המלצות 3.12.10-10.12.10

לאור אירועי השריפה בכרמל, יתכן כי חלק מהאירועים השבוע יבוטלו. מומלץ להתקשר ולבדוק לפני שיוצאים מהבית. ליבי עם תושבי הצפון.

שישי 3.12.10

  • שלומי שבן ב-14:00 בזאפה, ולנברג 24. תחילת מופע ב 15:30. 110 ₪.
  • [חינם!] אינדיפוטו ב-15:00 בפוטו, אלנבי 33. הסטודיו לצילום ברחוב אלנבי מארח הופעות. והיום, יבוא מיוחד: מברלין – ראוובנחוחלה, או משהו כזה בערך – פופ אלקטרוני קופצני. מירושלים (כבר לא, הוא עבר תל אביבה) – רייסקינדר – יש לו סמפלר והוא שר כמו גדול. מאמסטרדם – אנאטופיה – דאנס אלקטרוני מוטרף. בואו ותהנו.
  • [חינם!] אלקטרה ב-16:00 בחנות האוזן השלישית, קינג ג'ורג' 48. הרכב הרוקנ'רול הבולט של השנה מגיע להופעה אקוסטית מעניינת בחנות התקליטים והדיסקים של האוזן השלישית. חינם.
  • NX2 Space Patrol & [The Schmocks] ב-17:00 בצימר, הגדוד העברי 5. 10 ₪.
  • אלברט בגר ב-21:00 בגדה השמאלית, אחד העם 70. במסגרת פסטיבל 20 שנה לגדה השמאלית. הג'אזיסט הנהדר שבדיוק הוציא אלבום חדש בהופעת טריו. 40 ₪ (לכל הערב).
  • מאיה דוניץ ועופר טל (התפוחים) ב-22:00 בגדה השמאלית, אחד העם 70. אקספרימנט פטיפונים פסנתר וצעצועים.50 ₪ (לכל הערב) במסגרת פסטיבל 20 שנה לגדה השמאלית.
  • רמי פורטיס (חימום: המועדון) ב-22:00 בבארבי, קיבוץ גלויות 52. כשהגיטרה מנסרת את הבארבי. הפרופורמר הכי טוב בארץ לא נח לרגע. כבר קרוב לשנתיים פורטיס מגיע למועדון הבארבי עם סדרת ההופעות "כשהגיטרה מנסרת את הבארבי" במופע שכולו להיטים מכל התקופות – מפלונטר ועד הגיטרה מנסרת את הלילה, חלום כחול ועוד. כל הופעה מזמין פורטיס אורח סודי לג'מגם ביחד על הבמה. בין האורחים שהיו אפשר למצוא את אבי לייבוביץ', יהלי סובול, מארינה מקסמילאן בלומין, אלי דג'יברי ועוד מוסיקאים מוכשרים. פורטיס מציג מופע שאין דומה לו עם האנרגיות הבלתי נדלות של אחד המוסיקאים החשובים והמוערכים בארץ. כשאיתו על הבמה גיל סמטנה, יובל שפריר, עידו אגמון ואייל יונתי, שמלווים אותו כבר שנים ארוכות. פתיחת דלתות ב- 22:00, פתיחת הופעה ב- 23:00 (תתפלאו, פורטיס לא משוגע, פורטיס מדוייק…). 80/90 ₪.
  • Bitter Jews ב-23:00 בגדה השמאלית, אחד העם 70. מוזיקה למעליות תקועות בדרך לגיהנום. שי ליברובסקי (דיגיטל_מי) – סמפלרים, חיים כהן (לא ההוא ממאסטר שף) – גיטרה שירה וקלידים. 50 ₪. (לכל הערב) במסגרת פסטיבל 20 שנה לגדה השמאלית.
  • Phototaxis ב-23:00 בתמונע, שונצינו 8. הרכב האלקטרו-סול שהשיק לאחרונה את אלבום הבכורה שלו. הקול הצרוד, המחוספס ויוצא הדופן של יעל פלדינגר עם טקסטים פורצי גבולות, ישירים ובועטים שעוסקים בזרות – מקומו של היחיד בעולם הכאוטי ולא צפוי. ההופעה שלהם בבוקר השלישי של אינדינגב הפתיעה אותי לגמרי, אני עדיין מתגעגע לקאבר המבריק ל-For No One של הביטלס. אז יודעים מה, גם לזה נחלק כרטיסים. 50\40 ₪.

