המלצות 19.9.08

–> ההופעה של השבוע <–
גיישה נו באוזן בר, שלישי 23.9 ב-23:00

–> ההימור של השבוע <–
דודי בר דוד בלבונטין 7, ראשון 21.9 ב-22:30

שישי 19.9

  • מסורת הופעות שישי בצהריים של הזאפה ברמת החי"ל היא נחמדה בתיאוריה, אבל אני לא לגמרי מסתדר איתה (כפי שתוכלו לקרוא כאן עוד כמה שעות כשתעלה הביקורת על ההופעה של "איזבו" משבוע שעבר). בינתיים, אם תמהרו, תספיקו לתפוס ב-14:00 את אבי ליבוביץ' והאורקסטרה עם הפוסט-ג'אז המשובח שלהם. שווה, בעיקר כשיהיו להם אורחים כמו מרינה מקסימיליאן בלומין. 60 ש"ח.
  • באותו זמן "Pits" המצוינים יופיעו בקפה ברלין (נג'ארה 15, ליד המנזר). לכו להכיר אותם ואת המקום החמוד הזה, אידאלי לשישי בצהריים. חינם!
  • בערב ב-21:30 "אנטיביוטיקה" ו"השקרנים" יופיעו בלבונטין ("NX2" נאלצו לבטל). "אנטיביוטיקה" נשמעים יופי במייספייס. אולי הפעם סוף סוף אכיר אותם? ומה איתכם? באים? 30 ש"ח.
  • ובגדה השמאלית מאיה דוניץ ואופיר קלמפרר יעשו את הדבר המוזר הזה שהם עושים, שלא משנה כמה מוזר ובלתי שמיע הוא, אני עדיין אמליץ עליו אוטומטית. בכל זאת, מאיה דוניץ. 30 ש"ח.
  • ואני עדיין לא יודע מה אני חושב על "רמזיילך", להקת הכליזמר-פלוס המופרעת, אבל אני כן יודע שזו הזדמנות אחרונה לראות אותם לפני שמתופף העל דקל דביר עוזב את הארץ. בקארסון ב-22:30, בחינם!

שבת 20.9

  • ב-14:00 ב-21:30 ויקטוריה חנה תדהים את הקהל בלבונטין 7 עם הקול הבלתי נתפס שלה (עדכון: היא תופיע בהופעה כפולה יחד עם צדיק זכריה במסגרת מיני-פסטיבל מוזיקת עולם של לבונטין). 60-70 ש"ח.
  • ב-22:30 בתמונע יתקיים המופע "ברזל", שהוא החלק השני של "1:1". את החלק הראשון ניימן הגדיר בבלוג השכן כ"יצירת מופת עברית מענגת" (אגב, שמתם לב שמסתובבת שם ניימנית לאחרונה?). חוץ מהעובדה שמדובר במוזיקה שנכתבה בהשראת ספר אין לי מושג על מה בדיוק מדובר, אבל כל מי שראה את זה אמר שזה מדהים.
    עדכון:יש גם מייספייס!
  • בגדה השמאלית אפשר לתפוס טריו קלרינט, עם לא פחות מאשר הרולד רובין, יוני סילבר וענת כוכבי. 21:30, 30 ש"ח.
  • מי שהולך לפול מקרטני בחמישי ישמח גם להכיר גם את "חזירי בר" הסיקסטיזיים שיופיעו במייקס פלייס ב-22:30, בחינם!
  • ובסבליים תופיע להקה בשם "Obar" שמתיימרת לעשות מחווה לאיימי וויינהאוס. לא ברור אם הם מתכוונים לנבל את הפה ולעשות סמים על הבמה, וזה גם לא ממש אינדי, אבל אם הסולן (כן, סולן) שלהם ידגדג את הקול וויינהאוס, אני מבטיח להפוך למעריץ. 22:00, בחינם!

ראשון 21.9

  • פרפר בקטע של סאדו מחפש דומהלדודי יש יום הולדת. אתם באים? ומה אם הוא יבטיח לנגן לכם? לדודי בר דוד יש יופי של רוק מלודי וסוחף במייספייס, והוא עושה הופעת יום הולדת בלבונטין. צועקים "הפתעה!" ב-22:30. אני מתכוון להביא לו מתנה – 30 ש"ח.

