סטקטו 8.7.08

"אטליז" [myspace] מופיעים בבארבי בשבת, ואם אינני טועה זוהי הפעם הראשונה שהם מאפשרים ללהקה אחרת לחמם אותם. הכבוד נפל בידי "Jaguar Superfiction" [myspace]. מגיע להם, מדובר בלהקה מצויינת וסוחפת, על הקו שבין "Led Zeppelin" ל-"Rage Against The Machine". אבל מילה טובה מגיעה גם ל"אטליז", שירדו מהאולימפוס (הצעות קודמות לחימום, כולל מהלהקה שלי "גיליאם" [myspace], תמיד נדחו על הסף). חוקי הקארמה אומרים שלהקות שמצליחות צריכות להחזיר חלק מההצלחה שלהן ללהקות בתחילת דרכן, ואני שמח שהפעם הקצבים רואים את זה.

עדכון (9.7.08): ההופעה בוטלה, עקב נסיבות אישיות של אחד הנגנים ב"אטליז".

——————————

אגב "אטליז", הבלוג הזה הוא כידוע בלוג חיובי ומפרגן בדרך כלל, אבל כנראה ששווה מידי פעם גם לקטול, כשמגיע – פוסט התוכחה על אטליז זינק תוך 24 שעות לרשימת 3 הפוסטים הנקראים ביותר בתולדות הבלוג, ומונה הכניסות ביום שלמחרת הגיע לשיא חדש (אם מתעלמים מימים יוצאי דופן בהם הבלוג פורסם במקום כלשהו וזכה לחשיפה מיוחדת). אני שמח שכמה אנשים וטרול אחד הגיבו לסיפור, והייתי שמח אם היינו עוזבים את המקרה הספציפי וגולשים לסוגיה העקרונית. כבר כתבתי בעבר – מונולוגים זה טוב למגמת תיאטרון בכיתה י"א. אז יאללה, תשתפו בזווית שלכם. מה אתם חושבים על כל זה? האם צריכה להיות סולידריות בין להקות, או שצריך לקבל את חוקי החיים בג'ונגל? (תגיבו שם, לא פה)

ועוד שתי מילים חשובות על הפוסט העצבני ביותר בהיסטוריה הקצרה של הבלוג – כפי שגם כתבתי בתגובות אליו, אני מודה שהוא נכתב מתוך עצבים, ושעוד כמה שעות שינה לפני הכתיבה לא היו מזיקות. אני עדיין עומד מאחורי הטיעון העיקרי של הפוסט, אבל קצת מתחרט על הסגנון התוקפני. אבל כפי שכבר כתבתי, ככה זה בלוג – תיעוד מיידי של כאן ועכשיו, עם מינימום עריכה. בכל מקרה, אם מישהו נפגע מהכתוב, אני מתנצל, ומקווה שכל המעורבים הפיקו לקחים. אני יודע שאני הפקתי את שלי.

——————————

לאן הגענו: פלאפון פרשו את חסותם על שלל אירועים באמפי תיאטרון קיסריה, כולל איחוד של "החברים של נטאשה", הופעת ענק של יהודית רביץ, וההופעה השנתית לזכר מאיר אריאל. ובזו האחרונה, מופיעים מיטב אמני ישראל, כגון דייוויד ברוזה, אריאל זילבר ושלום חנוך. ובין השמות של הגדולים והטובים מסתתר לו אחד אלמוני – אסף אבידן [myspace]. סחתיין לפלאפון על התעוזה, סחתיין לאסף על הפריצה. בקרוב: דני הדר בפטיפון, בחסות אורנג'.