שבת 4.12.10

  • Trademark (חימום: [Left]) ב-21:00 בבארבי, קיבוץ גלויות 52. משיקים את האלבום Future Analogue. יש גם קליפ חדש. רוקנרול. 50 ₪ ואלבום מתנה
  • שממל מציגים: מסיבת הלביבות של חנה זלדה ב-22:00 בתמונע, שונצינו 8. מסיבת החנוכה הכי שמחה בעיר של הלהקה הכי גדולה (פיזית) בארץ. 50/60 ₪.
  • סוואנה ב-22:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. סוואנה, זמרת ויוצרת בעלת יכולות רב תחומיות, עלתה לישראל בשנת 2005 מסידני ומאז היא מופיעה ברחבי הארץ. יצירותיה חובקות את הג'אז, קברט, בלאדות ורוק רך, סגנונות המקושרים על ידי עוצמת נוכחותה וקולה הכובש, החודרים ישירות ללב הקהל.ההופעה מתאפיינת בהרכב אורגאני רך, השירה והפסנתר בביצועה של סוואנה מלווים בקונטרבס ובכינור (של תומר עינת הנהדר). האפקט מחדד את האינטימיות של המופע ומבטא היטב את תכונותיו הג'אזיסטיות/תיאטרליות. 40 ₪.
  • רוצי בובה ב-22:30 בלבונטין 7. שלישיית הרוקבילי מסיימת להקליט אלבום בכורה עם המפיק הנועז רם אוריון. אורחים: ניצן חורש (אלקטרה), איתן רדושינסקי (Midnight Peacocks). 30 ₪.
  • אוי דיוויז'ן ב-23:00 בגדה השמאלית, אחד העם 70. 60 ₪. (לכל הערב). במסגרת פסטיבל 20 שנה לגדה השמאלית.

ראשון 5.12.10

  • [חינם!] אשכרה מתים & [Love Grenade]  ב-19:00 בקפה אדר, יפו 44. במסגרת חגיגות חנוכה בקפה החדש מבית היוצר של הפרוזדור וסלון ברלין. שלושה ימים של מכירת בגדים, תצוגת אופנה, הדלקת נרות, סופגניות והופעות.
  • Israel International Showcase ב-20:00 בלבונטין 7. איזבו, [שירי הדר], [קרוזנשטרן ופרחוד], גבע אלון, אלקטרה, עמית ארז, אטליז, חאלס. ערב ישראלי בניחוח טראנסאטלנטי. אל תרשו לעצמכם להפסיד. 50/70 ₪.
  • איתן דרור ב-20:30 בצוזאמן, לילנבלום 25. רוק-טריפ הופ-אקוסטי. במופע עם להקת "מגיני המולדת" לקראת צאת האלבום "הרצל אמר". 30 ₪.
  • פלורה ב-21:00 בסלונה, תרצה 17 יפו. לירון משולם החלה את התהליך המוזיקלי בגיל 8 כאשר כתבה יצירות קצרות על הפסנתר. אביה גיטריסט קלאסי, השפיע עליה מאוד בנגינתו וחשף אותה להרבה סגנונות מוזיקליים. "את השירים לאלבום כתבתי במשך תקופה ארוכה שבה התעסקתי בחיפושים מוזיקליים וטקסטואליים לבד ועם ההרכב", מספרת לירון, "היה דגש רב על אלתור, כאשר אני מנסה בכל פעם לחדש לעצמי". בין השאר השתמשה באלבום בצלילים מהחיים שתפסו את אוזנה, (ואת המכשיר ההקלטה שלה) כמו שיחה באמהרית ברחוב פרנקל בתל-אביב, או חריקת כיסא העבודה שלה. כך נוצר מסע מוזיקלי צבעוני שמלווה רגעים מתוך עולם פנימי. האלבום הופק ע"י לירון ובן זוגה כפיר שריד ויוצא תחת הקולקטיב "סליק תקליטים". האלבום מתכתב עם הרכבים כמו Radiohead ,Bat For Lashes ,Grizzly Bear ומשלב השפעות של פופ, רוק ומוזיקה קלאסית. לירון בהופעת סולו עם פסנתר + הפתעות. 25 ₪.
  • [חינם!] עוזי רמירז  ב-22:30 באברקסס, לילנבלום 25. גיבור האמריקאנה/רוק/בלוז מופיע באוזן עם שירים מתוך אלבום הסולו החדש (יחסית) שלו. כניסה חופשית.