שני 22.9

  • אם לא תפסתם את אבי ליבוביץ' בשישי, נסו היום: הוא יהיה במגרש הטבעי שבלבונטין 7. 20:30, 60 ש"ח.
  • "לוס כפרוס" המקפיצים יופיעו עם הלהקה היפנית "The Frying Dutchman", שאני באופן אישי לא נפלתי מהם, בבארבי ב-22:30.
  • ובסבליים אפשר לתת צ'אנס ללהקת רוק קלאסי-מתקדם חדשה בשם "תיבת נוח". 22:00, 30 ש"ח.

שלישי 23.9

  • היום מגיעים לאוזן בר מוקדם, והולכים מאוחר. פותחים את הערב עם הפולק שובה הלב של עומר לשם, האיש, הגיטרה, המפוחית והרגש. 21:00, 30 ש"ח.
  • ואז מחליפים את האקוסטית בחשמלית ופותחים דיסטורשנים, כי "גיישה נו" באים ללמד אתכם רוק אלטרנטיבי ישראלי מהו. למי שעדיין לא מכיר את אחת הלהקות הכי טובות בארץ, זה הזמן. וברוח הביטלסאית שבואו של פול מקרטני משרה על השבוע הזה, אוסיף שלמרות הדיסטורשנים, השילוב בין הקולות של הגיטריסט דני אברג'יל והבסיסט ירון מלול קצת מזכיר לי את השילוב בין ג'ון לפול. 23:00, 30 ש"ח.

רביעי 24.9

  • רע מוכיח יארח כהרגלו את האורקסטרע על בימת לבונטין 7. הפעם יצטרפו אליו אסף תלמודי, יוני סילבר, שלומי שבן, דניאל שריד ועוד. 50 ש"ח.

חמישי 25.9

  • אמן האינדי הכי מפורסם בארץ מגיע היום לקארסון. ולא, אני לא מדבר על עמית ארז. אריאל זילבר נמחק בשנים האחרונות מספרי הטלפונים של רוב אנשי תעשיית המוזיקה בארץ, מה שהופך אותו לצערו (ולצערנו?) למוזיקאי אינדי בעל כורחו. אני באופן אישי מעדיף את "רוצי שמוליק" על "יהודי לא מגרש יהודי", ואני מתנגד לדיעותיו מכל וכל. אבל אני לא יכול להתעלם מכך שמי שהיה מוזיקאי ענק בעבר והפך לתמהוני מעט מרתיע כיום, מופיע בפאב קטן ליד הבית. ב-23:00.
  • מצד שני, פול מקרטני. כל מי שאומר שזה יקר מידי, שזה לא מוסרי, שאין לו כסף, שמקרטני כבר לא רלוונטי, שהוא החיפושית הפחות מעניינת, לא יכול להתווכח עם טיעון אחד פשוט: עדיף להיות שם מאשר להתחרט כל החיים על שלא היית שם כשפול מקרטני (פאקינג פול מקרטני!) הופיע בארץ. זה בערך כמו לא ללכת לראות את החיזר הראשון שהגיע לכדור הארץ במחאה על כך שהוא נחת בשבת. מצטער, אריאל, פעם הבאה כשאתה בתל אביב, אני מבטיח לבוא.

שישי 26.9

  • פול מת. לבוא לקוזה נוסטרהלעומת הופעות הצהריים של הזאפה, הופעות שישי אחה"צ בקוזה נוסטרה הן אחד הדברים המגניבים שקורים בעיר הזאת בסופי שבוע, עם דיל של 25 ש"ח תמורת כניסה ומשקה ראשון, ואווירה מגניבה. והפעם – הלהקה שלי, "הדוגמניות", תנגן לראשונה שירים חדשים בסט אקוסטי נטול תופים (עד שיהיה לנו מתופף חדש, נופיע רק אקוסטי), ואיתנו יופיעו "D3 Radicalz" עם הרוק האלטרנטיבי-אקוסטי-ירושלמי שלהם, ו"לא דובים" המהוללים. 16:00, 25 ש"ח כולל משקה ראשון.
  • ויש לנו פייט דיי רציני – רות דולורס וייס תופיע בפעם הלפני אחרונה בלבונטין, בהופעה שהתווספה עקב הביקוש העצום. הביקורת שלי על ההופעה של אתמול תעלה במהלך הסופ"ש, אני מקווה. הנה השורה התחתונה – אני לא יכול לומר שזה סוחב הופעה מלאה, אבל אני גם לא יכול לומר שהיא לא ענקית. היא כן. 16:30, 60 ש"ח.
  • כאילו זה לא מספיק, מי שלא מפחד מהזאפה, מר שלומי שבן יתן שם הופעת צהריים. 14:00, 90 ש"ח (ואנשים עוד אומרים שמקרטני הוא יקרן).
  • דני סנדרסון יבדל"א אומנם עוד לא מת (חלילה, טפו טפו טפו), אך נשמתו התגלגלה בטרם עת אל חברי "שממל", שיחגגו שנה של הופעות מצחיקות והזויות בתמונע ב-23:00. 40 ש"ח.

