בין השורות 17.8.09

  1. אסף אבידן הוחתם בסוני. מה שקראתם
  2. פסטיבל המוזיקה של היינקן מתקרב, הריר מתחיל לטפטף
  3. בום פם משנים הרכב, דפנה מאבדת עוגיה ועוד
  4. מוזיקה להורדה חופשית של אטליז, Buffalos ואלי רוזן
  5. בלוג חדש לשירה ז' כרמל
  6. הסולנים של אטליז ופיסוק רחב עושים שטויות
  7. קליפ יום הולדת הזוי לדויד פרץ
  8. מה קרה לעילם וולמן?
  9. המשך עלילות הרוגטקה והחרם על חיילים במדים

————————————————————–

אוקי, בואו נכתוב את זה לאט ובזהירות: אסף. אבידן. הוחתם. בסוני. אני רחוק מלהיות מחסידיו של האיש והמוג'ו (למרות שבהופעות שלו דווקא נהניתי), אבל אלוהים אדירים, איזה מלך. כל מילה נוספת מיותרת, בינתיים (אולי מלבד המילים שאבידן עצמו כותב ל-Ynet על סיבוב ההופעות האירופאי. הנה טור ראשון, הנה שני, ואם יש עוד אז לא הצלחתי למצוא). המון מזל טוב וכבוד למגזר.

————————————————————–

לקחתם כבר שני ימי חופש ב-1 וב-2 לספטמבר? יאללה, תזדרזו. Heineken Music Conference, אירוע חסר תקדים במחוזותינו, יכלול הופעות ענק של Faith No More, MGMT ועוד כמה שמות מרשימים שבטח כבר שמעתם, אבל זה לא הכל. גם הופעת החימום של מונוטוניקס, שמסקרנת אותי מאוד מאחר ואני רגיל לראות אותם מול 30 איש בפטיפון ולא מול עשרות אלפים בגני התערוכה, היא רק חלק קטן מהעניין. אני מסתנוור בעיקר מהקונספט של לחבר את ההופעות האלו עם פאנלים וסדנאות שיתקיימו בחינם במהלך היום, בהשתתפות כוכבים מקומיים כמו (קחו אוויר): קוואמי, שרון קנטור, עמי שלו ממונוטוניקס, פנינה אדרי מנכלי"ת NMC, רוני בראון מנכ"ל הליקון, אלי חיון מהאוזן השלישית, עברי לידר, יזהר אשדות, שרון מולדאבי, תמיר מוסקט מה-Balkan Beat Box, אסף אמדורסקי ועוד, לצד שמות בינלאומיים כמו חברי Faith No More ו-Dinosaur Jr., המנהל של MGMT, ולא מעט אנשים מעולם הבוקינג והניהול העולמי. הנה התוכניה המלאה בכל טוב.
הכרטיסים להופעות עדיין נמכרים, ובאשר לועידה – היא בחינם לגמרי (!), רק צריך להרשם פה. מספר המקומות מוגבל כמובן, אני כבר נרשמתי.

————————————————————–

קצת עדכונים פרסונליים: החדשות המרעישות ביותר הן שמי שראה את בום פם בפסטיבל יערות מנשה, למעשה ראה את הופעת הפרידה של הלהקה. ההרכב לא בדיוק מתפרק, הוא פשוט ממשיך ללא הגיטריסט עוזי פיינרמן שעובר לפרוייקטים חדשים; תמר זיו, הסקסופוניסטית של דפנה והעוגיות, עוזבת לניו יורק וכרגע לא מתוכנן למצוא לה מחליף (ולכבוד המאורע העצוב העוגיות הקליטו גרסת כיסוי חמודה ל-New York, New York); אלי רוזן נפרד מהגיטריסט והמפיק המוזיקלי איתי זנגי, שאחראי לחלק גדול מהשבחים שאלבום הבכורה של רוזן קיבל (והאלבום, כאמור, ניתן להורדה חופשית). זנגי מוחלף בעמדת הגיטרה ע"י נילי פינק המקסימה; ולחובבי ההארדקור הדבילי במיוחד של האינדי – אנחנו ולהקתו מתפרקים בסוף החודש בהופעה חגיגית בלבונטין; אבל יש גם חדשות טובות: סוסיתא, אחת מלהקות הפרוג הארצישראלי הטובות שהיו כאן, חוזרת ומתכננת אלבום שני.

————————————————————–

מוזיקה בחינם: שאפו לאטליז. רגע לפני שהם מוציאים EP של שירים שלא נכנסו לאלבום הראשון וכבר לא ייכנסו לאלבום השני (שנמצא גם הוא מעבר לפינה), הם מעלים את האלבום הראשון Violently Delicate להורדה חופשית. אגב, מי שיצטרף למיילינג ליסט של הלהקה דרך האתר הרשמי יקבל בשבועות הקרובים הדלפות של השירים מה-EP, שלראשונה מבינהן אני מקשיב ברגעים אלו ממש. תענוג; Buffalos רק הוציאו את אלבום הבכורה (מיד אחרי ששינו את שמם מ-Buffalo Boots), וכבר הם מציעים אותו להורדה חינמית; ואלי רוזן לא נשאר חייב ועשה את אותו הדבר עם אלבום הבכורה שלו "כל המקומות האלה", שזכה ללא מעט שבחים ובצדק. תורידו, תורידו. לא אומרים לא לאוכל, בעיקר לא כשהוא כל כך טעים.
עדכון: עמית ארז להורדה חופשית בבנדקמפ!