שני 6.12.10

  • [חינם!] [Digital Me] & Rauberhohle (DE) ב-19:00 בקפה אדר, יפו 44. במסגרת חגיגות חנוכה בקפה החדש מבית היוצר של הפרוזדור וסלון ברלין. שלושה ימים של מכירת בגדים, תצוגת אופנה, הדלקת נרות, סופגניות והופעות.
  • דניאל זמיר ב-22:30 בתמונע, שונצינו 8. אחד המוסיקאים המוכשרים והמוערכים בישראל, אשר מאחוריו רשימה מפוארת של שיתופי פעולה עם מיטב האמנים והיוצרים (ביניהם: ברי סחרוף, אביתר בנאי, יוני רכטר, מתיסיהו), יוצא בסיבוב הופעות המלווה את אלבומו החדש "געגוע לכאן". 60/70 ₪.
  • [חינם!] טליה אליאב  ב-23:00 ברוטשילד 12. שירים חדשים מתוך האלבום השני וביצועים חדשים לשירים ישנים.

שלישי 7.12.10

  • [חינם!] אלקטרה & רם אוריון & להקה סודית ב-19:00 בקפה אדר, יפו 44. במסגרת חגיגות חנוכה בקפה החדש מבית היוצר של הפרוזדור וסלון ברלין. שלושה ימים של מכירת בגדים, תצוגת אופנה, הדלקת נרות, סופגניות והופעות.
  • איתמר גרוס (אורחת: מאיה בלזיצמן) ב-20:00 בלבונטין 7. איתמר גרוס הוא ממייסדי ומובילי להקת הגרובטרון עוד מראשית דרכם, ובין היתר הוא מפיק מוזיקלית פרויקטים מקוריים שונים. לאחר כשנה של הופעות עם המופע "שירים" הוא יוצא במופע חדש – "חשמל". את הפסנתר הוא מחליף בסינטיסייזרים ומחשב. מתן אפרת – תופים ואלקטרוניקה. אורחת: מאיה בלזיצמן. 30 ₪.
  • ברי סחרוף ב-22:00 בבארבי, קיבוץ גלויות 52. סיבוב הופעות חשמלי. לאחר אתנחתא של שנה חוזר ברי סחרוף עם הרכב מחשמל לסיבוב הופעות בו ישולבו בנוסף לרפרטואר המובן והמוכר שירים מתוך האלבום המתבשל בימים אלה ממש. נגנים: אורן לוטנברג – גיטרות, גידי רז – סמפלר וגיטרה, בן הנדלר – בס, ניר מנצור – תופים. 100 ₪.
  • רותם פרח ב-22:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. משיק אלבום סולו שני, 'Blend'. אורחת: תום קלנר (צ'לו) 30 ₪.
  • אד טרנר והדנילוף סנטר & אינגה דינגו & רייסקינדר ב-22:30 בלבונטין 7. ערב משולש של אגו ואלימות. זה רק נדמה לי או שזו ההופעה השלישית של רייסקינדר השבוע? 30 ₪.

