בין השורות 2.4.09

כמה מילים על 1 באפריל, האולפן השקוף של ערוץ 24 מפרגן לאינדי ומזמין לו משטרה לסירוגין, ארכיון וידאו של אינדי ישראלי עלה ליוטיוב, אטליז משתתפים ב(כן כן)עוד תחרות, סינגר-סונגרייטר משתף בלבטיו בנוגע להשתתפות בכוכב נולד, חדשות ישנות על אסף אבידן, וקצת פליירים מגניבים.

אני מקווה שנהניתם ממתיחת ה-1 באפריל הקטנה שלי. כשכתבתי אותה חשבתי שהטקסט יותר מידי סרקסטי ושיהיה ברור שזה לא אמיתי. לשמחתי מסתבר שטעיתי – מעבר לתגובות שנכתבו כאן ולשבירת מונה הכניסות לבלוג, קיבלתי אינספור מיילים נדהמים או מפרגנים, וגם כמה שיחות טלפון מפתיעות. חלק התקשרו להזהיר אותי שהלינקים ששמתי כבר לא קיימים ושאולי אני מסתבך בכך שאני מפרסם את הידיעה. אבל נדמה לי שהשיא היה כשהתקשר אלי אחד מהמוזיקאים שהוזכר בפוסט בתור מישהו שמשתתף בתוכנית – הוא רק רצה לשאול אותי כמה פרטים על כל העניין, כי הוא לא זכר שפנו אליו בקשר לזה. מעניין למה. ומי יודע, אולי תוכנית כזו עוד תרקום עור וגידים. נראה לאן ערוץ 24 החדש הולך, מה שמוביל אותנו לאייטם הבא.

——————————————

מה דעתכם על האולפן השקוף של ערוץ 24? מאחר ואני נמצא בקשרי עבודה איתם בתור עורך, אני לא יכול להביע דיעה מבלי שהיא תהיה נגועה באינטרסים. יש לי לא מעט ביקורת על אווירת המתנ"ס ששוררת שם, אבל אני חייב לציין שברגעים שיצא לי להציץ על זה ראיתי שם הופעות של אטליז, עינב ג'קסון כהן, יונתן כנען, וכל החתיכים אצלי (שההופעה המעולה שלהם שודרה גם בערוץ 2  – נתנו לי לערוך תוכנית לקט מהאולפן השקוף, ולא יכולתי להתאפק :-)). וברגעים אלו ממש (יום חמישי) גם תעני אסתר אמורים להופיע שם (הנה הליינאפ המלא והלא תמיד מעודכן). אותי דברים כאלו מרשימים בקלות, ואם זה רומז במשהו על מה שצפוי לנו בערוץ מבחינת תוכן, אין לי אלא לברך על זה. רק שיפסיקו עם החוזים הדרקוניים שלהם ויתגמלו את האמנים בהתאם, ואז זה בכלל יהיה יופי.

אבל מסתבר שלא כולם מוזמנים למסיבה הזאת. יונתן השילוני מקין והבל 90210 מספר שהם הוזמנו להופיע באולפן ביום ראשון, אך שכעבור כמה שעות ההזמנה בוטלה. בלילה שבין שני לשלישי הם החליטו להגיע בכל זאת, וכהרגלם עשו קצת בלאגן. זה נגמר במקהלת ערסים שצועקת "We want Cain & Abel!", מפיקה שמבטיחה שעוד רגע הם עולים, ושני שוטרים שמאיימים עליהם במעצר ומגרשים אותם לכל הרוחות, כך על פי השילוני. חבל.

אני תוהה האם לערוץ 24 יש אנשי תוכן שהם גם אנשי שטח טובים, שמכירים את הסצינה ויודעים לכוון את המערכת לדברים האיכותיים והמיוחדים שמסתובבים כאן.

