לבונטין 7 בן 2
בימי הולדת נהוג לאחל לחתן השמחה דברים טובים שיבואו בהמשך הדרך – שימצא אהבה, שיסתדר בעבודה, שיהיו לו בנים זכרים שמנגנים גיטרה (ככה זה אצלי במשפחה בכל אופן) וכו'. וכשחתן השמחה הוא לא אדם אלא בית עסק, אפשר לקרוא לאיחולים העתידיים האלו בשמם האמיתי: הצעות לשיפור.
אז כמתנת יום הולדת מיוחדת ללבונטין 7, החוגג היום שנתיים להיווסדו עם רצף הופעות מעניין במיוחד, ודווקא בגלל שאני באמת אוהב את המקום הזה ואת מה שהוא עשה לסצינת המוסיקה המקומית, להלן הצעות לשיפור, או איחולים ליום ההולדת, תלוי איך אתם רוצים לקרוא לזה:
- שתמצאו מהנדס שמסוגל להוריד את העמוד שמול הבמה מבלי לגרום למבנה לקרוס.
אני יודע, זה נדוש, אפילו יש לעניין קבוצה בפייסבוק , אבל זה כל כך אקוטי (ואקוסטי), שאין ברירה אלא לציין את זה שוב ושוב. - שתביאו מומחה לסאונד שיטפל קצת במקום, ויתן כמה טיפים לסאונדמנים המקומיים.
שלא תבינו אותי לא נכון – יש סאונדמנים טובים בלבונטין (כש"הדוגמניות" הופיעו שם, אביתר עשה לנו סאונד מצוין). אבל הרמה לא אחידה. מאוד לא אחידה. - שתגביהו את הבמה, וספציפית את התופים.
בהופעות מלאות, אלא אם עומדים בשורות הראשונות, אין שום סיכוי לראות מה קורה על הבמה. נכון, מוסיקה זה לאוזניים, אבל הופעות הן גם לעיניים. - שתחליפו בין המיקום של הבר והבמה.
על סמך הידע המוגבל שלי בסאונד, ועל סמך הידע הרב שלי בלהיות קהל בהופעות, צעד כזה היה משפר את האולם באופן מהותי, ונותן פתרונות לשלושת הסעיפים הקודמים. - שתיקנו מגבר בס.
נקודה רגישה, אולי בגלל שזה הכלי שלי, ובכל הופעה שם אני צריך לסחוב את המגבר הדיי מעפן שלי. אם לכל מועדון הופעות אחר בעיר יש מגבר בס, ואפילו מגבר דיי טוב בדרך כלל, אני חושב שגם לבונטין יכולים להשקיע את הכמה אלפים שזה עולה.
(עד כאן הצעות מוסיקליות. ומכאן – הצעות כלליות) - שתרגעו עם הפוזה והגישה.
אני אוהב את לבונטין, כאמור, ומאוד מעריך את האנשים שעומדים מאחורי המקום. הם תרמו ותורמים המון לזריקת המרץ שהסצינה המקומית מקבלת, ולרנסנס המוסיקלי שיש פה כרגע. אבל פה ושם מרגישים שהבירה עולה להם לראש. לקבוע שם הופעה יכול להפוך לפרויקט של חודשים, ופה ושם יש לחלקם יציאות, על הקהל והאמנים כאחד, שאינן במקום. - שתורידו את מחיר הבירה.
גולדסטאר צריכה לעלות 16 ש"ח לכל היותר, בשביל מקום כל כך פופולרי עם תחלופת אנשים כל כך גבוהה. זה עובד ב"מנזר", זה יעבוד גם אצלכם. רוצים לגבות קצת אקסטרה כי אתם מקום מגניב שמספק גם הופעות? אוקי. אז 18 ש"ח. אבל 20 ש"ח בשביל גולדסטאר?! זה עושק. - שתפסיקו להחזיר עודף בשקלים.
ברמנים וברמניות יקרים, אתם מקסימים ואני מת עליכם. אבל תסמכו עלי שכשאני ארצה לתת לכם טיפ, אני אתן לכם טיפ. כשמצמידים לי אקדח לרקה בדמות התעקשות פנאטית להחזיר ג'וקים גם כשממש אין לזה סיבה, זה ממש לא עושה לי חשק לתגמל אתכם. אגב, אם הבירה הייתה עולה 18 ש"ח, הייתי בכיף מעגל ל-20 מידי פעם. - שתחזרו למכור חצאי ליטר בקומה התחתונה.