הופעות נוספות – ברשימה מצד שמאל, ואם פספסתי משהו, תעדכנו בטוקבקים. שבת שלום!

תגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

...ובאותו עניין:

  • 3 להקות, 3 כרטיסים - כמה נחמד שיוצא לי לחלק לכם עוד ועוד כרטיסים. בשבועיים האחרונים נדמה לי שמידי 3-4 ימים עלתה פה הגרלה ...
  • בין השורות 11.9.08 - זה לא לגמרי קשור לאינדי ישראלי, אבל אי אפשר להתעלם מזה: החדשות הגדולות של השבוע הגיעו מהבלוג "Monocr...
  • 1 מ-5 - כבר כתבתי בפירוט כמה כיף היה באינדינגב. והנה מגיעות עוד ידיעות משמחות באותו נושא. מלייבל האינדי "פית...
  • ימין ושמאל, רק רוק אנד רול - מרחבים. אדמה. שמיים. 3 עצים. מאות אוהלים. הרבה יותר מידי שוטרים. 2 במות. לפחות 2500 צעירים. יותר מ-4...
  • הדוגמניות מקליטות – חלק א' - בשבוע שעבר להקת "הדוגמניות" :מס: שבה אני מנגן בס נכנסה סוף סוף לאולפן. שנים של חזרות התנקזו ליומיים ...



יש כבר 11 תגובות, יא אללה:

  • 1
    melquiadess says:

    תיקון: ויקטוריה חנה מופיעה ב21:30 בהופעה כפולה יחד עם צדיק זכריה.
    ב14:00 יהיה בלבונטין החלק הראשון של המיני-פסטיבל מוזיקת עולם שלהם עם כל מיני אמנים וסגנונות מכל קצוות תבל.

    אבל השורה התחתונה היא שאסור לפספס את המופע המדהים של ויקטוריה. זמרת עם קול מדהים ששרה טקסטים יהודיים משיר השירים, תהילים, ומקורות נוספים, תוך שימוש מאוד מיוחד בקול שלה.
    הדרך הכי טובה שאני יכול לתאר אותה היא לומר שהיא נשמעת כמו גירסא מקומית של ביורק. זה לא אומר שהיא נשמעת כמו ביורק. אבל אם כשאני שומע את ביורק אני מרגיש כאילו אני שומע את הקור והנופים של איסלנד בוקעים מגרונה ובדרך קסומה כלשהי היא נותנת לי להרגיש כאילו אני מבקר בארץ שמעולם לא הייתי בה. אז ויקטוריה נותנת תחושה דומה, על ישראל, ישראל יותר עתיקה ורחוקה מזו שאנו מכירים כיום.

  • 2
    מתי says:

    לא הבנתי למה אריאל זילבר הפך ל "תמהוני מרתיע".
    אני אישית בכלל לא אוהב את "רוצי שמוליק" וגם לא את "יהודי לא מגרש יהודי" (אני יותר בכיוון של "אגדה יפנית", "שמש שמש" ושו"ת). אבל למרות הפופוליסטיות באמירה שלך – אני מציע לך לא לקרוא לאדם ששינה את דעותיו הפוליטיות והאמוניות למשהו (שלצערי) קצת חריג מידי בעולם הזמרים/אומנים הישראלי "תמהוני". אולי הזקן שלו "מרתיע" (אם הוא השאיר אותו) אבל זה כבר משהו אחר. אני גם מקווה מאוד שאתה לא ממש חושב שהוא תמך ביגאל עמיר וכו' כמו שניסו להצמיד לו כשעשו לו אמבוש. בא לי להקיא מהקלות הבלתי נסבלת שבה שורפים בנאדם כמוהו.
    ההופעה הראשונה והאחרונה שלו שראיתי היתה בימי "מסך עשן" והיה ממש מיוחד. אני מאמין שהוא לא יחזור ליכולות היצירה שלו בעבר אבל זוהי זכותו. לא צריך לדרוך עליו לגמרי.
    שבת שלום.