————————————————————–

בלוג חדש בשכונה: שירה בציבור, הבלוג החדש של שירה ז' כרמל הירושלמית, עוקב אחר הקלטות האלבום שלה. הבלוג עוד בחיתוליו, אבל על סמך ההתרשמות שלי משירה, יהיה מעניין לקרוא.

————————————————————–

סולנים טובים עושים רע: לי טריפון, הסולנית המופלאה של אטליז, הוציאה שיר בפרוייקט "עשרה לעשר", שבמסגרתו צביקה פיק, האיש והנצנצים, כתב עשרה שירים לעשר זמרות. מה לפיק ולטריפון, אתם שואלים? גם אני שואל. התוצאה היא לא פחות ממזעזעת. להבדיל, אריק ברמן הוציא סינגל נוסף מאלבומו האחרון יחד עם אפרת גוש, שהוא לא פחות מנפלא. ולמה אני מזכיר את זה? כי כדאי להזכיר מידי פעם שלא כל מה שמגיע מהמרכז הוא בהכרח רע, כפי שלא כל מה שטובל בשוליים הוא בהכרח טוב.
לעומת זאת ג'רמי פוגל, הסולן הקדוש והטמא כאחד של פיסוק רחב שאני כל כך אוהב, נתן ראיון חסר מעצורים לנרג'\מעריב. איך הוא יצא מזה? אותי הוא בעיקר הצחיק, אבל אני מניח שבשביל הישראלי הממוצע הוא נשמע כמו תמהוני במקרה הטוב, או סוטה מסוכן ולא שפוי במקרה הרע. אני ממש לא בטוח שראיונות כאלו לכלי תקשורת מרכזי תורמים משהו טוב ללהקה נהדרת כמו פיסוק. לפוגל יש ברית עם אלוהים, כך טוענים. בהזדמנות, שיבקש ממנו שיעור או שניים בהתנהלות מול התקשורת.

————————————————————–

לדויד פרץ היה יום הולדת, ואם הבנתי נכון חברים הפתיעו אותו עם הוידאו הקאלטי הבא:

————————————————————–

איפה הם היום? מישהו פה זוכר את להקת הפוסט-Pאנק המעולה The Werner Alarm? ואם כן, מישהו מכם תהה מה קרה לעילם וולמן, הפסיכופט החביב שעמד בראש ההרכב הזה? אני מניח שלא. אבל למקרה שכן, אולי תתעניינו לשמוע שעילם חי וקיים בלוס אנג'לס, ועדיין עושה מוזיקה תחת השם Manicorn. תראו מה כתבו בעיתונות המקומית על ההופעה האחרונה שלו: "המוזיקה שלו היא קטסטרופית עד כדי כך שהיא הופכת לבלאגן יפיפה". מחמאה? כנראה.

————————————————————–

באיחור קל: המדיניות השנויה במחלוקת של מועדון הרוגטקה לא להכניס לשטחו חיילים במדים ממשיכה להכות גלים. אייטם לא ממש ברור מחדשות ערוץ 2 עקב אחרי חיילים במדים שלא הורשו להיכנס למקום, והוציא מאחד ממפעיליו את ההתייחסות הבאה למדים שלבשו אותם החיילים: "זה מסמל חרא וגועל נפש". חרף היותי שמאלן קיצוני ויפה נפש עם דיפלומה, אני תוהה האם אותו בחור היה מקבל בשלוות נפש הכרזה שאסור לתת לערבים להסתובב ברחובות ישראל, כי הם "מסמלים טרור ורצח". מצטער, ברגע שאתה מתייחס יותר למה שאנשים מסמלים מאשר למי שהם באמת, אתה כבר לא בצד שלי. וכמובן שקבוצות החרם בפייסבוק לא איחרו להגיע. הגדולה מבינהן מונה כ-3000 חברים, רובם ככולם, אני משער, לא שמעו על המקום מעולם ולא היו נכנסים אליו בכל מקרה. אז מה אנשי הרוגטקה הרוויחו מכל הסיפור? בעיקר אנשים כמוני, שנמצאים לגמרי בצד שלהם, אבל חושבים שהם בעצמם מסמלים חרא וגועל נפש. ועדיין הם מוזמנים אלי לקפה (עם חלב סויה) ועוגה (טבעונית) מתי שיחפצו.


תגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

...ובאותו עניין:

  • בין השורות 2.6.09 - הודעות מנהלה ושאר שטויות האינדי הישראלי כובש את הפריים טיים סדרה חדשה עם פסקול משובח קליפ של יונתן ...
  • חבילה הגיעה - בועידת המוזיקה של היינקן שהתקיימה מסביב להופעות של Faith No More ו-MGMT, נערכו פאנלים שונים בנושאי מ...
  • בין השורות 28.9.08 - רשימת המשתתפים בפסטיבל "אינדינגב" (24-25 באוקטובר) פורסמה לראשונה ב"העונג". ואיזה יופי של רשימה: אס...
  • כרטיסים חינם לועידת המוזיקה של היינקן - לפני שנה התקיימה לראשונה ועידת המוזיקה של היינקן, שכללה פאנלים ראשונים מסוגם בארץ על הפנים השונות של...
  • בין השורות 8.5.09 - ההמלצות השבועיות עדיין כאן הצצה ראשונית לאלבום החדש של עמית ארז המועדון נותנים לכם אלכוהול חופשי תמ...



יש כבר 11 תגובות, יא אללה:

  • 1
    יובל says:

    אוח נדב, עשית לי את היום עם הסינגל החדש של אטליז, וזה עוד היה יום רע עד עכשיו.

    אגב, אם זה מייצג את שאר החומרים החדשים, אז חוץ ממשחקי מחשב ישנים וחברה שלי יש לי סיבה לחיות.
    אטליז מושלם. דרמה ואנרגיה עם מיליארד שכבות.
    (למרות שאני חייב לומר שהמארס וולטאיות של הגיטרות מפתיעה וקצת מוזרה בעיני).

  • 2
    אחד שלא זכה בלוטו אף פעם says:

    תראה, למרות שהעניין של נתינה חופשית ברשת הוא שיווקי או נורמלי כיום, הרי שהמהלך של אנובה לחלק את כל האלבומים שלהם בחינם מראה על מצב הצריכה ומכירת התוצרת שלהם.

    אתה מבין, תראה למשל, האלבום של אלי רוזן, האולטרא עטור ומופגז השבחים (של מי ולמי ?), יצא לאור אך לפני שעתיים וחצי. כבר מיצא ?

    צריך להיות הגון ומפוכח … זה עגום.

  • 3
    ניימן says:

    שנתיים וחצי זה הרבה זמן אפילו במונחים לא אינטרנטיים :]

    עקרונית אני מאמין בשחרור חינם של אלבומים חודש-חודשיים לפני שהאלבום הבא יוצא. זה קידום המכירות הטוב בעולם.

  • 4
    דרדס פסימי says:

    במועדון שאני אפתח בעתיד תהיה ככל הנראה כניסה ללובשי מדים, אבל בטח שלא לעודד בן-עמי.

  • 5
    בחור מזוקן says:

    השיר של לי טריפון וצביקה פיק פשוט מביך. אולי הגיע הזמן לפוצץ את הבלון שקרוי צביקה פיק? למה בעצם הוא כה נחשב בקונצזוס כ'פופ איכותי', בגלל 4 וחצי שירים טובים? נדמה לי שחלאס.

    הקטע על הרוגטקה הוא מביך מאוד. הם מצהירים שהם נגד אלימות ובד בבד אומרים לחיילים המבקרים "'תעיף תתחת 'שך מפה, זה מקום פרטי". שילכו לחפש… שמוקים. גורמים לי להסמיק ממבוכה כסמולני.

  • 6
    לזרבוי says:

    פסססט… פסססט… בעונג שבת מחלקים הזמנות לכנס המוזיקה של היינקן!

  • 7
    פסטרנק says:

    דווקא הראיון עם פוגל הרבה יותר משכנע ממה שהוא עושה על הבמה

  • 8
    גיא says:

    מישהו יודע מה קורה עם פסטיבל חוצמזה?!

    הפסטיבל אמור להיות עוד שבועיים, וחוץ מתאריך אין שום פרסום רשמי, להקות, מקום או משהו..

  • 9
    לזרבוי says:

    גיא – פסטיבל חוצמזה אומנם מעבר לפינה, אבל הוא ממש לא עוד שבועיים. 25 לספטמבר.
    הנה עוד פרטים.

  • 10
    מיק says:

    הייתי חייב להגיב אפרופו הרוגטקה.
    לא חסיד של השיטות של הגוורדיה הזאת אבל יש הבדל ענק. מדים הם סמל. מדי צבא הם סמל לצבא. צבא הוא גוף כוחני שבישראל אמון על כיבוש בכוח.
    להיות ערבי לא מסמל כלום חוץ מלהיות ערבי – השאר גזענות.
    להיות יהודי מסמל להיות יהודי.
    מדים מסמלים כוח. פאשזים זה גועל נפש.
    מקווה שהמסר ברור.

  • 11
    ד"ר בנויי says:

    חיילים של הצלב האדום יכולים להיכנס לרוגטקה במדים?

גם לך יש מה להגיד? יופי.