המלצות 22.1.10-29.1.10

שישי 22.1.10
  • חלונות לשלום ב-12:00 בלבונטין 7. אירוע התרמה לעמותת חלונות, עמותה משותפת של אנשי חינוך ישראלים ופלסטינים הפועלים יחד לשינוי הדרך בה תופסים שני העמים אלה את אלה ואת המציאות בה אנו חיים. בבר העליון: תערוכה, מכירת שמן זית ושיעורי ערבית מזורזים. בחלל התחתון: רונה קינן / סיסטם עאלי / מידנייט פיש (מבית היוצר של Midnight Peacocks כמובן) / צ'יקוס- יצירה חדשה מאת אריאל אשבל ומאיה דוניץ  / הולר. 50 ש"ח (או תרומה 70/100 ש"ח, או 30 ש"ח לבני נוער).
  • מופע הארנבות של ד"ר קספר ב-14:00 (תחילת מופע ב15:00) בזאפה, ראול ולנברג 24. 90 ש"ח.
  • חגיגת טום ווייטס – הרצאה של דויד פרץ ב-14:00 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. במסגרת יומיים חגיגות טום ווייטס, המוזיקאי והמרצה דויד פרץ על הטוויסט המוזיקלי של ווייטס. 20 ש"ח.
  • Valina & לבנון & [Pits] ב-21:00 בלבונטין 7. שתי הלהקות הישראליות המצויינות חוברות ללהקה אוסטרית עלומה לערב של רעש משובח. 40 ש"ח.
  • tom waitsחגיגת טום ווייטס – ערב 2 ב-22:00 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. הערב השני עם שיריו הגדולים והקטנים של טום ווייטס בעברית צחה, בעקבות אלבום האוסף שגיאחה הפיק (שטרם יצא, ומי יודע אם יצא בשל ענייני זכויות. אם אתם מכירים את טום, תרימו לו טלפון ודברו אל ליבו, נדאג לו לאספקה לכל החיים של חומוס בתמורה). הערב יופיעו: חיה מילר, רותם אור, רועי ריק, עוזי פיינרמן, נועה גולנסקי, שילה פרבר, גון בן ארי, עינב ג'קסון כהן, ירון בן עמי, יהוא ירון, טליה אליאב, חיים רחמני, עידו עזריה. 50 ש"ח לערב. 80 ש"ח לשני הערבים.
  • CUNT – תערובת אסקוט (איחוד) ב-23:00 בברזילי, הרכב 13. חגיגות 4 שנים לליין מסיבות האינדי רוק C.U.N.T., שכוללת הופעת איחוד מפתיעה של תערובת אסקוט לכמה שירים בודדים. אסף אמדורסקי, ירמי קפלן, ועמיר "ג'נגו" רוסיאנו, יעלו במסיבה למופע איחוד של להקת הצמרת שלהם משלהי שנות השמונים ותחילת שנות התשעים, תערובת אסקוט. מי שיצא לו להגיע למופע האיחוד שלהם לפני כשלוש שנים, או להופעות בזמן אמת, יודע שכשהשלושה ביחד על הבמה מדובר בכבשן אנרגיות שלא נס לחו מיום הקמת הלהקה ב- 1989 (אז גם זכו בתחרות "להקות צעירות" בקולנוע אלנבי), ועד היום. תערובת אסקוט לא רק היו מהלהקות שחוללו את גל הלהקות הצעירות של תחילת שנות התשעים, האלבום היחיד שלהם שיצא ב- 1991 כולל כמה אבני דרך של הרוק הישראלי כמו "ואולי תבוא איזו נחמה", "החדר האינטימי שלי" ועוד, והם גם אחת הלהקות הבודדות שכל אחד מחבריה ייצר קריירת סולו מצליחה, מעניינת ועשירה, ולכבוד חגיגות היום הולדת שלנו הם יתפנו מעיסוקיהם ויאחדו כוחותיהם שוב למופע בהפקה מושקעת ועשירה כיאה לסופרגרופ במעמדם. ורומזים שיהיו גם חומרים חדשים. פתיחת דלתות בחצות, 50/70 ש"ח.
  • [חינם!] Oppenheim בחצות בשבלול ג'אז, נמל ת"א. מיכל שפירא מארחת את יונתן אופנהיים לכבוד האלבום הבינלאומי המשותף.

