המלצות 23.1.09

> אסור לפספס <–
מכולת & [Elephant Parade] בסלונה, ראשון 25.1.09 ב-21:00, 30 ש"ח
אירועי התנגדות למלחמה בלבונטין ובבית פית/קית, שישי-שבת

–> שווה לנסות <–
למנימולתי בסבליים, שני 26.1.09 ב-20:00, 20 ש"ח
[Mr. Heavy and Ms. Low] באוזןבר, רביעי 28.1.09 ב-20:30, 40 ש"ח

[להוסיף את לוח ההופעות ל-Google Calendar שלכם]
[לוח הופעות חודשי – לגזור ולשמור]

שישי 23.1.09

  • שלומי שבן מדלג בין קצוות העיר היום. ב-14:00 הוא בזאפה עם מופע סולו פסנתר. 90 ש"ח (בערך שקל לכל קליד פסנתר)
  • עמית ארז חוזר לעבודת שטח יסודית עם הופעות קטנות, שלדעתי מגלות אותו בשיאו. ב-14:00 הוא יופיע בבוקובסקי, בפרישמן פינת דיזנגוף. פתיחת דלתות ב-14:00, תחילת ההופעה ב-15:30. 20 ש"ח.
  • –> אסור לפספס <– אני רגיל שבתל אביב הכל מתחיל באיחור אופנתי, אבל לקיים אירוע מחאה נגד המלחמה כמה ימים אחרי שהיא הסתיימה זה כנראה שיא חדש. בלי שום קשר לדעתי על המלחמה הזו, שהיא כל כך מורכבת עד שאני בקושי מצליח להסביר אותה לעצמי, אני חייב לתהות מה הפואנטה בלמחות נגד משהו שכבר הסתיים. אני, אגב, נגד המשך המנדט הבריטי, למי שתהה. בכל אופן, בלבונטין מכריזים ש"המוזות לא שותקות" ו ב-15:00 מכנסים שם את רונה קינן, שלומי שבן (שיגיע היישר מהופעתו בזאפה אני משער), הבילויים באיחוד כלשהו, ערן צור, רפי פרסקי, אליוט, בסאם בירומי, יהוא ירון המלך, נעה גולנדסקי, סיסטם עאלי ואחרים. מצד אחד, המארגנים טוענים שמדובר באירוע התרמה למען 5000+ הפצועים בעזה, מטרה הומניטרית יפה וראויה שבלי שום קשר לפוליטיקה ולדיעות על המלחמה היא ראויה לתמיכה. אבל מצד שני, אחרי שהמארגנים הכריחו את אחינועם ניני ומירה עוואד לפרוש מהאירוע בגלל גילוי דעת פוליטי אני כבר לא יודע מה לחשוב. בכל מקרה, זה עדיין חשוב. תרומה: 50-100 ש"ח.
    עדכון: רונה קינן ביטלה את השתתפותה בשל מחלה. יותר מדי ביטולים. גם ההכרזה שזו הופעה ש"אסור לפספס" מתבטלת, לפחות מוזיקלית. מצפונית – זה כבר סיפור אחר.
  • [חינם!] הקרקס של אדון קרח ומר שפיץ מנגנים מוזיקה כיפית, מעט פרוגית, מעט מופרעת, ומאוד יצירתית. אלו המון סופרלטיבים בשביל להקה שמעולם לא ראיתי בהופעה, אבל הם נשמעים מעולה במייספייס, ועידו אשד, שאני מאוד אוהב, הוא המתופף שלהם. בשבילי זה מספיק. אם הבנתי נכון, הם יופיעו ב-14:00 בדירה פרטית (?) באברבאנל 5. מבטיחים "מופע משולב בוידאו ארט ומופע הולוגרמה" וגם "אלכוהול במחירי הבית", מה שזה לא אומר. נשמע שווה.
  • [חינם!] "The Schmoks" מופיעים ב-17:00 בצימר. יהיה רועש.
  • האחים רמירז ממשיכים בחגיגות ההשקה שלהם. שימו לב שבניגוד לכתוב בתוכניה של לבונטין, ההופעה תתחיל ב-21:30!!! יארח להם חברה אלרן דקל. 50/70 ש"ח.
  • והאחים לא לבד – גם Los Caparos משיקים להם להנאתם, אבל הם מסתפקים בסינגל. לא צריך לחבב סקא כדי להנות, אבל זה עוזר. לסקפטיים, אנשי ה"בלקן ביט בוקס" ו"סוליקו" יבואו לפרגן. ב-22:00 בקומפורט 13. 60 ש"ח.
  • בפטיפון עושים שמח עם מקבץ Pאנק שמח למדי, שכולל את Friday Night Sissy Fight, The Backliners, סכינים בעיניים והדגים. נחשו מתי יתחיל? נכון, ב-21:00. נחשו כמה יעלה? בדיוק, 30 ש"ח.
  • אדם בן אמיתי יהיה ב-22:00 בצוזאמן. שמעתי עליו דיעות סותרות. מישהו מכיר? 20 ש"ח.
  • אתם יכולים לדמיין את [Useless ID] בלי דיסטורשנים? ועוד עם גיטרות אקוסטיות?! גם אני לא. אבל למי שמתעניין איך נשמע Pאנק אקוסטי, היום ב-22:00 תינתן התשובה באוזןבר. הם גם מבטיחים להביא אורחים. 50 ש"ח.

