכיר בשם "המנגנון".

בחמישי אני דווקא יודע לאיזו הופעה אני הולך: "הדוגמניות" מופיעים בחינם בבלום בר. אבל זו לא חוכמה, אני מנגן שם (וכן, גם זליג! בזמן שאני הולך לכ-3 הופעות בשבוע, הוא מנגן ב-3 הופעות בשבוע). צפויה הופעה חגיגית, תבואו (אל תגידו לי שהמראה של גברים מסוקסים מרוחים זה על זה על ספת עור לא עושה לכם את זה).
אלמלא ההופעה שלי, שתהיה הופעה אחרונה לתקופה הקרובה עקב ההקלטות הבאות עלינו לטובה ועזיבתו של אותו הזליג, הייתי קופץ לאוזן בר. למה? כי יש הופעה של "ED"! והפעם באמת – זוהי הופעת הפרידה של הלהקה. ותנחשו מי מחמם? נו? נו? "קין והבל", נכון. טוב, זה נעשה קל מידי.
(עדכון: חובבי מטאל מדרום הארץ מתבקשים להתייצב ב"תרומטאל" – ערב מטאל עצבני, שכל הכנסותיו קודש לילדים חולי סרטן. מטרה נעלה ויוזמה ברוכה. מי אמר שלמטאליסטים אין לב? פרטים כאן [facebook])

ובשישי בצהריים יש את "מורה חיילת" בסטודיו של קרני. בחינם כמובן.

(ולהלן התוצאות: "קין והבל" וזליג המתופף מובילים עם 3 איזכורים. אחריהם "ED" ו-"Zoopub" עם 2)

הופעות נוספות – ברשימה מצד שמאל, וכרגיל, גם בטוקבקים. שבת שלום!

תגיות: , , , , , , , , , , , , , , , ,

...ובאותו עניין:

  • אייטיז בפאב - הכל התחיל בטעות דפוס: לפני כמה שבועות, כשעברתי על לוח ההופעות של "TimeOut", הופתעתי לגלות להקה שהיה ...
  • המלצות 20.6.08 - איזה יום שישי סידרו לנו. ברגעים אלו מתקיימות ההופעות של"Cheap Karaoke Club", "לא דובים", "חזירי בר" ...
  • המלצות 27.6.08 - הפעם מצפים לנו שני סופי שבוע עמוסים, אבל בינהם צפויה רגיעה יחסית. וזה משמח אותי, כי בשבוע האחרון שהי...
  • בין השורות 13.3.09 - קליפ בכורה ל"לא דובים", הופעות הסגירה של הפטיפון, אסף אבידן ו"אטליז" זוכים ומועמדים לפרסים, קסטרו מת...
  • בין השורות 2.4.09 - כמה מילים על 1 באפריל, האולפן השקוף של ערוץ 24 מפרגן לאינדי ומזמין לו משטרה לסירוגין, ארכיון וידאו ש...



יש כבר 9 תגובות, יא אללה:

  • 1

    ערב Pאנק-רוק בפטיפון בהשתתפות ניפל-טוויסט, עוד להקת Pאנק שאני לא יודע את השם, ולא דובים – שהם גם לא Pאנק (אבל כן אוהבים Pאנק).
    Pאנק.

  • 2
    קִישוּשָלוֹש says:

    מתי הערב הזה, אם יורשה לי לשאול?

  • 3
    לזרבוי says:

    בשם מר האחרון המעט סטלן, אני אענה: היום (קרי: שבת, 2.8.08) ב-21:00.

    עוד הופעות מעניינות שפיספסתי, רובן ככולן בלבונטין:

    בשני אבי ליבוביץ' והאורקסטרה ינגנו ג'אז Fאנקי ב-20:30.
    אחריהם, ב-22:30, יש סט אקוסטי של רווח כפול הפרוגיים המעט אנאליים לטעמי, יחד עם להקה אירית בשם Quasimodal.

    בשלישי עינב ג'קסון כהן מארחת שני תותחים: איתי פרל ותמר אייזנמן. 22:30.

    ובחמישי מארש דונדורמה המגניבים ינגנו ב-21:00.

  • 4
    ניימן says:

    בקשר ל – zoopub: ההופעות בריף ראף הן קוריוז משעשע כזה, אבל לא תחליף להופעה בחלל מקצועי יותר. לא בטוח שהפרילנד עונה על זה, אבל בכל מקרה הופעה חינמית בריף ראף לא אמורה לגנוב קהל לאף אחד.

    אני מקווה בשביל zoopub שאני צודק :]

  • 5
    לזרבוי says:

    ניימן, האמת שלא נעים לי להודות, אך עד כה בהופעות בהן הייתי (וניגנתי) בריף ראף היה סאונד הרבה יותר טוב מאשר בפרילנד. שלא לדבר על הווייב. יש במקום איזושהי תהודה טבעית שפשוט עובדת. ואולי זה יוני איש פית/קית אשר על הסאונד.

  • 6
    פסטרנק says:

    הריף רף פשוט יותר מאגניב, ואין ספק שסאונד זה הצד החזק של פית/קית.
    בכל אופן נראה שיש השבוע שתי הופעות השבוע בראשון-לציון בפאב הברשבסקי שנמצא ברחוב ברשבסקי X. מחר שלישי ערן צור ובשבת אסף אבידן. לא ברור איך אבל אופנת ההופעות בברים הגיע לכאן. המיטש במערב כבר שנים בעסק ולאחרונה הברשבסקי מתחזק. לא שלוקל-פטריוטיות נמצאת בשיקולי היציאה-להופעות שלי.
    אגב אני לא מבין את ההתלבטות היום. נגה שלו זה קצת מסקרן אבל קשה להאמין שהיא תחזיק ללא האח הגדול. אפילו שיש לי מבחן מחר בבוקר, כנראה אלך ליהוא ונועה. היא הרבה יותר מחמודה (מבחינה מוזיקלית). ביחד הם תגלית השנה – הצלחה-TA בקרוב.