שבת 23.1.10

  • מעיין הירשביין ב-20:30 בלבונטין 7. מופע פסנתר בליווי צמוד של אדם בן עזרא על הקונטרבאס ושל קרני פוסטל על הצ'לו. אורח: משה לוי. 40 ש"ח.
  • [חינם!] איתמר רוטשילד  ב-20:30 בצוזאמן, לילנבלום 25. לבד עם גיטרה.
  • שלום גד והיהלומים ב-20:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. 30 ש"ח.
  • בישגדא ב-22:00 בקרסון בר, רזיאל 7 יפו. להקת רוק תוססת המשלבת בסגנונה המוזיקלי. רוקנרול,Fאנק, אוונגרד ועוד, לצד טקסטים בנושאי היום יום השונים דרך נקודת מבט הומוריסטית, קלילה ואמיתית. מחיר לא ידוע.
  • Lazerfish ב-22:00 בסטריט ווייז, רבניצקי 7, קומה מינוס 1. הרכב אינסטרומנטלי חדש וכנראה משובח על סמך השיר הבודד שלהם במייספייס, שמביא תצוגת תכלית מרשימה של פופ כיפי עם נגיעה בלקנית. נעים להכיר.
  • דפנה והעוגיות ב-22:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. 40/50 ש"ח.
  • אדיר והילדות ב-22:30 בלבונטין 7. בסיבוב הופעות בועט לקראת אלבום הבכורה. 40 ש"ח.

ראשון 24.1.10

  • [חינם!] בני המה ב-22:00 בלימה לימה, לילינבלום 42. הפרוייקט ההזוי של אוהד (נושאי המגבעת) פישוף. 20 ש"ח או אולי בחינם, תלוי את מי שואלים.
  • רע מוכיח והאורקסטרע ב-22:30 בלבונטין 7. רע מוכיח וחברים. 40 ש"ח.
  • גל זיו ב-22:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. זמר יוצר, מלחין, מפיק מוסיקלי וגיטריסט, ידוע בשבירת הגבולות בין סגנונות מוסיקליים שונים. חזר לארץ לאחר פעילות ארוכה בניו יורק שם הופיע וכתב מוסיקה לקולנוע, מחול, ותיאטרון. כגיטריסט הופיע גל עם הרכב שלו וכנגן אורח בהרכבים רבים בארצות הברית ואירופה ודיסק הג'אז המקורי שלו The Flow יצא בחברת Cadence Jazz Records. מקים קבוצת המוסיקה החדשה Forecast Music ויצירותיו זכו בפרסים שונים ומנוגנות ברחבי העולם. גל מתגורר ויוצר היום בתל אביב, ומעורב בפרויקטים מוסיקליים שונים. 30 ש"ח.
  • [חינם!] הקרטל  בחצות באברקסס, לילינבלום 40. זה מקפיץ, וזה בחינם. בואו.

שני 25.1.10

  • פזית גל ער ב-20:30 בלבונטין 7. "התופעה בהופעה".עם אסף תלמודי, שלומי שבן, נועם רותם, שיקו, אביחי טוכמן, עידו אגמון. 40 ש"ח.
  • 1:1 ב-20:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. פרוייקט "1:1" הוא שיתוף פעולה בין הסופר ערן בר-גיל לחברי ההרכב מקבוצת "אפס" (הזמר/גיטריסט בועז ריינשרייבר והזמר/בסיסט גדי רונן מלהקת "דבק", הזמרת/פסנתרנית מור שטייגל והמתופף גיא יונה). הדיסק הראשון, שנקרא כשם ההרכב, יצא בינואר 2006. "ברזל", החלק השני של הטרילוגיה, נולד מתוך ספר באותו שם של בר-גיל. הספר בנוי מעשרה סיפורים קצרים, שלכאורה אינם קשורים זה בזה, וביניהם מחזורי שירה. כל סיפור מתאר יום בחייה של אישה. בכל סיפור חולפת גם דמות של גבר שהולכת וצומחת מסיפור לסיפור וכך נחשף בהדרגה גם סיפורו שלו. "ברזל" היא יצירה נועזת, מרובדת, עשירה בטקסט וסאונד, שהולכת ומתעצמת משמיעה לשמיעה. 50 ש"ח.
  • [BOBCAT] ב-22:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. פרוייקט חדש של אביב פאפו. ואם השם הזה נשמע לכם מוכר, זה בגלל זקני צפת. 30 ש"ח.
  • עבודות עפר ב-22:30 בלבונטין 7. רוק אקוסטי בעברית. מחיר לא ידוע.