——————————————

הדר מפורום מוזיקה ישראלית של Ynet העלה אינספור קטעי וידאו מהופעות ליוטיוב. בין השאר אתם יכולים למצוא שם הופעות של Xamavar (ז"ל? מישהו יודע?), גבע אלון, Tree, Midnight Peacocks, רות דולורס וייס, אטליז ועוד רבים וטובים. הוא מסביר את הצורך שלו לתעד את המוזיקה הזו במילים האלו: "גם אם נגזר על רוב הלהקות הטובות בארץ לנגן מול קהל מצומצם יחסית, עדיין מגיע להן שהמוזיקה שלהן תחיה לנצח". אני מזדהה. אגב, בשרשור שהוא פתח על זה בפורום מובאים עוד לינקים למאגרי וידאו מהופעות אינדי.

——————————————

שוב אטליז משתתפים בתחרות בינלאומית. מה עוד חדש. הפעם מדובר בקליפ האנימציה של "Hey", שמתחרה ב-"The 2nd Babelgum Online Film Festival". השופט: ספייק לי. בקיצור, ליחצו כאן כדי לצפות שוב בקליפ, ועל הדרך תלחצו על האייקון של ה-thumbs up שנמצא בצד שמאל למעלה ליד שם השיר. אפשר להצביע כל יום פעם אחת.

——————————————

הנה הדבר הכי קרוב למתיחת ה-1 באפריל שלי בעולם האמיתי – טל כהן שלו, בימים כתיקונם סינגר-סונגרייטר קט סטיבנסי נחבא אל הכלים, כותב בבלוג שלו על הנסיונות של כוכב נולד לגייס אותו לתוכנית, ועל ההתלבטויות שלו בנושא. בתכל'ס, נורא קל לזלזל בכל התוכניות האלו מהצד, עד שמגלגלים אליך את ההצעה להשתתף בזה. מעניין לקרוא, ועל הדרך הוא גם העלה שיר מסשן ההקלטות שהוא ערך לאחרונה.

——————————————

טוב, אלו חדשות ישנות, אבל איכשהו זה לא הופיע פה עד עכשיו: אסף אבידן קיבל אלבום זהב על מכירת 20,000 עותקים מאלבומו האחרון. אני לא חושב שצריך להוסיף לזה דברי פרשנות.

——————————————

הפטיפון אולי נסגר, אבל הפליירים להופעות שהיו בו יחיו לעד. כבר הרבה זמן שאני שם לב שהפליירים להופעות Pאנק והארדקור יותר מוצלחים מרוב הפליירים שמסתובבים בעיר. מסתבר שחלק גדול מהם עוצב ע"י בחורה בשם לוטם, שבמייספייס שלה אפשר להתרשם מהכשרון שלה ומהחיבה שלה לז'אנר. ואפשר וכדאי גם להזמין ממנה עבודות.

תגיות: , , , , , , , , , , , , , , , ,

...ובאותו עניין:

  • בין השורות 4.1.09 - איפה ההדים לפסטיבל "פולקל'ה", מועדון הופעות חדש פתח את שעריו, חברי "אנובה" משחררים סיכומי שנה להורדה...
  • בין השורות 8.5.09 - ההמלצות השבועיות עדיין כאן הצצה ראשונית לאלבום החדש של עמית ארז המועדון נותנים לכם אלכוהול חופשי תמ...
  • תכלה שנה וסיכומיה - הפוסט הזה היה אמור לעלות לפני שבוע, אני יודע. החגים הארורים האלה. בכל אופן, דרך הבלוג הנפלא כתמיד "ה...
  • בין השורות 2.6.09 - הודעות מנהלה ושאר שטויות האינדי הישראלי כובש את הפריים טיים סדרה חדשה עם פסקול משובח קליפ של יונתן ...
  • בין השורות 20.1.09 - עצומה נגד הגלגלציזציה של 88FM, מרצ'נדייז של "אטליז", שיר חדש ל"יאפים עם ג'יפים", קליפ חדש לנועה בביו...