שבת 24.1.09

  • –> אסור לפספס <– [חינם!] אירועי הפוסט-מלחמה ממשיכים, והפעם מהגיזרה של האינדי של האינדי. אלא שהפעם קשה לשאול למה כל האמנים האלו שתקו בזמן המלחמה, מאחר והאירוע הוא לא נגד המלחמה שהייתה, אלא נגד המלחמה שעוד תבוא. והיא תבוא. יופיעו רם אוריון, דני הדר (בהופעה ראשונה ונדירה מזה מי יודע כמה זמן. למי שעדיין לא התוודע לגאון הזה, זו אחלה הזדמנות), נגה שלו, מיכל ספיר, רועי צ'יקי ארד, יהוא ירון, קטב מרירי עם טליק אדיר, טליה אליאב, שני קדר, ערן זקס, אריאל קליינר וסיון שדמון (נחמד שיש את יהוא שמגשר בין האירוע של לבונטין לבין זה של פית/קית וחבריהם). המוטו פשוט, וקשה להתווכח איתו: "מוזיקאים נגד ההרג המיותר. תמיד יש ברירה – מסרבים להיות אויבים". כל זה מתרחש ב-17:00 בבית פית/קית, פראנצויז 14 בדרום העיר.
  • פרלה שולתתתת!!!1קראתם תרבות מעריב בסוף השבוע? אומרים שיש שם ספיישל על מוזיקת השוליים. ואיזה מישהו כתב שם שיש דיבור על סצינת המוזיקה הגועשת של פרדס חנה. קראתם TimeOut? כי שם מספרים שיש איזו להקה מעניינת שמחברת בין רטרו סיקסטיזי-סבנטיזי לרוק עכשווי באופן מעולה. תחברו את שתי ההמלצות האלה ותלכו היום לתעני אסתר ב-22:30 בלבונטין 7. הם מגדירים את זה כ"קרקס רוקנרול פסיכדלי". אני הייתי מוותר על הקרקס, אבל זה עדיין מצויין, מהצד הרטרואי של המפה. 40 ש"ח.
  • למישהו יצא לבדוק את הליין החדש של חיים לרוז, שמשלב אלקטרוניקה עם מוזיקת עולם ושאר יציאות מוזרות? הפעם זה מוגדר כ"פנטזיה של מוסיקת עולם אלקטרונית-אקוסטית בגוונים אוריינטליים המנוגנת לייב", ופרט לאלקטרו חי יהיו שם חלילים, קלרינט, גיטרות, עוּד, וגם מוזיקאי צועני מטורקיה שאין לי מושג מה הוא יעשה. זה קורה ב-18:00 (ההופעה תתחיל ב-19:30) במקום בשם "שמונה", שנמצא ברחוב אילת 8. 20 ש"ח.
  • יאיא כהן אהרונוב מוכר בעיקר בתור הבסיסט של "הדג נחש", אבל יש לו גם קריירת סולו, מסתבר. וזה לא רע בכלל. יש שם כמה הברקות, כמו "הכביסה סוף סוף גמרה, אני עכשיו את התקוות תולה". בקיצור, מסקרן. הוא יארח את אמילי קרפל ב-20:30 בלבונטין 7. 40 ש"ח.