שלישי 26.1.10

  • השלוליות & חיפה כימיקלים ב-20:00 בסבליים, סלמה 53. שתי להקות שלא מפחדות להצחיק ולקחת את עצמן בקלות. הPאנק פופ הקליל של השלוליות וההורה-Pאנק של החיפאים בטוח יעשו לכם שמח. 20 \10 ש"ח.
  • מורן מגל ב-20:30 בלבונטין 7. פסנתרנית וזמרת יוצרת המשלבת פופ ורוק עם ג'אז ובלוז. אורחים: תמר קפסוטו ודן סיון. 40 ש"ח.
  • [Siss] ב-20:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. סיס, זמרת, פצצת Fאנק וסול, משלבת בהופעותיה מגוון ז'אנרים כגון רגאיי, גרוב, היפ הופ ואפרו. שילוב מרתק בין ניחוחות שנות החמישים מדטרויט, שנות האלפיים בניו יורק לבין החום המזרח תיכוני, עם חיבור ישיר לאפריקה. ההופעה מורכבת ממספר סגנונות מתחום מוסיקת הנשמה גרוב , היפ הופ אפריקן ועוד. כיום ההרכב עומד על שני פורמטים אקוסטי וחשמלי. 40 ש"ח.
  • יעל קידר ב-21:00 בקפה ביאליק, ביאליק 2. מופע של חומרים מקוריים לקראת צאת אלבום ראשון בהפקה מוזיקלית של דניאל סלומון ומשה לוי כיועץ אומנותי. מחיר לא ידוע.
  • [חינם!] פה מלא  ב-21:30 בסלונה, תרצה 17 יפו. בסוף השנה שחלפה השיקה להקת פה מלא את אלבום הבכורה שלה, שתהליך כתיבתו והפקתו התבצע לאורך השנתיים האחרונות באופן עצמאי. המוסיקה של פה מלא מטשטשת קוי מתאר סגנוניים ומבטאת תפיסה רעננה, מקורית ועדכנית, השומרת על קשר כנה עם המאזין. הטקסטים והלחנים באלבום מאופיינים ברובם בכתיבה משותפת של כל חברי ההרכב.
  • עמוס צימרמן והריברבנד (אורחת: מיקה שדה) ב-22:30 בלבונטין 7. פולק'נ'רול מקורי לקראת אלבום הבכורה. בפעם האחרונה שזמר פולק נודד אירח את מיקה שדה המקסימה, זה נגמר בהפיכתו לגבע אלון. האם צימרמן בדרך לשם? 30 ש"ח.
  • MamboMambas ב-22:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. טריו של גרוב ונויז, עליו אמונים: איתן רדושינסקי, אורי פרוסט וגילוז. 30 ש"ח.