רביעי 8.12.10

  • [REVELDAY] ב-20:30 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. רבלדיי הוקמה על ידי גיא מנטש ויהל דורון שהכירו בפנימיה בגיל 12 ומאז חולקים זוגיות מוסיקלית יציבה. הצמד הנהדר מייצר גראנג'-רוק משובח עם אווירה חזקה של ניינטיז. על התופים, שחר אבן-צור, המתופף של מוניקה סקס. מופע אקוסטי מיוחד לקראת סינגל שני. 30 ₪.
  • הופעת מחווה לפנטרה ב-21:00 בבארבי, קיבוץ גלויות 52. דם מטאל ותמרות עשן! הופעת מחווה ענקית לזכרו של הגיטריסט האגדי מלהקת "PANTERA". דיימבאג "דיאמונד" דארל ז"ל, גיטריסט להקת המטאל האדירה "פנטרה", מלהקות המטאל הגדולות בכל הזמנים, נרצח באכזריות באמצע הופעה ונורה שמונה פעמים על ידי מעריץ מטורף. באותו מרחץ דמים נהרגו גם ארבעה אנשים מהקהל ונפצעו שבעה. בערב המחווה שייערך לכבודו ולציון 6 שנים למותו, יעלו מיטב אמני המטאל בישראל, יתנו כבוד ויבצעו מבחר משיריו ומשירי פנטרה. יופיעו ויחרכו את הבמה, בליווי להקת הבית: בצפר, Aborted, Salem, Midnight Peacocks, Whorecore, Missing in Action, Matricide, Prey For Nothing, Phantom Pain, Prowlers, Dissonant, Crossfire, White Noise, [Got No Shame], The Testicles, אכזבות' (?!), כח המחץ, אלמנה שחורה ועוד. 60/80 ₪.
  • פיסוק רחב ב-22:30 בלבונטין 7. הרכב הקאלט בביקור פתע בארץ. הופעת חירום לשעת חירום. לדעתי מדובר בלהקה מטורפת שחובבי גונג וסרז' גיינסבורג יידלקו עליה מיד. ארץ הקודש, אלבום הבכורה של להקת פיסוק רחב, הוא חפירה מוזיקלית, פיוטית ופורנוגרפית אל תוך ליבה המיסטי של ישראל ושל ההוויה עצמה. המילים, פרי עטו של הסולן ג'רמי פוגל, מנסות לאחד בין הרבדים הגבוהים והנמוכים של הקיום. המוסיקה הולחנה על ידי רביד זיגדון, הבאבא הברהמצ'ארי של המרימבה, שמנגן באלבום גם בכלים פולחניים. האלבום יוצא לאור בחברת התקליטים צדיק של המוסיקאי הגאון ג'ון זורן, אשר מתארח באלבום. לא לפספס, אבל הפעם אני משוחד: כנראה שאתארח בשיר או שניים בפרוייקט צד של רביד זיגדון, נגן המרימבה של הלהקה. 40 ₪.