ראשון 25.1.09

  • ירונה כספיהיום הזה שייך לנשים. איזה יופי שיש את ירונה כספי בסביבה. רוקרית בנשמה, עושה רושם, עם לכלוך וביציםביציות כמו שצריך. ושימו לב מי מנגן איתה – יאיר יונה, עומר הרשמן ורן יעקובוביץ', כולם מטובי בנינו. ובכלל, מי שעושה גרסת כיסוי מוצלחת לפורטיס היא מבחינתי מומלצת בחום. 20:30 בלבונטין 7. 40 ש"ח.
  • בשבלול ג'אז, שלא מככב בהמלצות כאן בדרך כלל, בצוזאמן תופיע ב-22:00 מיכל שפירא עם מופע פסנתר קברטי משעשע למדי. לא הכרתי אותה עד כה, ואני שמח להכיר. 30 ש"ח.
  • > אסור לפספס <– שתי הלהקות עם הווייב הכי מלנכולי ומתוק בסביבה משלבות כלים: על מכולת המלצתי אינספור פעמים, ועל [Elephant Parade] אני עוד בטח אמליץ, כי גם אותם אני מאוד אוהב (אם כי טרם ראיתי הופעה מלאה שלהם). חובבי Pavement ימצאו שם נחמה, חובבי נחמה ימצאו שם את האווירה הנהדרת והסאונד החם שיש בסלונה, וחובבי הסלונה ימצאו שם חברים חדשים לשתות איתם. וכל זה יקרה ב-22:00. 30 ש"ח.
  • [חינם!] דפנה והעוגיות עדיין כאן, ואברקסס הוא מקום שפשוט תפור עליהם, דווקא בגלל הסליזיות שלו. בואו ב-22:00.

שני 26.1.09

  • –> שווה לנסות <– כשהייתי בהופעת הבכורה של למנימולתי לפני כמה חודשים, נהניתי בשיר הראשון, ואז פחות נהניתי בשני, וכבר מעט סבלתי בשלישי. אבל מאז עלה המייספייס שלהם, וההקלטות בו נשמעות בשלות יותר, ברמה שגורמות לי לרצות לבוא ולשמוע אותם שוב. אולי אלו היו רק מחלות ילדות? היום זו הזדמנות להכיר את אחד הסופרגרופים המקומיים, ודיי בזול. 20:00 בסבליים. 20 ש"ח.
  • עם [Fuzzy Wonder Goats] לעומת זאת יש לי מקרה הפוך: קודם ממש אהבתי אותם בהופעה, ואחר כך התאכזבתי מהמייספייס שלהם. צריך לראות אותם שוב כדי להבין אם זה מגניב כמו שאני זוכר את זה, או שסתם הייתי שיכור. נותנים צ'אנס ב-20:30 בלבונטין 7. 40 ש"ח.
  • ובאוזןבר הלייבל "פית/קית" ידכא היטב עם אלי לס והלהקה, סיון שדמון ואריאל קלינר ולהקתם המשותפת, ו-[The Mummies and The Puppies]. ב-22:30. 30 ש"ח.