רביעי 27.1.10

  • עינב ג'קסון כהן ב-20:00 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. הופעה ויומולדת בכרטיס 1: בעיקר פסנתר + שקיות הפתעה, חברים אורחים, הקרנת חומרים גנוזים באולמות הקולנוע והכי חשוב – שירים. מזל טוב! 40 ש"ח.
  • עדי כהן הברון ב-20:30 בלבונטין 7. עוד כהן עם 3 שמות? ממש טרנד. הופעה ראשונה לקראת אלבום שני. העיבודים לשירים נעשו על ידי רן שם טוב מאיזבו. 40 ש"ח.
  • קרלי פיירברן ב-21:30 בבר גיורא, בר גיורא 4. ביחד עם המתופף שלה (רני) והבסיסט שלה (מתן) קרלי יצאה מהקטע השנטי והתקדמה לפאנק, עם תופים מדהימים אחרי שהי פתחה הופעות לאסף אבידן היא מגיעה לנגן לכם את היצירות שלה בבר גיורא. יהיה (איך לא) פאנקי. 25 ש"ח.
  • ערב התרמה לטובת עמותת ביתך ב-22:00 בבארבי, קיבוץ גלויות 52. עמותת ביתךְ הנה עמותה חדשה שמטרתה הפעלתה של דירת מגורים לצעירות המחלימות מהפרעות אכילה, אשר נפתחת בימים אלה ברחוב יהודה המכבי בתל-אביב. הדירה תיתן מענה לעשרות צעירות המתמודדות עם שיקום מאשפוזים ארוכים ומתישים וזקוקות לתמיכה ביציאה מן ההפרעה ובכניסה לחיים האמיתיים. לטובת גיוס הכספים יערך במועדון ה"בארבי" בתל-אביב מופע, שכל הכנסותיו קודש לפעילות העמותה, ובו התנדבו להופיע דנה ברגר ואיתי פרל, אפרת גוש, נינט בליווי שלומי שבן על הפסנתר, מאור כהן פיטר רוט במופע משותף, ירמי קפלן, אביגיל רוז, שלומי שבן. כרטיסים למופע ימכרו בשלוש רמות תרומה, לבחירתכם: 120 ₪, 220 ₪ ו- 320 ₪. כל תרומה נוספת תתקבל בברכה.
  • יוסי בבליקי ב-22:30 בתמונע, שונצינו 8. במסגרת "פסטיבל פונץ'!" – 2 לילות – 2 בכורות. 14 שנה לאחר שאזל והפך לפריט אספנים, יוצא מחדש "אלבום המצעדים" – אלבום הסולו הראשון של יוסי בבליקי (סולן להקת פונץ') מ-1996, אשר נכלל ברשימת 100 האלבומים העבריים הגדולים בכל הזמנים (ידיעות אחרונות). בהופעה מיוחדת, שבה יבוצעו כל שירי "אלבום המצעדים" ולהיטים נוספים, ישתתף – לצד להקת פונץ', גם המוזיקאי והגיטריסט אמיר צורף, שהפיק את האלבום. 70 ש"ח, או 110 ש"ח לכרטיס משולב עם ההופעה של פונץ' שתתקיים למחרת.
  • [Brain Candies] ב-22:30 בלבונטין 7. פעם הם היו הבטחה. היום הם כבר מקיימים. מי שנחשף אליהם באינדינגב או בערב הפסיכדליה של נפולאון יכול לספר שמדובר בלהקה מגובשת וכיפית באופן לא רגיל, עם לחנים כובשים ונגינה מלאת תשוקה. ומחר תעלה כאן חלוקת כרטיסים להופעה, אל תפספסו את ההזדמנות להכיר אותם. 30 ש"ח.