כולנו יודעים שלמטה מוכרים רק כוסות של 1/3 פשוט כי מתח הרווחים עליהן הוא יותר גבוה, ואתם בונים על זה שהקהל יתעצל לעלות קומה, או פשוט לא ידע שאפשר. טריקים כאלה הם מתחת לכבודכם. - שתקפידו יותר על חוק העישון למטה, ותשתדלו לאוורר למעלה.
בהרבה הופעות אנשים מדליקים סיגריות, ואף אחד לא ניגש אליהם ומבקש מהם לכבות. וגם כשאני רק קופץ לשתות בירה עם חברים בקומה העליונה המעושנת, אין סיבה שאני אצא משם עם ריח של מאפרה.
ושיהיה במזל!
ומה אתם מאחלים ללבונטין 7?
תגיות: אלכוהול, בירה, לבונטין 7, מחיר, סאונד, עישון
...ובאותו עניין:
- חיוך מאוזן לאוזן - יהוא ירון, פאניק אנסמבל, גיישה נו, אורן לוטנברג, "Strawberry Jam" ואבי בללי. לא, זו לא התוכניה של לב...
- ברזי-לא - ל[נילי פינק] ול[יהוא ירון] שהופיעו שלשום מגיע שאני אכתוב עליהם ביקורת. מגיע לנילי שאני אכתוב עליה שה...
- בין השורות 7.8.08 - וואו. 36 שעות בלי אינטרנט. מחשבים ארורים. אני מקווה להספיק להעלות את ההמלצות לשבוע הקרוב בזמן. זה עש...
- שלוש פעמים כי טוב - האם שלישי הוא שישי החדש? שלישי בערב, ואני מוצא את עצמי מתלבט בין שלוש הופעות מצויינות בשלושה קצוות ש...
- הדוגמניות מקליטות – חלק ב' - בשבוע שעבר להקת "הדוגמניות" :מס: שבה אני מנגן בס נכנסה סוף סוף לאולפן. בפוסט הקודם סיפרתי על ההכנות,...
אם יוחלף מיקומו של הבר עם זה של הבמה תקבל במה קטנה העמוד השני במרכזה.
אם כבר תכנון אינטואיטיבי מחדש של המקום, אולי הגיוני יותר להעביר את הבר להיכן שהבמה כעת (או פחות מכך, לפינה ליד חדר האמנים, שיוכל לשמש לבר במקום הגומחה שמאחוריו כרגע וארגזי השתיה בחדר הציוד).
את הבמה תמקם לאורך הקיר שמול הבר כרגע ואת חדר הציוד תהפוך לחדר אמנים. אם ידרש עוד מקום לציוד: יש את הגומחה שכרגע מאחורי הבר.
בכל מקרה יצא מועדון די נטול עומק אך מלא רוחב. אולי זה יעזור לקהל לראות, אבל לא לסאונדמן (שגם כרגע מיקומו לא אידאלי).
אני תוהה אם הגבהת הבמה אפשרית. היא אכן מתבקשת אבל שים לב שהתקרה במקום לא גבוהה במיוחד.
אני רעב והולך לאכול.
אגב, גם לקטע עם השליש ליטר יש תנועה בפייסבוק (אם כי לא קבוצה, אלא Cause). וזה באמת ממש עצבן… אני באופן אישי שותה שליש רק במקרים קשים.
וגם בנושא העישון, העמוד, והסאונד אני מסכים. על הטיפים לא ידעתי – בזמנו גם בג'ה פאן היינו נהנים מתסמונת דומה (ולמעשה אפילו יותר מרגיזה – יצא לי כבר לקנות שם משהו ולהיות זכאי לעודף של שקל למשל, שהברמן החליט על דעת עצמו לזרוק אותו לכוס הטיפים… חוצפן).
אני חושב שמגבר בס אומר כבר לקנות מגברים בכלל – לא נראה לי שיש דין שונה לבסיסט ולגיטריסט. בחלק מהמקומות יש מגבר בס ומגבר גיטרה אחד. נראה לי שזה סטנדרט יפה.
מה שבטוח זה שאין כמו הפטיפון, שיש להם גלריה של מגברים במקום, ואם מה שכרגע באולם לא מוצא חן בעיניך, תמיד אפשר להכנס לאולפן ולהחליף למשהו אחר…
נושא העמוד הועלה כבר באוזניי הבעלים. למצער מבחינה הנדסית אם מוציאים את העמוד המבנה קורס. הוא חלק מחגורת בטון (למי שמבין בהנדסה, זה חלק קריטי בעמוד).