שלישי 27.1.09

  • zoopubלכאורה ההופעה הבאה מומלצת לחובבי ניו וייב ואייטיז, אבל אם אני, שהקשר היחיד שלי לשנות השמונים הוא שנולדתי במהלכם, אם גם אני אוהב אותם אז כנראה שללא שיוך סגנוני, זו פשוט להקה טובה. אני מדבר על [Zoopub] המעולים, שלא מופיעים מספיק וחבל. בפעם הקודמת שראיתי אותם היה מעולה. והערב זו הופעה חגיגית, כי הלהקה המוכשרת הזו משיקה EP משמח. 22:30 בלבונטין. 30 ש"ח.
  • הודעה שהגיעה זה עתה: למי שפיספס בלבונטין, האחים רמירז הוסיפו הופעת הפתעה הרבה יותר זולה ואינטימית באוזןבר ב-22:30 (הם יחליפו את The Corridors, שביטלו). 30 ש"ח.
  • נתי אורנן (גוטל בוטל בשבילכם) יעלה מופע אינטימי ב-20:30 בצוזאמן. 20 ש"ח.
  • [חינם!] והנה עוד הופעה משמחת: Wishville האלטרנטיביים עם טוויסט, שראיתי ממש לא מזמן ונהניתי מכל רגע, יעלו ב-23:30 בסבליים.

רביעי 28.1.09

  • [חינם!] סטודנטים, אתם בטח יודעים טוב ממני איפה בשטח אוניברסיטת תל אביב אפשר למצוא את אורן ג'ורנו. אז תחפשו אותו בסביבות 11:00 בבוקר, הוא נשמע לא רע. ב-11:00 באוניברסיטת תל אביב.
  • –> שווה לנסות <– לנדי בילו יש סגנון שקשה לטעות בו: הפקה אקוסטית חמה ועוטפת, חורפית ומחממת את הלב. אני גיליתי אותו סוף סוף ב-[dysfunctional heroes], אבל מי שעשה שיעורים יודע שלפני ההרכב המקסים הזה בילו הקים את [Mr. Heavy AND Ms. Low] יחד עם מאיה רילוב, שנשמע לא פחות טוב. לא יודע מה איתכם, אבל אם לא יהיו הפתעות אני ב-20:30 באוזןבר. 40 ש"ח.
  • נועה בביוף בעלת קול הקטיפה שבה לביקור בארץ, שבמסגרתו היא תערוך סיבוב הופעות קטן, בליווי עמית ארז על הגיטרה. הערב היא מופיעה ב-22:30 בלבונטין, ולמרבה ההפתעה היא תארח את עינב ג'קסון כהן. עם שילוב מבטיח כזה, נשמע שיהיה מיוחד. 50 ש"ח.
  • כמה נוח שיש להקות שלא צריך להציג, זה חוסך לי זמן כתיבה יקר. [פאניק אנסמבל] יופיעו ב-20:30 בלבונטין 7. הקברט הכי אלגנטי בעיר. 50 ש"ח.
  • הבנות נחמה יפתיעו במקום שאולי לא לגמרי הולם אותן, אבל אולי זה הקטע – הן יהיו במיוזיק רום ב-22:00. מחיר לא ידוע.
  • לא לגמרי החלטתי אם פינתה חי הם חמודים או שרק נדמה לי. ש' שורקת עושה לי את זה, וכך גם עיבודי מיתרים. ב-22:00 הם בקפה ביאליק. מחיר לא ידוע.
  • כנ"ל לגבי גל זיו, שהשירים שלו נשמעים כאילו כבר שמעתי אותם קודם, אבל משהו בעיבודים הכבדים והקודרים שלו עובד לי טוב. אני מניח שכלי הקשת האפלים שנמצאים בהקלטות שלו לא יהיו הערב  ב-22:00 בצוזאמן, אבל אני מקווה שיהיה מעניין גם בלעדיהם. 25 ש"ח.
  • יונתן רוזן והפופ הגלגלצ"י החמוד שלו יופיעו בקרסון, שלא ידעתי שעדיין מארח הופעות בכלל. טוב לדעת, זה היה מקום מאוד נחמד. מחיר לא ידוע.
  • [Billy Levi AND The Firm] עושים רוקנרול. ואומרים שבילי יודעת מה היא עושה. והיא תעשה את זה  ב-22:30 באוזןבר. 40 ש"ח.