חמישי 28.1.10

  • מרסדס בנד ב-20:30 בזאפה, ראול ולנברג 24. תחילת מופע ב22:00. להקת מרסדס בנד בהופעת בכורה ל"ינשוף", מופע אקוסטי ראשון של להקת ההופעות מהטובות שיש בארץ.  מופע-אלבום אקוסטי, שונה מהסאונד המוכר והפאנקי של הלהקה עד כה. את הגיטרה החשמלית של גיא שמי, מחליפה גיטרה אקוסטית, יוני כהן מנגן בס אקוסטי, ואל גל תורן שירה ואורי גת תופים הם צירפו את אורן פולק בכלי הקשה, ואת אסף גובר באקוסטית שניה ועל הקלידים ספי אפרתי,  במופע הם יבצעו שירים חדשים לגמרי לצד שירים מהאלבומים הראשון והשני, שיזכו לביצועים אקוסטיים ועיבודים חדשים, וידגישו גוונים ויכולות שונות של כל חברי הלהקה. 90 ש"ח.
  • לי (ליבי) בירן ב-21:30 בקפה ביאליק, ביאליק 2. נו, אתם יודעים, ההוא מכוכב נולד שאשכרה שומע מוזיקה עדכנית ויש לו טעם לא רע בהפקה.
  • פונץ' ב-22:30 בתמונע, שונצינו 8. במסגרת "פסטיבל פונץ'!" – 2 לילות – 2 בכורות. 20 שנות קיום, 4 אלבומי אולפן, ועכשיו – לראשונה בתולדותיה – גם אלבום הופעה חיה כפול. לרגל יציאת "חור בשמיים הכחולים", תעלה להקת פונץ' מופע מיוחד וגדוש, מ"אדי", "נדמה שישוב", "חייל אמריקאי במיטה" ועד ל"פינוקיו בחלל". 70 ש"ח, או 110 ש"ח לכרטיס משולב עם ההופעה של יוסי בבליקי יום לפני כן.
  • סוליקו משיקים דיסק ב-23:00 בברזילי, הרכב 13. לאחר שנתיים של עבודה באולפן, טורים בארה"ב, הפקות מוסיקליות, שורה מפוארת של מיקסטייפים שזכו להכרה בינ"ל, סוליקו משיקים את ,Exotic on the Speaker אלבום הבכורה הרשמי. אורחים שחורים וגרוביים במיוחד: תומר יוסף, MC קרולינה, רביד קהלני, רבל סאן, אונילי ועוד רבים וטובים. 40\50\60 ש"ח.
  • נערות ריינס & אלקטרה ב-23:00 בלבונטין 7. ערב רוקנרול משותף וחד פעמי. שתי הלהקות, ביחד ולחוד. 40 ש"ח.

שישי 29.1.10

  • [חינם!] מרי אוצ'ר & [End/Of]  ב-13:00 בשדרות רוטשילד. הגרמנים באים, הגרמנים באים! לחופשת מולדת, ויקיימו הופעות רחוב ספונטניות ומינימליסטיות.
  • מרסדס בנד ב-14:00 בזאפה, ראול ולנברג 24. תחילת מופע ב15:30. להקת מרסדס בנד בהופעת בכורה ל"ינשוף", מופע אקוסטי ראשון של להקת ההופעות מהטובות שיש בארץ. מופע-אלבום אקוסטי, שונה מהסאונד המוכר והפאנקי של הלהקה עד כה. את הגיטרה החשמלית של גיא שמי, מחליפה גיטרה אקוסטית, יוני כהן מנגן בס אקוסטי, ואל גל תורן שירה ואורי גת תופים הם צירפו את אורן פולק בכלי הקשה, ואת אסף גובר באקוסטית שניה ועל הקלידים ספי אפרתי, במופע הם יבצעו שירים חדשים לגמרי לצד שירים מהאלבומים הראשון והשני, שיזכו לביצועים אקוסטיים ועיבודים חדשים, וידגישו גוונים ויכולות שונות של כל חברי הלהקה. 90 ש"ח.
  • [חינם!] Do You Like My Shoes? ב-15:00 בסלון ברלין, נג'ארה 15.
  • tinofetלכלוך באוזן מס' 14 – קברטינופת ב-22:00 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. והפעם: קברט באוזן. אוזן תיאטרלי מוחצן במיוחד. קבלו עוד ערב משוגע ומטונף של שדרן הרדיו האלטרנטיבי ואושיית הלילה התל אביבית – לאון נפולאון פלדמן, שמאחד כוחות עם מיטב הפרפורמרים המקומיים והפרפומריות העירוניות לערב בסימן קברט מטונף עם קמצוץ של ברכט ונגיעות בטוסיק. בין המשתתפים בערב הקברטינופת המיוחד יהיו: נועה גולנסקי, Buffalos, ]n.o.d], יהוא ירון, ברק אלנקוה והגטו סווינגרס, Jew-Rhytmics, ודון ויקטור (עטלפים!!!). 10 ש"ח.

הופעות נוספות – ברשימה מצד שמאל, ואם פספסתי משהו, תעדכנו בטוקבקים. שבת שלום!

...ובאותו עניין:



יש כבר 3 תגובות, יא אללה:

גם לך יש מה להגיד? יופי.