למה לא הלכתי למונוטוניקס בברזילי

הבהרה: מונוטוניקס היא להקה מגניבה בטירוף. השקת אי.פי. שלהם זה מאורע משמח. 40 ש"ח הוא מחיר שווה לכל נפש בשביל להקה שבימים כתיקונם מופיעה בכלל בחו"ל. וגם אכזבות' שפתחו את הערב הם יופי של להקה, שאני מחכה כבר הרבה זמן להזדמנות טובה לראות בהופעה. ובכל זאת:

  1. הברזילי הוא מקום נוראי להופעות רוק. כבר כתבתי על זה קודם: סאונד, סאונד ועוד פעם סאונד.
  2. להופעות של מונוטוניקס יש מקום אחד בתל אביב: הפטיפון. כל מועדון אחר בעיר הוא גדול מידי, או מכובד מידי בשביל האונס הברוטאלי שהמונוטוניקס אוהבים לעשות. לא שאני חושב שהם ירסנו את עצמם במועדון גדול, חלילה, אבל זה ייצור וייב שונה: להחריב מקום קטן זה רוקנרול. להחריב מקום גדול זה כבר להתאמץ. ומאמץ, כידוע, זה לא קול.
  3. מונוטוניקס הם תופעה, ספקטקל, מופע קרקס שלוקח מתנדבים מהקהל לכלוב של אריה מורעב שעומד על חבל גבוה בלי רשת. כשאתה עומד לידם בחלל קטן והזיעה של עמי שלו ניתזת עליך, זה אדיר. כשאתה רואה את זה מקצה הבר בחלל גדול כמו הברזילי ואתה צריך לדמיין מה בדיוק קורה שם, זה מעניין בערך כמו סרט תיעודי על הופעת רוק (רמז, אדון סקורסזה).

וזה עוד מבלי להזכיר את מחיר הבירה המופקע של הברזילי.

וחברי אליאב שלח לי ביקורת מעניינת של ניקי קוצנקו על ההופעה הקודמת של מונוטוניקס, עם ניתוח מעניין של החוויה הזו, שלמרות שברור שיש בה משהו מלאכותי ומתוכנן (הטירוף שלהם הרי כלול במחיר הכרטיס), עדיין יש בה משהו אמיתי ומשחרר.

תגיות: , ,

...ובאותו עניין:

  • חבילה הגיעה - בועידת המוזיקה של היינקן שהתקיימה מסביב להופעות של Faith No More ו-MGMT, נערכו פאנלים שונים בנושאי מ...
  • בין השורות 17.8.09 - אסף אבידן הוחתם בסוני. מה שקראתם פסטיבל המוזיקה של היינקן מתקרב, הריר מתחיל לטפטף בום פם משנים הרכב...
  • ברזי-לא - ל[נילי פינק] ול[יהוא ירון] שהופיעו שלשום מגיע שאני אכתוב עליהם ביקורת. מגיע לנילי שאני אכתוב עליה שה...
  • סופר אנובה - אביב הגיע, פסח בא והלייבל אנובה חוגג שנה. הטיימינג מוצלח - בין אם מקימי הלייבל התכוונו ובין אם לאו, ...
  • נדב, אז אולי מועדון הברזילי? - זה אומנם נראה כמו פוסט על הברזילי, אבל זה בעצם עוד מקבץ סקירות קצרות על הופעות טובות שראיתי לאחרונה ...



יש כבר 4 תגובות, יא אללה:

  • 1
    אליאב says:

    יש, עכשיו אני יקיר הבלוג הראשון.
    בעקרון, אני מאמין שכל החוויה של הרוקנרול יש בה משהו מתוכנן – ואין לי שום בעיה עם זה. קצת כמו מופע תאטרון. במובן הזה, אפשר לקרוא למונוטוניקס דאדאיזם?

  • 2
    דב says:

    מניסיוני המצומצם עם הברזילי (מידנייט פיקוקס המעולים) ניתן להעיד שבוסט בנמוכים דווקא יכול לעשות עבודה מצויינת כשבאים להשתולל קרוב לבמה. יש משהו בבאסים שמוסיף לחוויה מימד נוסף: לא רק האוזניים אלא כל הגוף מרגיש את המוזיקה. זה מאפשר להכנס לעניינים יותר מהר ויותר עמוק.

    מעבר לנקודה הזאת, אני מסכים שהסאונד שם בעייתי (למרות הנטייה הטבעית לייחס את זה לאביב מארק שהיה אחראי על העניין באותו ערב) ושהריוורב הטבעי של המקום מעניק מן אוורית אייטיז לכל מי שמנגן שם. או במילים אחרות, רע.

    ודרך אגב, אני קונטרוברסיאלי.

  • 3
    לזרבוי says:

    להרגיש את המוסיקה זה דבר אחד, ולשמוע את המוסיקה זה דבר אחר.

    בסים מוגזמים אכן עוזרים להרגיש מוסיקה, אבל כפי שכתבתי בפוסט אחר, בערב כמו שהיה ללייבל אנובה זה רק הרס. אבל בהחלט יש משהו בדבריך, ואולי דווקא אצל המונוטוניקס הבסים היו משדרגים את חוויית ההופעה, שהרי המוסיקה שלהם מאוד בסיסית ופרימיטיבית במתכוון ואין יותר מידי דקויות לשמוע. ועדיין, היה חבל לי על האוזניים.

  • 4
    eugene levy says:

    הברזילי אחלה להופעות חרא למסיבות (אלא אם כן תפסת זיון, ובמקרה הזה – שיהיה בכבוד!)
    אני לא מסכים עם הוגה הדעות בבלוג זה מאחר והופעתי פעם בברזילי והיה סבבה.. לא הייתי בהופעות רוק בעצם, אז אולי הוא צודק.

    שיהיה לכולנו אחלה זמנים ואל תשכחו לראות אותי באמריקן פאי 3 – החתונה !!!!

גם לך יש מה להגיד? יופי.