  • 7
    לזרבוי says:

    ואני אתרגם למען מי שנמצא מחוץ למוחו הקודח של פסטרנק: הוא מתייחס לתגובה המעניינת שהוא כתב כאן, בה הוא תיאר סוגים שונים של הצלחה מקומית. "הצלחה TA" = מפוצצים את לבונטין (קהל עשרות רבות). (דוגמאות: פאניק ומידנייט פיקוקס).

  • 8
    קִישוּשָלוֹש says:

    האוזן-בר, הערב.

    להופעה של נועה גולנדסקי איחרתי במקצת, לצערי, אני מקווה שהפסדתי רק שירים ששמעתי בעבר. ההופעה שלה הייתה מעולה כתמיד. הקול שלה גדול ונפלא ותמיד מפתיע מחדש. התופים (אביב ברק, נקמת הטרקטור, מושא להערצה מבחינתי כבר שנים רבות) מוסיפים המון והעיבודים יותר חשמליים ומחשמלים מהגרסה האקוסטית יותר שראיתי בעבר. השירים, קודרים ברובם, מצטיינים בטקסטים חדים שפוגעים בול במטרה, בדיוק כמו אצל יהוא ירון. תסלח לי נועה שאני כותב כאן בעיקר על יהוא, אבל כבר הרבה זמן אני יודע כמה היא מעולה ויהוא תפס אותי off-guard.

    את יהוא אני מכיר כבר שנים רבות וזכיתי (ועוד אזכה, אי"ה) לנגן איתו ולשמוע אותו בהרכבים שונים ומגוונים. מאוד הסתקרנתי (ועוד יותר אפילו לאחר קריאת רשמים מהופעתו על גבי בלוג זה) לראות את יהוא כפרונט-מן. אפילו בלהקתו שישה נגנים שמחים, שבאמת הייתה להקה שלו, הוא עומד בצד ומנגן רוב הזמן (ואיך הוא מנגן…). בגיטרת הבס, בקונטרה בס, בשישה נגנים שמחים כמו גם בהרכב של נועה גולנדסקי, בפאניק אנסמבל ועוד רבים.

    ההרכב החדש הזה שלו פשוט אדיר. על המתופף, שנשאר מההופעה של נועה, כבר סיפרתי. הבסיסט (יונתן לויטל, מוניקה סקס, טליה אליאב) מצויין, אם לא מיותר לציין, כי איך עוד הוא ינגן חומרים של יהוא? הגיטריסט (שי לוינשטיין) שלא הותיר עלי שום רושם מיוחד בעבר בהופעה של שישה נגנים שמחים, שלט יפה מאוד במגוון רחב של סאונדים שונים שהפיק עם מעט (יחסית) אפקטים והרבה נגינה מהוקצעת. תענוג. טליה אליאב (שישה נגנים שמחים, טליה אליאב (כן, כן, זו אותה אחת)) ניגנה בקלידים וגם שרה, ואת שניהם עשתה נפלא. פתאום עכשיו, פתאום היום, מאוד מעניין אותי לשמוע גם את חומרי הסולו שלה, כי אותה הכי נהנתי לראות על הבמה, כי גם היא נהנתה להיות שם וזה בלט.

    בעצם, אולי את יהוא יותר נהנתי לראות. האיש כל-כך בעניין, נותן את עצמו לחלוטין בכל שיר ושיר, ויש לו הרבה מה לתת. הקול שלו גדול כמוהו, העיבודים מחמיאים לכל שיר ושיר והשירים – שיר-שיר, שיר. (עד כאן אוצר המילים שלי להלילה, כדאי שאלך לישון)

    לבסוף עלתה נועה בשנית וביצעה שיר יפהפה אחד יחד עם יהוא. רק שניהם, מלווים עצמם בקונטרה בס וגלוקנשפיל.

    לסיום, קצת על המקום:
    -מקום יפה, אוירה טובה, סאונד מצויין (ותודה לירון שראל אשר על הקונסולה). די קטן אך על אף מגבלת 60 האנשים (בישיבה, ללא שולחנות) הפסקתי לספור בשבעים וחמש. בכל זאת לא היה צפוף, בקהל לפחות, אז לא נהיה קטנוניים (מאוחר מדי?).
    -הבמה זה כבר סיפור אחר. יהיה משעשע להופיע שם(?) עם שבעת(?) נגני גיליאם(?).
    -יעל מהעונג כתבה שהופעות במקום אמורות להסתיים עד 23:45 אידיאלי למי שלא גר בת"א וצריך לתפוס אוטובוס הביתה אחרי הופעה. Alas, ההופעה הסתיימה בחצות ורבע.
    -אני לא אוהב לשתות לחם מוגז אז לא אתלונן על מחירו (וגם אין לי מה להוסיף לדיון הותיק בפורום), אבל 12 שקלים לבקבוק קולה מסכן גם זו ממש חוצפה.

  • 9
    קִישוּשָלוֹש says:

    (מלא סוגריים הלילה)

    אז מה אם לא כתבתי המון על נועה, צריך להיות לכם ברור שמאוד רצוי לפקוד את הופעותיה!

גם לך יש מה להגיד? יופי.