  • 3
    Kettercat says:

    מורידה את הכובע בפני מי שהכין לכם את הפלייר (או שאתם בעצמכם?)
    אני יושבת פה כבר 5 דקות ולא מצליחה להפסיק לצחוק
    🙂

  • 4
    יונתן קוטנר says:

    "אני גם מקווה מאוד שאתה לא ממש חושב שהוא תמך ביגאל עמיר וכו' כמו שניסו להצמיד לו כשעשו לו אמבוש"?!

    קומראד מתי, חבריקו אריאל זילבר הופיע בסרט שקורא לשחרור יגאל עמיר. אף אחד לא הצמיד לו כלום.

    אסמכתא:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3462423,00.html

    אני שמח ש"בא לך להקיא", אבל בוא לא נשכתב את ההיסטוריה. מדובר במוזיקאי שקרא באופן פומבי לשחרר את רוצח ראש הממשלה. הייתי אומר שלקרוא לו "תמהוני מרתיע" זה די לצאת בסדר. תהיה שמח שלי אין בלוג, היית יכול לקרוא אותי קורא לו "פיסת צואה".

  • 5
    עומר says:

    היי.
    [לא רלוונטי לפוסט; מצטער.]

    שמעת על להקת "האחרונים"?
    [מוצגת בפני הבחירה בין הופעה חינם שלהם לבין הופעה חינם של "חיה מילר".]

    תודה.
    עומר.

  • 6
    לזרבוי says:

    מתי – למקרה שפיספסת, הכותרת של הפוסט הזה היא "המלצות". איך הצלחת להבין מזה שאני דורך על זילבר, רק אתה יודע. וזילבר לדעתי לא הפך לתמהוני מאחר והוא שינה את דעתו ואמונתו – אני דווקא מלא הערכה אליו מהבחינה הזו. התמהונות שלו מתבטאת בקיצוניות של הדעות שלו, לא בעצם השינוי. גם אם הוא היה מצטרף ל"אנרכיסטים נגד הגדר" והולך לצייר פרחים על בולדוזרים הייתי אומר שהוא הפך לתמהוני. תמהוני כמוני, אבל תמהוני. 🙂

    Kettercat – תודה, ידעתי שהשנים שביליתי ("ביליתי"?!) כגרפיקאי חובב לא היו לשווא.

    עומר – לא מכיר את "האחרונים". אבל רגע, מתי ואיפה ההופעות? שתף אותנו.

  • 7
    סיגל says:

    כתבה יפה על ההופעות של ויקטוריה חנה

    http://www.indie.co.il/ShowItem.aspx?Type=InspectReport&articleid=1070

  • 8
    ליאור says:

    מעולה, בהשראת הרגע (חצי שעה אחרי שההופעה כבר החלה, לכאורה), החלטתי לקפוץ לראות ה- pitts והיה פשוט מעולה! אחלה אתר, עבודת קודש, תמשיך בעשייה ואם יש איך לעזור רק תגיד!

  • 9
    יעל says:

    בלי קשר לדעותיו, אריאל זילבר היה טיפוס תמהוני מאז ומתמיד. בל נשכח, מדובר באדם שבסוף דרכה של תמוז הופיע עם שקית על הראש כמחאה כי הוא לא רצה להיראות מנגן עם הלהקה. בסיבוב ההופעות הראשון שלו עובדי הבמה נדרשו לפרק את הציוד בעודו מנגן את השיר האחרון כדי שיוכל להימנע מהדרן, ואלו רק שתי דוגמאות מהמבחר…

  • 10
    עומר says:

    לזר:
    יתכן ויתקיימו הופעות במסגרת פסטיבל אייקון שיתקיים בסינמטק בסוכות.

    למיטב ידיעתי ונכון לעכשיו יופיעו שם 'האחרונים' ב 14/10 ו'חיה מילר' ב 17/10.

    אבל זה לא סופי בעליל ולא ודאי בכלל,
    ואם הייתי בחור רציני כנראה שהייתי מעדיף להסתמך על האתר הרשמי:
    http://www.icon.org.il/

  • 11
    מתי says:

    קוטנר
    אז מה זילבר אמר? הוא אמר שאם משחררים רוצחים – באותה המידה אפשר לשחרר את עמיר. אפשר לנהל על זה ויכוח עניני (האם רוצח הוא רוצח הוא רוצח) – אבל זה לא הופך את זילבר לתומך בעמיר וברצח רבין (כפי שהוא נסה להסביר, כרגיל לשווא, אחר שהאש ניצתה)
    יעל
    לדעתי עדין עם כל הכבוד, כשהוא הצליח בסבנטיז עדין המילה "תמהוני" לא הוצמדה לו. למרות השקיות ב"תמוז".

גם לך יש מה להגיד? יופי.