דוויק
מסכים עם חלק מהטיפים – מהצד שלי בעיקר בעניין העישון והעמוד. לשאר העניינים לא ממש נחשפתי, כאחד שלא שותה בירה, לא מנגן על הבמה, ולא שם לב לסאונד רע בפעמים הספורות שביקרתי שם.
מה זה יתמוטט? מי ימוטט?
אני מביא לך מהנדס שמאשר הריסת העמוד והחלפתו בעמוד צר של גלילי נייר טואלט.
עכשיו נדב,
יש לי הצעה לישפור:
כותבים: "מוזיקה". עם הזין! ז ז ז ז ז
ויש לזה סיבה טובה: אומרים מוזיקה. כלומר משתמשים בזין ולא סומכים על אות אחרת.
כרגע אתה נמצא בחבורת החטיארים של קול המוסיקה שפשוט לא ראו זין בחיים.
ז ז ז ז ז
פסטרנק, דווקא זין הם בטח ראו ;).
וסוגיית מוזיקהVSמוסיקה היא עתיקה ומפולפלת… היום גם אני נוטה לזין (חה חה) אבל נהגתי שנים להשתמש בסמך.
הרשה לי למחות ברוב אנונימיותי על טענתך "יש סאונדמנים טובים בלבונטין".
אם יש מישהו בעיר שראוי לתואר "סאונמן גרוע וקקה של איש" הלא הוא פושטקינו אביב מארק.
מדובר באגו-מנייק-מוזיקאי-מתוסכל-טייפ אשר מידת ידידותיותו לסביבה מתחרה בזו של מפעל כימיקלים רוסי.
אינני מן הטוקבקיסטים המתלהמים אך עכשיו נראה כמו זמן טוב להתחיל. היחס האנטיפתי שקיבלנו ממנו כשהופענו שם היה מזוויע והטרבלים שהקהל קיבל ברמקולים היו בגדר טיל קרקע-אוזניים.
לא יודע אם הוא צדק אבל מבחינתי שיפוטר לאלתר!
ותודה לאל על המדיום הליברלי בו נכתבת התבטאות זו.
הלבונטין מחריד כשמדובר בהופעות עמידה דחוסות. זכורה לי הופעה אחת בחורף שבחוץ לבשנו סוודרים ומעילים, ובפנים עם גופיות הרגשנו שרב מתיש ויצאנו נוטפי זיעה. תוסיפו לחום הנוראי הזה את כמות העשן המסחררת בתוך מקלט חסר אוורור, והרי לכם הסיבה מדוע אנו ממעטים לשוב למקום.
גם עניין השעות – תמיד מדברים על איחורי הופעות, אבל בדר"כ לכל מקום יש איחור קבוע. בבארבי למשל מתחילים שעה אחרי שעת פתיחת הדלתות. בלבונטין האל יודע. לפעמים השעה האמורה היא פתיחת הדלתות, לעתים היא תחילת ההופעה, לפעמים אתה מגיע בה ומגלה שרק עוד ארבעים דקות יתחילו למכור כרטיסים. מעצבן.
הייתי מוסיף – אתם יודעים איפה הבמה. היא לא תזוז בצורה פתאומית. אז למה לא לסדר תלייה נורמלית לרמקולים במקום להעמיד אותם על רגליות מדאיגות ביציבותן? זה גם סתם תופס מקום ליד הבמה, גם מסוכן וגם מכוער.
דווקא במעט ההופעות שראיתי שם הסאונד היה יופי (כולל פאניק אנסמבל שלעשות להם באלאנס זה בטח אתגר)
אביתר הסאונדמן של לבונטין מלך!
ולמרות שלא הייתי לצערי בלבונטין, שאפו על המגוון והעושר המוסיקלי.
די כבר לבכות, קהל של פוסי'ז
יעל
מוזר קצת שאת אומרת שלבונטין לא סדיר מבחינת שעות
בד"כ יש שם שתי הופעות בערב, ההופעה הראשונה יודעת שהיא חייבת לסיים עד איזור 22:00 או משהו כזה ככה שקשה לה "להתעכב" יותר מידי.
ממה שאני חוויתי לוח הזמנים שמה די עומד בשעות שהוא מציב לעצמו האיחור התל אביבי(?) של עד שעה …
וגם אני מצטרף ומהלל את אביתר 🙂
סתם מצחיק לראות שבשנה האחרונה דווקא המנזר ישרו קו לכיוון היותר מ-20 ש"ח לגולדסטאר.