——————————

ערב ההופעות של הלייבל החדש "בהרירקורדס" ביום שישי היה מעניין. לא נכחתי בכולו, אבל אהבתי את הראש – הם פתחו את חדר החזרות שלהם בדרום תל אביב לכל דיכפין, כולל אלכוהול חופשי לחלוטין, והלהקות ניגנו בסוג של חזרה פתוחה לקהל, בלי יומרות ושטאנצים של הופעה רצינית, כשהקהל עומד להם על האצבעות של הרגליים וסופג להם את הזיעה.
מבין הלהקות החדשות שכן ראיתי, אני חייב לציין את "The Names". בהיעדר מייספייס, רק אספר שמדובר ברביעייה יעילה ומהודקת, עם נגנים מגניבים שפשוט משלימים את המשפטים האחד של השני, מוסיקלית. העיבודים מאוד נקיים, השירים מאוד כיפיים ומקפיצים, וצריך לעקוב אחריהם.
"תעני אסתר" [myspace] לעומתם איכזבו – אפשר לומר שהם היו הנגטיב של הלהקה שקדמה להם. יותר מידי עומס, יותר מידי בלאגן, פחות מידי נגינה קבוצתית. אבל צריך לזכור שזו הייתה הופעת הבכורה שלהם, ושחרף הבעיות ניתן היה לשמוע שהלחנים שלהם טובים ומלאי פוטנציאל (ואני לא כותב את זה רק בגלל שזליג, המתופף שלנו ב"דוגמניות", הוא גם המתופף שלהם). אז עוד מוקדם לחרוץ דיעה. ועל פי השיר המצוין במייספייס שלהם, כדאי לתת להם זמן להשתפשף קצת ולבדוק אותם שוב.

——————————

מזל טוב ל-"Squid" [myspace] שזכו שבוע שעבר במקום הראשון בתחרות הלהקות של האתר ourstage.com. השיר "Junky" גבר על שירים של כ-30,000 להקות מכל רחבי העולם, וזיכה את חברי הלהקה ב-5,000 דולר. הזכייה כנראה גם תעזור לתמנון לשלוח זרועות לפסטיבלים ברחבי העולם.

תגיות: , , , , , , , , ,

...ובאותו עניין:

  • סטקטו 19.6.08 - העלנו למייספייס של "הדוגמניות" :מס: שני קטעים חדשים, שהוקלטו בלייב ברדיו לפני כחודש, כשהתארחנו ב"קול...
  • המלצות 20.6.08 - איזה יום שישי סידרו לנו. ברגעים אלו מתקיימות ההופעות של"Cheap Karaoke Club", "לא דובים", "חזירי בר" ...
  • המלצות 11.7.08 - היום, בשישי, יש עוד "איזבו" :מס:, למי שפיספס את שתי ההופעות של היומיים האחרונים בגלל חברים שלו שהחל...
  • בין השורות 2.4.09 - כמה מילים על 1 באפריל, האולפן השקוף של ערוץ 24 מפרגן לאינדי ומזמין לו משטרה לסירוגין, ארכיון וידאו ש...
  • ולהלן התחזית: הרוק חוזר - כולם היו עסוקים לאחרונה בסיכומי שנה. אבל בגלל שהמוח שלי הוא גבינה שוויצרית ואני בקושי זוכר מה עשיתי ...



יש כבר 8 תגובות, יא אללה:

  • 1
    פסטרנק says:

    אני רואה שאתה ממשיך עם הסמך. חבל מאוד!

    בכל אופן אפרופו הפוסט על הסצינה – בן שלו מחזיק בתזה שלך ומשתמש בדוגמא שנתתי
    http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,1018,209,25227,.aspx

  • 2
    רוברט פלנט (מתהפך בקבר) says:

    הקשבתי קשב רב למייספייס של יגואר, ואני מוכרח להתפרץ ולזעוק – מה קורה פה??
    יגואר אכן נשמעים כמו לד זפלין – רק שהם לא לד זפלין! והם אפילו לא להקת קאברים של לד זפלין! אז מה הקטע??
    למה לעשות מוסיקה שהיא בדיוק כמו של מישהו אחר מבלי להוסיף לה שום טוויסט או נגיעה אישיים?
    ועוד יותר גרוע, איך אנשים מתלהבים מזה??
    לכו חפשו את להקת הקאברים הקרובה לביתכם (אולי במייקספלייס..?) ותהנו לפחות מהחומר האורגנלי והמשובח. אם לא הצלחתם למצוא להקת קאברים שעונה להגדרה, אז נו-מילא עוד אפשר להסתפק ולהתנחם בלהקת חיקוי כגון יגואר או אחרות החברות בנישת החקיינים הזו. אבל להצהיר שהן מצויינות וסוחפות בפני עצמן, זו כבר הפרזה גסה שבעיני עושה עוול גדול למייסדים ולאבות הרוחניים.
    אפילו משינה, שלכל הדעות (אני מקווה) היא להקת החיקוי האולטימטיבית, אפילו היא שזרה במושאי החיקוי שלה טוויסטים ונגיעות ישראליים, אם בסגנון השירה ואם באמצעות הטקסטים העבריים.
    לדאבוני, נראה שהחקיינות הנערצת הזו הפכה בעצמה לחלק מהישראליות, ועל כן אין לי על מה להלין, שכן במובן זה יגואר גם הם כמו כולם עושים מוסיקה ישראלית מקורית וצחה להפליא.
    חבל.. זה עצוב.
    לפחות בהיי טק הישראלי נשארו עוד כמה חנונים ומרובעים שמצליחים להיות מקוריים ופורצי דרך, שלא כמו המוסיקאים הישראליים, המרדניים והחתרניים עאלק, החיים חיי רוקנרול חופשיים מגבולות ומגבלות, אבל עם חומת בטון על היצירתיות.

    איי-איי-איי, אני כבר מתגעגע לכוכב נולד.. לפחות פה שם עוד מבצבצים ניצנים של עיבודים מקוריים..

  • 3
    רוברט פלנט (מתהפך בקבר) says:

    סליחה.
    התכוונתי כמובן לסאונדגרדן, ולא ללד זפלין כפי שבטעות נטען.
    כ. קורנל (עדיין חי..)

  • 4
    יגואר מזה אמיתי says:

    לא התלהבתי במיוחד מאֵחַי המפוברקים – נשמע שהם מנגנים טוב אבל המוסיקה (בסמך בידיעה) לא מדברת אלי. עם זאת, בהופעה זה עלול לעבור אחרת. לא כל להקה מצליחה להעביר את עצמה טוב בהקלטה וזה מאוד מבאס כשזה קורה. לדוגמא: אלבום הבכורה של מרסדס בנד הוא אחד הדיסקים המאכזבים שאני מכיר, ודקה לתוך לתוך הופעה שלהם הספיקה לי בכדי להבין כמה הם טובים. ההבדל הוא שאת מרסדס ראיתי לפני ששמעתי. פחות מושך אותי עכשיו לחצות את פתח האטליז.

  • 5
    לזרבוי says:

    יגואר מזה אמיתי הקדים אותי – לייב והקלטה אלו דברים שונים. אני כן ראיתי את "Jaguar" בהופעה. האנרגיות שלהם בלייב מפצות על המחסור במקוריות. רוקנרול כמו שרוקנרול צריך להיות.

    אגב, מצחיק שנושא החקיינות עלה – אני בדיוק עומל על פוסט בנושא. בתקווה שבהמשך השבוע הוא יעלה.

  • 6
    לירון says:

    רק רציתי לציין שאני מאוד שמחה ששני אמנים אלמונים יחסית הצליחו להיכנס לתודעה – אחד (אסף) בהופעה בחסות פלאפון, והשני (סקוויד) בתחרות להקות. הייתי באי אלו הופעות של שניהם, ואני מרגישה שתרמתי חלק. איזה יופי.

  • 7
    רמבו בלבואה 4 says:

    תעני אסתר להקת המילניום
    הליגה על גבוהה של הלהקות
    אל תסתבך איתי צוציק אני יודע איפה אתה גר
    אני קשוח כמו 2 אבותיי הדועים רמבו ורוקי בלובאה

  • 8
    NATAS says:

    טוב אז אם כבר הזכרתה טרולים היתי חייב לבוא! לא?
    רציתי להגיד מזל טוב על השיא החדש, ולהזכיר ש"זיהום סביבתי" שתיל! היא הכתבה שפתחה את הסשין, אז אם כבר מדברים על פירגון… יש קליפ אחד שכבש כמעט כל כותרת אפשרית באינטרנט שקשורה למוסיקה השבוע.

גם לך יש מה להגיד? יופי.