בלוגנרול 29.6.08

  • בלוג חדש וחמוד הצטרף אל המשפחה: "השאלון" של סיני גז. הרעיון פשוט ולעניין: סט קבוע של שאלות נשלח לשלל אנשים מהצדדים השונים של החברה והתרבות המקומיים. בצד המוסיקלי תוכלו למצוא בין השאר את דני הדר, תומר יוסף, צ'יקי ארד וגיא חג'ג'.
  • ואותו גיא חג'ג' מפנה ב"העונג" לדיון מרתק וחשוב שהתעורר בפורום רוק אלטרנטיבי ב-Ynet, על שיווק הופעות, יחצנו"ת, הסצינה\הבועה, והקהל המקומי. הדיון נגע בהרבה נקודות רגישות ומעניינות, ובאופן טבעי סחף תגובות של לא מעט מוסיקאים מקומיים. חובה לקרוא, ואני מקווה להעלות בהקדם פוסט שירכז את דעתי בנושאים האלה. מצד שני, אלו נושאים שאני טוחן כאן לא מעט באופן טבעי, אז אולי זה יתמסמס.
  • ב"אפילו עז" יעל מרכזת אינספור לינקים מצוינים לכל שוחר מוסיקה מקומית, למשל על מיתוס רוקסן, גלידת ג'ון לנון, הורדות מומלצות וקליפים חדשים. בין השאר היא כוללת לינק להופעות מרוקסן שקוטנר העלה ל-Youtube, רובן ככולן לקוחות מתוכניתו המיתולוגית "קול הפופ" בערוץ 2 הנסיוני. לדעתי, הלינק הזה וההצצה שהוא מספק לתחילת שנות התשעים הוא התשובה הניצחת לכל מי שמגחך על הסצינה הנוכחית וטוען שהיא למעשה בועה: חברים, הבועה של היום היא הסצינה של מחר, והסצינה של מחר היא המיינסטרים של שבוע הבא. אני לא אומר שמחר "אכזבות'" [myspace] יהיו בגלגל"צ, אבל אולי עוד שנתיים "מכולת" [myspace] דווקא כן. מספיק לראות את ההופעה ההזויה של חבורת הילדים הנקראת "זקני צפת" ולחשוב לאן החיים הובילו את מאור כהן כדי להבין שבדברים האלו דרושה קצת פרספקטיבה.
  • ואצל ניימן זכיתי להכיר את אביטל רז, אשר הוא מגדיר בתור "סינגר-סונגרייטרית הודית". שווה לשמוע.

תגיות: , , , , , , , , , , , , , ,

...ובאותו עניין:

  • קוטרמן - לכאורה זה סיפור פשוט על אמנות מול ציניות, על כשרון מול נצלנות, על מקוריות מול העתקה. בצד אחד - [קותי...
  • בלוגנרול 29.7.08 - אני יודע שהרבה מוזיקאים בסצינה קוראים את הבלוג. אז במיוחד בשבילם, בלוגנרול מכיל הפעם שפע של לינקים ש...
  • תכלה שנה וסיכומיה - הפוסט הזה היה אמור לעלות לפני שבוע, אני יודע. החגים הארורים האלה. בכל אופן, דרך הבלוג הנפלא כתמיד "ה...
  • אנחנו לא פלאיירים - הפוסט על פסטיבל "חוצמזה" מתעכב מטעמים שונים ומשונים. בינתיים אתם יכולים להנות מרשמים של אחרים: ניימן...
  • בלוגנרול 12.6.08 - בפורום מוזיקה ישראלית ב-Ynet נפתח פתיל על בלוגי מוזיקה ישראליים. מעבר לכך שאני מופתע וגאה שהבלוג שלי...



יש כבר 2 תגובות, יא אללה:

  • 1
    איש הפלסטיק says:

    בתור נציג האסכולה הבועתית לא ברורה לי ההקבלה שאתה עושה עם מאור כהן הנער הצרחן והאנרגטי מזקני צפת למאור כהן האיש המוכשר והשרמנטי, איש "ארץ נהדרת" ועבודה עברית 2.
    כל מי שהפך למיין סטרים מאותן שנים (ולא ברור לי מי באמת עשה את זה) עשה זאת לא בגלל שהמיין סטרים התקרב אליו אלא להפך.
    תערובת אסקוט הולידה את ירמי קפלן. מאיפה הילד נשאר קצת חמי רודנר חיוור, מקספר נולדה אמנם להקת בת מצוות משובחת, אבל פרט לזה נותר רק זכרון נעים.
    ומהסצינה ההיא נותר בדיוק מה שישאר מהסצינה הנוכחית – קליפ בyoutube.
    מי פרט לאסף אמדורסקי הפך לדמות יצירתית ורלוונטית לשוליים ולמיין סטרים כאחד?

  • 2
    לזרבוי says:

    פלסטיק, אתה מתעלם לחלוטין מהחלק הכי חשוב: "תערובת אסקוט" הולידה את ירמי קפלן ואסף אמדורסקי, אבל חשוב מזה – היא השאירה מאחוריה את "תערובת אסקוט". "איפה הילד" הותירה מאחוריה חמי רודנר חיוור, אבל קצת לפני זה היא הותירה מאחוריה את עצמה. או בקיצור, אתה מתייחס לחלק הלא נכון במשוואה.
    גם The Doors לא הותירו אחרי לכתם שום יוצר גדול שהמשיך לשנות את המיינסטרים. אבל את המעבר שלהם מהשוליים האמריקאיים למיינסטרים העולמי אי אפשר לקחת מהם. מה שנשאר אחריהם לא תלוי בהם, אלא במי שהושפע מהם.
    וכן, "איפה הילד" ו"תערובת אסקוט" (אם לדבוק בדוגמאות שלך) השפיעו לא ביוצרים שהם הנפיקו (אם כי גם), אלא ביוצרים שהושפעו מהם.
    אתה רואה את "מוניקה סקס" פורצת בלי רודנר או ההפקה של קפלן?
    אתה רואה מישהו בניינטיז פורץ בלי פורטיס עשור לפני כן?

גם לך יש מה להגיד? יופי.