יש כבר 7 תגובות, יא אללה:

  • 1
    צ'ה גוייאבה says:

    אכן xamavar ז"ל ובאמת חבל.

  • 2
    דנסקי says:

    שמחתי לראות שעשו לערוץ 24 השקה מחודשת, אבל אין לי טלוויזיה אז אני לא יודע מה הילך שם.
    מישהו יכול להסביר לי מה הקונספט של הערוץ החדש?
    והאולפן השקוף – זה דבר קבוע עכשיו?

  • 3
    לזרבוי says:

    דנסקי, בדיוק בשביל זה יש לינקים בגוף הפוסט.
    האולפן השקוף, שהוקם לצרכי שידורים 24 שעות ביממה במשך 24 הימים הראשונים של הערוץ המחודש, משודר כל הזמן גם באינטרנט. לאחר ההשקה הערוץ יעבור למתכונת שידורים חדשה (והחומרים האינסופיים שמצולמים באולפן השקוף מן הסתם ישתבצו בהם, חינם אין כסף. אין ספק שהחבר'ה בקשת יודעים מה הם עושים מבחינה כלכלית)
    http://www.mako.co.il/music-24/24new-24Live/Forum-fea6cbe4f32df11004.htm

  • 4
    ניימן says:

    מה? זו הייתה מתיחה? אוף איתך! כבר התחלתי לספר לאנשים שחבר טוב שלי יופיע בטלוויזיה! :]

    (ותגיד, בגלל שזה ישראל אנשים לא יודעים מה התאריך הלועזי? מה זו התמימות הזאת ששולטת בעם?!)

    תודה גדולה על הלינק לפלאיירים של הפטיפון. אני מת עליהם.

  • 5
    דנסקי says:

    כן, אבל השאלה שלי היתה האם הוכרז שם על איזשהו קונספט חדש, שינוי בלוח התכניות או משהו כזה.
    מהמעט שיצא לי לראות טלויזיה בשנה האחרונה, כשהגעתי לערוץ 24 נדיר שנשארתי שם יותר מחמש שניות.
    בעיקר בגלל שחצי מהזמן שם מוקדש לפרסומות, אבל גם התוכן ברובו לא היה לטעמי.
    צפוי שינוי?

  • 6
    שירה says:

    העניין עם השתלטות קשת על ערוץ 24 וענייני זכויות היוצרים שיתלוו אליו הוא גדול בהרבה מסתם:
    "רק שיפסיקו עם החוזים הדרקוניים שלהם ויתגמלו את האמנים בהתאם, ואז זה בכלל יהיה יופי"…

    דנסקי – אתה יכול לקרוא כאן עוד –
    http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,404,209,32880,.aspx

    מדובר בגזילה של עוד מעוז תרבותי על ידי איילי ההון. ברור שערוץ 24 לא היה מרתק גם בגלגולו הקודם, וברור שגם אז הוא לא חף משיקולים מסחריים, אבל יש הבדל בין ערוץ שמתבל בתכנים שלו פרסומות, לפרסומת ארוכה (לקשת וה"טאלנטים" שלה) שמתובלת במוזיקה (בעיקר של אותם טאלנטים כאמור).

    הנה כבר –
    http://advertising.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20090316_585485

    אני מקווה שאני מגזימה, אבל נראה לי שזה עוד צעד בדרך להשטחת גווני קשת המוזיקה הישראלית והמיינסטרים, למיינסטרים שמורכב רק מ-"קשת".
    משהו כמו גלגל"צ טלוויזיוני שאי אפשר להתחמק ממנו כל עוד משאירים את הטלוויזיה פתוחה – לא משנה על איזה ערוץ. (אני שוב מקווה שאני מגזימה).

    אולי טעיתי כשאמרתי למפיקה מ'כוכב נולד' לא.

    🙂

  • 7
    ליאת says:

    למה לא מביאים את טרנטינה?

גם לך יש מה להגיד? יופי.