חמישי 29.1.09

  • ידיעה שהגיעה זה עתה – Ed, להקת האם של ההרכבים קרוסלה וLeChuck, מתאחדת במפתיע באופן חד פעמי היום בחצות, לרגל ביקורו של הבסיסט יונתן בירנבאום בארץ. 20 ש"ח.
  • ליאור דוידי נשמע טוב ורגוע, מתאים לחורף ושאר קלישאות. ב-21:00 בגדה השמאלית.30 ש"ח.
  • לא הספקתי לבדוק מה בדיוק הולך בערב יוצרים שיתקיים היום ב-21:30 בסבליים, אבל נילי פינק תהיה שם, ומבחינתי זה מספיק כדי להמליץ על זה. בנוסף אליה יופיעו גם גילי אבישי ורענן קרייצברג. 15 ש"ח.
  • אסף אבידן יופיע עם המוג'וס ב-22:00 בבארבי. איזה כיף לו. 60 ש"ח.

שישי 30.1.09

  • איתן (פלסטיק פיקוק) רדושינסקי חובר לאורי פרוסט לפרוייקט הזוי ואלקטרוני בשם ולדי.ג'יי Giluz לפרוייקט הזוי ואלקטרוני. לא יכול לומר שזה כוס הערק שלי, אבל עם האנשים האלה יהיה לכל הפחות מעניין. 16:00 בלבונטין. 50 ש"ח.
  • האירוע "לכלוך באוזן" עם נפולאון בוטל, ובמקומו יש אירוע לא פחות משמח ומעט יותר חשוב: מועדון "עשן הזמן" הוא אחד המרכזים התרבותיים החשובים של באר שבע. זהו מועדון ההופעות שבו כולם מופיעים, מהקטנים של האינדי ועד לגדולים של המיינסטרים. בשל המלחמה המקום נקלע לקשיים, והאוזןבר נחלץ לעזרתו. אז הנה: מרתון הופעות בהתנדבות למען הצלת מועדון "עשן הזמן" יוצא לדרך, ובו מיטב התוצרת הבאר-שבעית, וכמה מיקירי הסצינה שאינם בהכרח מהדרום. בין המופיעים: אורי מרק, איתי בלטר, דויד פרץ, נדב אזולאי, מריונטה סול, יוחנן קרסל, דורון בר און (אח של?), רם אוריון, רועי ריק, דן תורן, טל אורן (מתחרז!), ניסים צדוק והנפלאות, וגם אמן הפתעה שיחשף בהמשך. תהיה גם הקדמה של פרופ' ניסים קלדרון (איפה המייספייס שלו, איפה?). 40 ש"ח.
  • [Expect Nothing] משיקים אלבום בפטיפון ב-21:00, ומזמינים את חבריהם לסצינת הPאנק לחגוג איתם. תמצאו שם גם את Mondo Gecko], [FNSF], D9, Not On Tour]. כל זה – 30 ש"ח.
  • אחרי שההופעה של Magon בפסטיבל "פולקל'ה" האחרון תפסה אותי לא מוכן והייתה הפתעה מרעננת, נכנסתי למייספייס של הישות הנקראת [Charlotte AND Magon]. שתי מסקנות: הראשונה, אין קשר בין מה שראיתי בלבונטין למה שיש במייספייס, ומגון ללא שרלוט זה חיה אחרת לגמרי. השניה, לא משנה איך תהפכו את זה, מדובר בחבר'ה מוכשרים. הקומיוניקט מספר סיפור אגדה מופלא, לפיה שרלוט ומגון הכירו בעקבות הודעת אימייל שנשלחה בטעות. הוא מישראל, היא מצרפת, ואיכשהו זה עבד להם. המוזיקה שלהם מהפנטת ביופיה. ב-21:30 בלבונטין. 30-40 ש"ח.
  • זבל יופיעו יחד עם לא דובים, ואני מקווה שלא יהיה זבל. ושכן יהיו דובים. או משהו. 22:30 בפרילנד.

הופעות נוספות – ברשימה מצד שמאל, ואם פספסתי משהו, תעדכנו בטוקבקים. שבת שלום!

תגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

...ובאותו עניין:

  • פוסטל'ה על פולקל'ה - פסטיבל "פולקל'ה" חוזר בפעם החמישית, והבלוג מחלק שני כרטיסים לשני ימי הפסטיבל בשווי 80 ש"ח כל אחד! מת...
  • בין השורות 18.2.09 - הסלונה נסגר (באופן זמני?), אני מתנצל בפני עינב ג'קסון כהן ונעם נבו שמראות לי מאיפה משתין הדג, מגזין ...
  • ולהלן התחזית: הרוק חוזר - כולם היו עסוקים לאחרונה בסיכומי שנה. אבל בגלל שהמוח שלי הוא גבינה שוויצרית ואני בקושי זוכר מה עשיתי ...
  • שיר המכולת - יש אנשים שהולכים למכולת כדי לקנות 2 חלב, לחם וביצים. אני מעדיף ללכת ל"מכולת" בשביל לשמוע 2 גיטרות, ב...
  • המלצות 11.7.08 - היום, בשישי, יש עוד "איזבו" :מס:, למי שפיספס את שתי ההופעות של היומיים האחרונים בגלל חברים שלו שהחל...



יש כבר 7 תגובות, יא אללה:

  • 1
    Fi_Fi says:

    היום (שישי) בסלון ברלין אסף שריג 14:00

  • 2
    יונתן קוטנר says:

    יש גם אטליז הערב (שישי) (ב2200) במקום ההוא ברח' הרכב 13 שקוראים לו בכלל על שם רחוב אחר שמצטלב עם לבונטין. מומלץ. ניתן לרכוש במקום מתנות יום הולדת לנדב.

  • 3
    עומר says:

    "שווה לנסות Mr. Heavy & Ms. Low"
    כל הפואנטה בשווה לנסות אינה המלצות על הרכבים בתחילת דרכם?

  • 4
    לזרבוי says:

    בגדול כן, אבל לא תמיד. לפעמים מבחינתי זה לנסות הרכבים שאני עוד לא ראיתי בהופעה, ואני יכול רק לשער שהם טובים. ולפעמים זו סתם הדרך שלי להמליץ על הופעה נוספת אחרי שכבר המלצתי על יותר מדי דברים תחת "אסור לפספס".

  • 5
    יובליובליובל says:

    הערב למען פצועי המלחמה בלבונטין היה חשוב מבחינה מוסרית ללא שום ספק, אבל מבחינה מוסיקלית הוא היה מאוד מאכזב. בלי שום קשר לביטולים, רוב האירועים על הבמה נעו בין הופעות הזויות על גבול המביכות, לבין ביצועים מינימליסטיים עייפים. היחיד שבאמת הבריק, והצליח לעשות זאת אפילו שביצע רק שיר אחד, היה יהוא ירון, שהצליח לרגש וליצר אמירה כנה. עצוב לומר, אבל אפילו הבילויים, אחת הלהקות שאני הכי מעריך בארץ, נראו עייפים וקצת חלודים, ונראה שלמרות שהם הצליחו להביא הכי הרבה קהל (שנעלם כשההופעה נגמרה), הם לא הצליחו לשכנע אותו, אפילו שעמדה לעזרתם ההתרגשות על כך שהם שבו להופיע, אפילו לרגע. אני מאוד לא מתחבר לצרחות והפרובוקציות של זאב טנא (וזה בא ממישהו שמתחבר למוסיקה רועשת בהרבה), והנאומים, ובמיוחד המרמור של המשתתפים על הביטולים, היה בעיקר מעייפים ו"מסביב לנקודה".
    להופעה של סיסטם עאלי כבר לא היתה לי סבלנות, אז אפילו לא נשארתי להופעה של שלומי שבן שאני מאוד אוהב.

    נקודה חיובית אחת – שמחתי לראות הרבה אנשים לתמוך במטרה החשובה הזאת.

    איך היה האירוע בבית פית/קית? קצת יותר משכנע?

  • 6
    יובל says:

    צ'רלי מגירה ומועדון הריקוד המודרני במחוגה 4 22.01.2009

  • 7
    דקסטר בוכניק says:

    סוגיה: באתר של הסבליים כתוב שההופעה של wishville תהיה ב2330, במייספייס של הלהקה כתוב שזה ב 2200 , ובמועדון עצמו לא עונים לטלפון, מה עושים?
    אני בכל אופן, הולך לאחים רמירז.

גם לך יש מה להגיד? יופי.