חמישי 9.12.10

  • נשף על פי תהום ב-20:00 בתיאטרון הערבי-עברי, רח' מפרץ שלמה 10, יפו העתיקה. על רקע הידרדרות הדמוקרטיה בישראל והתגברות הלכי רוח גזעניים יתקיים ב-9/12 המופע השנתי של הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל ורופאים לזכויות אדם. דן תורן, סגול 59, סיסטם עאלי, אליוט, הדרה לוין ארדי ואיתמר רוטשילד הם בין האמנים שישתתפו ב"נשף על פי תהום" ויביעו את מחאתם. לצד ההופעות ייקחו חלק גם חתן פרס ישראל לקולנוע ג'אד נאמן, השחקניות שרה פון שוורצה ונועה בירון, והמעצבים דוד טרטקובר ולהב הלוי. 40 ₪.
  • היא עוד תשוב – ערב מחווה לאתניקס ב-21:00 באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. אז תגידו, מה נסגר? פתאום זה מגניב לאהוב את אתניקס? קטונתי מלהבין. אבל שיהיה: סצינת האינדי התל אביבית מצדיעה לאחד מעמודי התווך של המוזיקה הישראלית, לטוב או לרע. אז איך יישמע ג'סיקה כשקרוסלה עושים את זה? והאם עוזי רמירז ישיר תותים בעברית? מה שבטוח – יהיה מעניין, שמח, ופופי במחווה לאתניקס לכבוד 20 שנה לאלבומם הראשון. עם: קרוסלה, אנטיביוטיקה, בני בשן עם עוזי רמירז, העברית, רוצי בובה, קוב, בוא לבר, COMPUTER HEAD, המועדון, THE GUILTS, [JACK IN THE BOX], אבי עדאקי, Labrador Labratories ועוד. 50 דינרוס אוהואוהו.
  • דניאל ספיר ב-22:00 בצוזאמן, לילנבלום 25. קונטרה-בסיסט מצויין שמבצע משיריו. זה מקסים. 20 ₪
  • אביגייל רוז ב-22:30 בתמונע, שונצינו 8. חרי שנכנסה עמוק לתודעה עם אלבומה הראשון "מלחמה יומיומית" שזכה לאהבת הקהל והתקשורת, מתפנה אביגייל לאלבומה השני, אף הוא בהפקה מוסיקלית של יוני בלוך. לאחרונה הוציאה את הסינגל "עוד מחכה לאחד", מתוך פרויקט משירי סשה ארגוב. דניאל רוט – גיטרות, שי רוט – קלידים, אלעד סיקל – בס, טל תמרי – תופים. אורח – בועז בנאי. 40/50 ₪.
  • בלקן במחסן אורקסטרה אורקסטרא ב-23:00 בלבונטין 7. חגיגה בלקנית וקלייזמר ערבי לכבוד יהודה המכבי. 11 נגנים בתזמורת עם מגוון גדול של כלי נשיפה, כלי הקשה, אקורדיון, שיוצרים יחד מופע בלקני של מוזיקה צוענית תוססת. לחנים בלקנים עממיים ולחנים מקוריים. 40 ₪.

שישי 10.12.10

  • פסטיבל בסוודר 2 ב-11:30 בלבונטין 7. אירוע מוזיקלי לאיסוף ביגוד חם לדרי רחוב, פליטים ועובדים זרים. בהשתתפות: קובי אוז, עמית ארז, אבי בללי, אפרת גוש, אמיר דדון, אריאל הורוביץ, זאב טנא, איה כורם, סגול 59, הפשרות, קוואמי, קרולינה, איתמר רוטשילד. מתקלטים: אייל גולדמן (Funk Sinatra) ואייל לניאדו. מחיר: שמיכה או סוודר.
  • מרסדס בנד ב-14:00 בזאפה, ולנברג 24. תחילת מופע ב 15:30. מופע אקוסטי "ינשוף" . 90 ₪.
  • יהוא ירון ב-23:00 בתמונע, שונצינו 8. "יהוא ירון הוא אחד הדברים הטובים שקורים למוזיקה הישראלית בזמן האחרון. הוא אחד הדברים שחובבי המוזיקה העברית חייבים להכיר. עד שאלבום הבכורה שלו יראה אור אפשר לעשות את זה בהופעות" סער גמזו, מעריב. הופעה בהרכב מורחב וחגיגי. 40 ₪.
  • [DRUNK MACHINE] בחצות באוזןבר, קינג ג'ורג' 48. הופעה קשוחה במסגרת ליין Indiego! כניסה 30 ₪.

...ובאותו עניין:



יש תגובה אחת, וזה יותר טוב מכלום:

גם לך יש מה להגיד? יופי.